8. února 2010 16:58 Lidovky.cz > Zprávy > Kultura

Český hudební trh se propadl.
Neprodávají se CD ani DVD

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
Nakupování CD - ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nakupování CD - ilustrační foto. | foto: Shutterstock
PRAHA Český hudební trh loni klesl z 555 milionů korun v roce 2008 na 490 milionů korun. V loňském roce se snížil obrat nejen z prodeje hudebních CD, ale i digitální hudby, která v předešlých letech vykazovala růst.

Informovala o tom česká pobočka Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI).

Ze zveřejněných statistik vyplývá, že loni klesl jak prodej klasických CD a hudebních DVD, tak i levnějších hudebních příloh novin. Za prodej CD a DVD hudební vydavatelství utržila 302,2 milionu korun, což bylo meziročně o 12 procent méně. Tržby z prodeje hudebních příloh se loni snížily z rekordních 183 milionů korun v roce 2008 na 167 milionů korun.

Pokles loni vykázala i digitální hudba, jejíž obrat klesl meziročně o 28,4 procenta. "Příjmy z digitálních prodejů v roce 2008 dosáhly více než 29 milionů korun, zatímco v roce 2009 činily příjmy z digitálních prodejů pouze 21 milionů korun," uvedla IFPI.

V roce 2008 přitom tuzemský hudební trh poprvé po deseti letech vykázal nárůst, a to meziročně o 11 procent na 555 milionů korun. Hlavní podíl na vyšších tržbách tehdy měla levná CD, která se prodávají jako přílohy novin.

Vyšší tržby byly předloni i z prodeje digitální hudby.

Členové české pobočky IFPI mají na domácím trhu podíl přibližně 91 až 93 procent.

ČTK