Podle francouzského úřadu pro vyšetřování leteckých nehod BEA přístroje po dobu asi jedné minuty ukazovaly pilotům před havárií dvě různé rychlosti. Jedna z nich přitom prudce klesala. Již dříve odborníci uvedli, že na tragédii se podílela čidla, která na trupu stroje měří jeho rychlost.
TRAGICKÁ NEHODA AIRBUSUAirbus se zřítil do Atlantiku předloni 1. června během letu z Ria de Janeiro do Paříže. Černé skříňky z něho byly vyzvednuty začátkem tohoto měsíce z hloubky 3900 metrů. Rozbor jejich údajů má pomoci odhalit příčinu neštěstí. |
BEA uvedla, že rozbor potrvá týdny a jeho konečné výsledky a závěry mají být zveřejněny nejdříve koncem června. Úřad se však rozhodl již nyní zveřejňovat faktografické údaje o průběhu letu, které stanoví okolnosti nehody, ale zatím ne její příčiny. Vyšetřovatelé se podle BEA rozhodli částečně urychlit svůj harmonogram prací a sdělování, protože v tisku se objevily dílčí a víceméně protichůdné zprávy, které prý mohly jen poplést rodiny pozůstalých a podlomit objektivitu vyšetřování.