Dvacitka nejlepších výčepních plzeňského piva z českých regionů a osm ze Slovenska se utkala tento týden v Plzeňském Prazdroji o titul Master Bartender 2017.
Porotu nejvíc zaujal domácí borec Miroslav Štych, reprezentující plzeňský Pilsner Urquel original restaurant U Mansfelda a ze Slováků pak Roman Sládek, hájící barvy Charlie PUBu Pezinok.
Velkolepá šou, oficiálně řečeno slavnostní galavečer s vyhlášením výsledků, kterou Prazdroj připravil na čtvrteční večer v prostorách plzeňské kulturní továrny (bývalých halách dopravního podniku) DEPO 2015, byla ukázkou výborně zvládnuté marketingové akce.
Martin Stránský, nový pivní vyslanec
Znáte nejlepší české a moravské pivovary roku 2017? |
Nechyběly celebrity typu váženého emiritního biskupa plzeňského Františka Radkovského, kytarového mistra Lubomíra Brabce i majitele charismatického hlasu herce Martina Stránského, který se stal dalším z řady čestných znalců piva (Pilsner Urquell), takzvaných Honorary Connoisseur.
Což jsou slovy vrchního obchodního sládka Prazdroje Václava Berky osobnosti (například Miloš Forman, Zdeněk Svěrák, Karel Gott nebo nebo emeritní profesorka a pivovarnická legenda Gabriela Basařová), které šíří doma i po světě slávu plzeňského piva a přitom za to od pivovaru nedostanou nic.
Nechybělo samozřejmě téměř celé vedení a spousty lidí Prazdroje, skvělý a vtipný byl – bez ironie - zejména marketingový ředitel Grant McKenzie, který se zřejmě jako jediný ze zahraničních manažerů za pouhých pár let v Česku naučil velmi dobře česky.
Podařený marketing
Pivo Asahi Super Dry si budou v Evropě vařit sami Japonci |
Když píšu, že vyhlašování výsledků a vůbec celá soutěž Master Bartender je skvěle zvládnutá marketingová akce, myslím to vážně. Prazdroji se podařilo zdařile spojit propagaci své značky se soutěživostí, dovedností a nadšením lidí, které pivo baví.
Není to na českém pivním dvorečku zdaleka jediná akce podobného druhu, ale patří k těm nejlépe zvládnutým.
Ostatně napovídala tomu i atmosféra celého oficiálního večera, podbarveného „hrdinnou“ hudbou a hosty, oblečenými v dress code stylu „creative black tie“, kterou příjemně narušoval aplaus a výkřiky přátel a rodinných příslušníků soutěžících.
Příjemné bylo i industriální prostředí upravených hal, ve kterých ještě před pár lety parkovaly trolejbusy a autobusy dopravního podniku.
Chtě nechtě, je třeba pochválit i výběr moderátora, kterým se úplně, ale zcela úplně, překvapivě stal Libor Bouček. Televizní divák a návštěvník podobných galavečerů má sice už někdy dojem, že když otevře doma lednici, vykoukne na něj moderátor Bouček, ale nutno ocenit, že byl nejen připravený, ale i pohotový a vtipný. Bylo znát, že je v Plzni a v Prazdroji jako doma.
Legenda Pavel Dušek
Ovšem pro lidi, které pivo baví, bylo možná nejdůležitější – kromě oceněných mistrů výčepních – uvedení nového člena síně slávy českých výčepních. Myšleno těch, co záslužně, s láskou a dlouhé roky čepují Pilsner Urquell.
Členství si tentokrát vysloužil Pavel Dušek, legenda a výčepní restaurace U Sedlerů na pražském Karlově náměstí, známý i z lokálů U Bílé kuželky, U Kocoura nebo U Pinkasů.
Dušek se za pípou věnuje pivu už od roku 1976 a chodila za ním na pivo kulturní elita v čele s Josefem Vinklářem, Waldemarem Matuškou, Petrem Čepkem, Vlastimilem Harapesem a básníkem Josefem Topolem. Byly to časy, kdy si host číšníka vážil a samozřejmě to platilo i naopak.
A jak to vidí Pavel Dušek dnes? „Lidi jsou dnes úplně obrácený. Spíš vás nenávidí než pochválí.“