Záštitu na projektem převzal hudebník a výtvarník Milan Cais, který celou soutěž odstartoval pokreslením lahve v nadživotní velikosti. "Projekt mě zaujal speciálně tím, že dává mladým kreativním lidem možnost přímo ovlivnit vizuál nějakého budoucího produktu. Už tohle je samo o sobě zajímavé, a když k tomu připočtu ještě tu atraktivní cenu v podobě ateliéru, já během svých studií bych byl nadšen a šel bych do toho hned,“ uvedl svou spolupráci na projektu Milan Cais.
Grafika, komiks i verše
Motto soutěže „Fénix ti dává prostor“ vystihuje její podstatu, nebudou se totiž navrhovat klasické pivní etikety, ale tzv. sleeve, jimiž bude potažená celá pivní lahev. Prostoru pro kreativitu bude tím pádem více než je obvyklé. „Nechceme, aby měli lidé pocit, že se musí držet jakýchkoli konvencí, které v produktovém designu panují. Čím zajímavější nápad, tím lépe – ať už bude lahev popsaná verši či pokreslená komiksem pro dospělé. Projekt zdaleka není určen pouze zkušeným grafikům,“ dodává Milan Cais.
ZDE si můžete stáhnout všechny podklady k soutěži, pak zálěží jen na vás, jak si s úkolem poradíte. Nemusíte využívat pouze grafické programy, klidně vemte do ruky tužku nebo vodovky, ale pospěšte, návrhy musí být odeslány do konce října. Porota pak vybere 12 nejoriginálnějších designů, jejichž autoři se zúčastní workshopu s Milanem Caisem, kde své návrhy s jeho pomocí/konzultací dotáhnou. Na Facebooku pak lidé rozhodnou, jaké tři etikety jsou nejzdařilejší a ty se příští rok objeví na pultech obchodů.
Zmíněná trojka vítězů pak získá i odměnu 20.000 korun a ateliér na rok zdarma. Přihlašovat se můžete ZDE.