"Nikdy jsem se nepovažoval za designéra, kam se podívám je nějaký designér. Jsem spíše výzkumník," řekl Loch čtenářům v on-line rozhovoru. Dodal, že týdně může vzniknout zhruba 15 tašek a Playbag tvoři tři lidé: "Pod značkou děláme celkem tři, Zdena Domokošová - šička, občasný brigádník vykrajuje dílce a podobně a já dělám zbytek (vývoj, vzorování, kalkulace, zásobování, e-shop, management, distribuce, závozník i uklizeč). Samozřejmě mám podporu kamarádu při prodejních a prezentačních akcích."
Kdo říká, že je naprosto originální, je lhář
Loch samozřejmě zná firmu Freitag, o kopírování či vykrádání nápadu však podle něj nemůže být řeč. "Freitag je postaven na použitých plachtách z kamionů, využívající především originalitu každé z nich. Kompletuji tašky s fragmenty textů a grafiky a dávají jim novou vizuální podstatu. Vyrábí pouze z použitých plachtovin. Jsou v tom skvělí, byli v tom první a vždy zůstanou jedineční. My vyrábíme především z nových plachtovin (Tarpaulinu), to není nápad Freitagu a jestli ano, nechám si patentovat dřevěnou lžíci," uvedl s nadsázkou a k problému originality a nápadů dodal: "Kdo říká, že je naprosto originální, je lhář."
Jako jeden z mála českých značek se Playbag úspěšně prezentuje i v zahraničí, zítra ráno se Loch vydává do sousedního Lipska na akci Designers Open, kam pozval i čtenáře Lidovek.cz, akce se prý podobá českému designSUPERMARKETU.
A plány do budoucna? Méně pracovat a více jezdit na longboardu.
Zajímá vás celý komentář k Freitagu? Hipsteři? Nebo Playbag boty? Přečtěte si celý on-line rozhovor. |