Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Cannes Lions začíná rozdávat ceny, Česko zatím vychází naprázdno

Média

  16:32
Mezinárodní festival reklamy Cannes Lions už rozdal ceny v prvních kategoriích, česká reklama však zatím žádný úspěch neslaví. Radovat se může agentura TBWA/Chiat/Day pracující pro Pepsi Colu, jejíž kampaň pro značku Gatorade si odnesla Grand Prix hned ve dvou kategoriích, a novozélandská firma Orcon Broadband, která originálním způsobem využila legendu punku Iggyho Popa.

Iggy Pop vynesl novozélandské internetové firmě Grand Prix na reklamním festivalu. foto: Reprofoto

Kampaň Replay energetického nápoje Gatorade byla založena na jednoduché myšlence: úžasná sportovní utkání by si člověk chtěl prožít ještě jednou. Oslovila proto dva někdejší středoškolské týmy, které se před patnácti lety utkaly v zápase amerického fotbalu, a nechala je sehrát jejich mač znovu, přičemž je sledovala během celé čtyřměsíční přípravy, o níž informovala i média. Kampaň Replay získala Grand Prix v kategoriích Promo a PR.

57. ročník Mezinárodního festivalu reklamy Cannes Lions už také udělil Grand Prix v oboru přímého marketingu, kterou si odnesla kampaň pro novozélandského internetového providera Orcon Broadband. Ta měla za úkol vybudovat neznámému provozovateli internetového připojení image a získat mu přízeň mladých uživatelů internetu. Firma proto oslovila ikonu punku Iggyho Popa a dala několika mladým novozélandským muzikantům možnost propojit se přes Skype přímo s Popovým nahrávacím studiem v Miami s tím, že nejlepší z nich s ním budou moci nahrávat. Iggy Pop se pak stal hlavní tváří kampaně i v televizních spotech a na billboardech.

Podle časopisu Advertising Age se festivalová porota této kategorie shodla na tom, že to bylo nejlepší využití celebrity v reklamě, jaké kdy její členové viděli.