Společnost, která způsobila jednu z největších ekologických katastrof v dějinách Spojených států, skoupila výsledky vyhledávání ve snaze zastavit příliv kritiky hlavně na internetových fórech a sociálních sítích Twitter nebo Facebook, píše list The Daily Telegraph.
Vyhledávače při zadání termínu "oil spill" (ropná skvrna) v úterý večer zobrazovaly sponzorované linky informující o záchranných operacích společnosti BP. Jedním typickým byl například odkaz "Zjisti více o tom, jak BP pomáhá", píše deník.
Krok ropného koncernu ale pouze zvedl další vlnu kritiky. Sponzorované odkazy na Googlu se staly terčem posměchu a na Twitteru vznikl účet BPGlobalPR, která už má více než 144 tisíc následovníků.
"Platíme Googlu mnoho peněz, abychom si byli jisti, že máte přístup jen k těm nejlepším informacím týkajících se ropné skvrny: Našim informacím," tvrdí například jeden z posledních vzkazů na Twitteru.
Mluvčí společnosti BP Toby Odone uvedl, že cílem nákupu výsledků internetových vyhledávačů při zadání spojení "ropná skvrna" bylo jen zjednodušení přístupu k informacím o úniku ropy.
"Odkazy jsme skoupili proto, aby se veřejnost snadněji dozvěděla o našem úsilí v Mexickém zálivu a zjednodušila se organizace dobrovolníků a hlášení nových místech zasažených ropou".
Americký prezident Barack Obama, který je sám kvůli ekologické pohromě pod tlakem, se v pondělí rozčiloval, že ví, čí zadek kvůli úniku ropy nakopat.
Čtěte více |