Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Vláda: Vězení už od 14 let

Delší vězení za vraždy a násilné zločiny, snížení hranice trestní odpovědnosti na 14 let, rozlišování drog na měkké a tvrdé nebo trestnost držení dětského porna. Tyto a další paragrafy by mohly už brzy změnit práci českých soudů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

honza

30. 1. 2007 20:14
pokrok

Tak to jsme se dostali opravdu dopředu, budou se zavírat čtrnáctileté děti.

0 0
možnosti

Jarda

30. 1. 2007 17:29
Ministr sám děti nemá

a cizí děti chce trestat. Třeba poslat takového 14 letého kluka do kriminálu za to, že si stáhne z internetu nějakou muziku na flashdisk a pak ji ještě překopíruje svým dvěma kamarádům.

To je trestný čin, za který toho kluka vytáhnou z 8. (někdy ze 7.) třídy základní školy a pošlou do vězení.

To si zřejmě pan ministr přeje, o tom si myslí, že to zlepší náš život.

0 0
možnosti

jen tak

30. 1. 2007 13:27
Pevně věřím, ...

že být v parlamentu US-DEU tak zrušení paragrafu o zneužití informací v obchodním styku podpoří.

0 0
možnosti

xxx

30. 1. 2007 12:58
Jednotlivé kroky současné vlády si totálně odporují

Ano to je to pravé. Prvně nacpat novorozence do jeslí a pak se divit jak je ta mládež bezcitná. Těch 14 let nebude brzo stačit. Časem se dostaneme až do školky. 

0 0
možnosti

xxx

30. 1. 2007 13:24
Re: Jednotlivé kroky současné vlády si totálně odporují

P.S. Výsledkem bude nová vlna velmi zdatných a zkušených kriminálníků. Jediné pozitivum vidím v tom, že stavební společnosti získají další zakázky. Už teď jsou kriminály nacvaklé.

0 0
možnosti

Ach jo (bls1)

30. 1. 2007 10:39
Dárek pedofilům

Koho nejvíc zajímá ona sexuální hranice? Naopak hranice trestní odpovědnosti je přitom spíše projev bezradnosti. Klidně by mohla být 0. Stejně platí, že odsouzený musí být schopen pochopit co činí a to se u jednotlivců velmi liší.

0 0
možnosti

penicilin

30. 1. 2007 10:33
Naprosto souhlasím.

Naprosto souhlasím. Ale nejenom to. Je třeba taky udělat pořádek u soudů a v justici celkem. Nevidím jinou cestu než následující: Omezit jim nezávislost - nemyslím jim ji zcela odebrat, ale rozumně regulovat. Soudce musí být odpovědný za rozsudek - např. proč neuložil nebezpečnému recidivistovi za vraždu výjimečný trest. A stejně musí být odpovědný za to, proč neuvalil vazbu, když je riziko zkomplikování vyšetřování. Ale ne nějakému kárnému senátu, to je ruka ruku myje, ale ministrovi spravedlnosti, aby ho za to mohl okamžitě na hodinu vyhodit. Soudci nemůžou být kasta vyvolených, kterým všechno projde. Dále bych soudce zcela zbavil práva rozhodovat o vině - to by převzala porota, složená z laiků prošlých speciálním školením. Soudce by rozhodoval jen o trestu - viz anglosaská praxe nebo praxe z naší první republiky, tam soud funguje podstatně líp a efektivněji než u nás. U soudů, kde rozhodují samosoudci, tak zavést volitelnost soudců. Který špatně soudí, ať už není znovu zvolen.

Rovněž bych soudce zcela zbavil práva uvalovat vazbu - to by převzal státní zástupce. Soudce mnohdy takového recidivistu pustí a zmaří vyšetřování. V USA o vazbě rozhoduje prokurátor jako u nás za komunistù a to je efektivnější. A nikdo se tam nebojí nějakého porušování lidských práv a nežvaní se o tom tolik. Aspoň by soudci nemohli skuhrat, že mají tolik práce. Žvaněním o lidských právech se tu nic nevyřeší. A rovněž by měl ministr vyhazovat soudce, kteří zastávají názory typu "ukládáním tvrdých trestů hrubne společnost". Kteří soudci by to nehodlali respektovat, museli by odejít (např. Jaromír Jirsa se svými žvásty). Na jejich místa by bylo

dost jiných zájemcù. To, co nám předvádí soudci, je děs a běs. Prostě jednou je nějaká právní doktrína a kdo ji nerespektuje, nemá v justici co dělat.

0 0
možnosti

Bacil

30. 1. 2007 12:24
Re: Naprosto souhlasím.

Peniciline,tak tentokrát ti dávám ve všem za pravdu! To co se děje v ČR v soudnictví,je opravdu hnus.Takoví dobytek v soudnictví opravdu za bolševiku od šedesátcý let nebyl,jaký je tam dnes.Soudci nepodléhají ničemu,můžou všechno i vynucovat si platy.Nikomu a ničemu nejsou zodpovědní.Nikomu nemusí skládát účty a můžou zavřít každého koho si zamanou,i když se dokážřte nevina takového odsouzence,tak takovému odsouzenci nepomůže nic.Ani amnestie presidenta,pokud takoví nešťasník nemá vlivného přímluvce.Takoví zasr... stát s ČR udělali Havlovští "humanisti"!

0 0
možnosti

tf

30. 1. 2007 10:22
KDU-CSL

Tento zákoník je pro mne nepřijatelný už jen tím, že vzniká pod nátlakem KDU-ČSL. Oni prostě pohrozí, že když tam nebudou mít to a to, tak přeruší podporu vládě. V důsledku toho bude celý jeho vznik pod taktovkou strany která má v Parlamentu menšinu a kterou restriktivní společnost vzrušuje víc než dětské porno pedofila.

Jinak souhlasím s názorem že kriminál od 14ti je paskvil a že do vězení patři ti, kteří dětem dávají návod.

http://www.tomas-franke.cz" target="_blank" rel="nofollow">http://www.tomas-franke.cz

0 0
možnosti

vaclav

30. 1. 2007 9:27
To vse uz melo být platné ...

Jinak se porusují vedome mezinárodní dohody o zlocinu a lidských právech. Ale prece není nikdo za nic zodpovedný ne ???8-o8-o8-o

0 0
možnosti

hero

30. 1. 2007 9:11
hero

jasne

0 0
možnosti

:)

30. 1. 2007 8:12
Vláda

Delší vězení za vraždy a násilné zločiny, snížení hranice trestní

odpovědnosti na 14 let, rozlišování drog na měkké a tvrdé nebo

trestnost držení dětského porna.

S tim souhlas!

0 0
možnosti