3. července 2012 11:43 Lidovky.cz > Zprávy > Svět

Svět naletěl na zprávu o
geneticky modifikovaných dětech

• Poslat
  • Redakce
  • 2Diskuse
Malé dítě - sen nebo noční můra? | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Malé dítě - sen nebo noční můra? | foto: Shutterstock
NEW JERSEY Američtí vědci stvořili geneticky modifikované děti. Titulky zahraničních serverů jak vystřižené z románů science-fiction informují o úspěchu Institutu reprodukční medicíny v New Jersey. Ten údajně v rámci experimentu přivedl na svět tři desítky dětí, které vznikly umělým oplodněním z genů tří dospělých osob. O podobném experimentu ale média informovala už před jedenácti lety.

Servery odkazují na článek britského listu Daily Mail, podle kterého se děti narodily během tří let ženám trpícím problémy s početím. Lékaři jim proto do vajíček vložily další geny od anonymní dárkyně. U dvou nyní ročních dětí pak testy prokázaly, že zdědily DNA po třech rodičích, které budou moci předat svým potomkům.

Naletěla i Česká televize
O podobné zprávě však před deseti lety informovaly zpravodajské servery jako BBC či CNN. V článcích s datem 5. května 2001 figurují stejní odborníci jako ti citovaní britským listem Daily Mail, jehož zprávu o třiceti modifikovaných dětech dnes převzala řada médií včetně České televize a ocitla se i na titulce deníku Právo.

Před jedenácti expert na embryologii Jacques Cohen publikoval v časopise Human Reproduction stať o metodě asistované reprodukce, při níž se do vajíček neplodných žen dodá buněčný materiál z vajíček zdravých dárkyň. Ani tehdy se tedy nejednalo o cílenou genetickou modifikaci.

• 2Diskuse

REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.