16. února 2012 9:00 Lidovky.cz > Zprávy > Domov

Další svědectví. Wizzair za zrušený
let zažaluji, plánuje pasažérka

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Aerolinky Wizzair | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Aerolinky Wizzair | foto: Wizzair
BARCELONA/PRAHA Zmatek, zoufalství a pláč propukly na letišti v Barceloně po tom, co společnost Wizzair zrušila kvůli technické poruše let do Prahy. Situaci serveru Lidovky.cz popsala žena, která tam bez jakýchkoliv informací nebo pomoci uvízla s dalšími 180 pasažéry.

Na případ zrušeného letu Wizzair z Barcelony upozornil server Lidovky.cz minulý týden. Hned poté se začali hlásit poškození cestující. Jednou z nich je i Martina Tajdušová, která se z katalánské metropole vracela ze setkání s kamarádkami.

Pohodlně usazená v sedačce letadla se těšila, že za dvě hodiny přistane v Praze. Jenže její návrat se nakonec protáhl o celých 16 hodin. Pilot totiž dvou hodinách oznámil, že se nikam nepoletí, aby lidé vystoupili. "Při odchodu nám letuška poděkovala, že jsme využili služeb Wizzair," směje se s odstupem paradoxní situaci Tajdušová.

ČTĚTE TAKÉ:

Následující události však ji však zaskočily. "Výstup z letadla trval tři hodiny, až po hodině a půl nám řekli, kde dostaneme zavazadla. V hale byl po tom úplný zmatek, na 180 cestujících tam byli dva zaměstnanci letiště, kteří mluvili jen španělsky. Naštěstí se jeden pán byl schopen domluvit, a tak zbytku překládal," přibližuje Tajdušová nepříjemné chvíle. 

Letištní personál zoufalým pasažérům oznámil, že jim nemůže pomoct a nemá ani žádné informace. Zmatení lidé dostali pouze kontakty na pobočky Wizzair v Evropě. Někteří vůbec netušili, co mají v těžké situaci dělat. "Bylo tam hodně studentek vracejících se z Erasmu, a ty byly úplně nešťastné. Jednak se po půl roce vracely domů s obrovskými kufry, jednak neměly peníze. Navíc to ještě byly děti," vzpomíná Tajdušová. 

Nakonec se jí po několika neúspěšných pokusech podařilo spojit s českou pobočkou Wizzair, kde si nakonec s několila dalšími přebookovala původní let do polských Katowic. "Protože pocházím z Ostravy, domluvila jsem si s tátou, že mě tam vyzvedne," vysvětluje. Několika zoufalým lidem dokonce půjčila peníze, aby měli alespoň na vlak. "Pro jednu studentku jela máma až z Prešova. Když jsem jí řekla, ať jí zavolá, co se stalo, začala se klepat a brečet, že má jen 60 centů."  

Co na to Wizzair?

Podle společnosti Wizzair došlo k poškození ventilace letounu. "Nejdříve to vypadalo, že porucha půjde do hodiny opravit, a tak jsme pasažéry nevysadili, jenže nakonec se protáhla, a posádka musela dodržet bezpečnostní pauzu," vysvětluje Jana Martinková z agentury AC&C Public Relations, která se stará o mediální obraz leteckého dopravce v Čechách. Na letišti v Barceloně podle ní Wizzair neměl žádné další posádky, které by mohly letět.

Cestující se nakonec rozdělili. "Ostatní do Prahy letěli druhý den s ČSA, někdo letěl do Vídně, někdo do Bruselu a odtud vlakem," přibližuje strastiplnou cestu domů. Tajdušová přistála ve dvě hodiny ráno v Katowicích. "Vzali jsme ještě jednu paní s miminkem a kluka, který ráno musel v Hradci Králové nastoupit do nové práce. V osm hodin jsme byli v Praze," vzpomíná na konec prodlouženého výletu.

Zbytek pasažérů však na letišti vzdáleném 30 kilometrů od civilizace musel počkat až do rána, kdy je odvezla pravidelná linka autobusu. Do Prahy dorazili v pět hodin odpoledne.

Stejně jako další lidé nechce Tajdušová nedobrovolné prodloužení pobytu v Barceloně, který ji stál 2500 korun navíc, nechat jen tak líbit a je připravena připojit se k hromadné žalobě. "Není možné, aby se takto chovali, je to naprosto neprofesionální. Další let s Wizzair si budu rozmýšlet, roli nebude hrát cena, ale spíš důvěra ke společnosti," uzavírá. 

ogoOndřej Golis
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.