"Cílem je vytvořit novou formu sledování televize, při níž bude možné nakupovat a objevovat zajímavé produkty, k nimž by se lidé jinak nedostali," řekl Steve Yankovich ze společnosti eBay, která aplikaci vyvinula.
"Zjistili jsme, že když muži sledují sportovní přenos, dostávají chuť koupit si vesty, které nosí jejich oblíbený tým," řekl Yankovich. U žen platí totéž například pro šaty vystupujících v zábavních pořadech.
"Normálně při sezení před televizí lidé o nakupování vážně neuvažují. Ale jen proto, že nemají možnost udělat to bez komplikací," dodal.
Nová aplikace vychází z dohody s televizními sítěmi. Věci spojené s jednotlivými pořady, herci nebo sportovními týmy budou označeny a uživatel je pak dokáže při sledování televize najít ve svém tabletu.
Zatím ještě není možné určit pomocí aplikace věc, která se objevila v jedné konkrétní scéně. V budoucnosti by se to ale podle Yankoviche mělo změnit.
Každému záběru by se podle něj mělo přiřadit označení, které aplikace rozpozná a dokáže v něm pak rozpoznat věc, kterou chce divák koupit.