Podle Petra Samce, mluvčího Budějovického Budvaru, proto letos musí podnik nezbytně investovat do rozšíření výrobních kapacit. Během posledních deseti let se produkce pivovaru zvýšila o 39 procent.
„Podnik tradičně dosáhl velmi dobrých exportních výsledků. Do 73 států putovalo téměř 900 000 hektolitrů piva, meziročně o 10,5 procenta více. Na domácím trhu se prodej zvýšil o devět procent a překročil objem 700 000 hektolitrů,“ uvedl Samec.
„V našich nejdůležitějších exportních zemích, v Německu a na Slovensku, jsme prodali historicky nejvyšší objemy piva. Dosáhli jsme dvouciferného růstu na prestižních trzích v Itálii, Kanadě a Švédsku. Podařilo se nám vstoupit do několika nových zemí, například do Egypta, Mali nebo Nigeru,“ sumarizuje Robert Chrt, obchodní ředitel Budějovického Budvaru. Pivovaru se naopak podle očekávání příliš nedařilo v Rusku a na Ukrajině. „Tyto propady se nám podařilo eliminovat v jiných státech,“ dodal Chrt.
Navařených 1,6 milionů hekotolitrů piva podle zástupců podniku potvrzuje trend zvyšujícího se zájmu o značku Pardál a Budweiser Budvar.