Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Rychlodráha povede tunelem

Z Prahy 6 se stává prominentní čtvrť s výrazným vlivem. Teď se například kvůli ní přepracovává projekt rychlodráhy do Kladna. Superželeznici to prodraží.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Finrod Felagund

22. 9. 2007 11:36
To není takový problém

proč neuvažuje radnice Prahy 6 jednoduše o zapuštění rychlodráhy pod zem v místě vedení současné trati ČD 120? Šlo by jen o to vykopat po celé délce hloubenou jámu (to snad není tak drahé), zapustit tam betonový tunel a na jeho "střechu" opět posadit trať ČD 120 ve stejné úrovni, jako je doposud.... a metro A na letiště je fakt kravina, nechápu, proč to radní tak drží, na letiště je samozřejmě mnohem ekonomičtější i efektivnější postavit po povrchu (třeba ve skleněném tubusu, aby tam nepršelo / nesněžilo) metro B ze Zličína, mezi kterým a letištěm jsou prakticky jen pole....

0 0
možnosti

matěj

22. 9. 2007 20:54
Re: To není takový problém

Metro Zličín - letiště je možno postavit o třetinu kratší a o padesát procent levnější.Proto jej postavit nelze.Zato trasu Kulaták -letiště lze vést podobně jako dálnici PRAHA -Brno přes České Budějice.

0 0
možnosti

student

24. 9. 2007 21:03
Re: To není takový problém

i nejstarší vozy metra (nyní již vyřazené) jezdily a jezdí bez potíží po povrchu, takže by se nemuselo ani nic moc zastřešovat ...

bohužel z dražšího projektu - větší všimné :-(

0 0
možnosti

IDOL STUDENTU /ČEHO?/

29. 9. 2007 10:21
Re: Re: To není takový problém // PŘÍČINNÉ SOUVISLOSTI JSOU TROCHU JINAK, STUDENTE.

...... PRIORITNÍ PŘÍČINNÁ SOUVISLOST, KUDY JEZDÍ VEŠKERÉ VOZY METRA,  SPOČÍVÁ V TOM, ŽE TYTO JEZDÍ PO KOLEJÍCH!  A TEPRVE AŽ NÁVAZNĚ, POCHOPITELNĚ, KUDY TYTO KOLEJE VEDOU. JINAK "METRO" JE POJEM, KTERÝ SE VE SVĚTĚ VŽIL PRO OZNAČENÍ PODZEMNÍ DRÁHY. SMYSL PODZEMNÍ DRÁHY JE PRINCIPIÁLNĚ V TOM, ŽE PŘES VYŠŠÍ POŘIZOVACÍ NÁKLADY, OPROTI DRÁZE POVRCHOVÉ, ZAJISTÍ INVESTIČNÍ NÁVRATNOST PROVOZEM BEZPORUCHOVĚJŠÍM, ČASOVĚ RYCHLEJŠÍM, ENERGETICKY I PROVOZNĚ LACINĚJŠÍM, NEŽ PROVOZ POVRCHOVÝ S NEZBYTNÝM KŘÍŽENÍM TRATĚ S JINÝMI KOÍMUNIKACEMI A PODLÉHAJÍCÍM KLIMATICKÝM PODMÍNKÁM. TOTO POCHOPILI NAŠI PŘEDCI NEJDŘÍVE V LONDÝNĚ, KDE PROTO PROKOPALI POD TEMŽÍ PRVNÍ TUNEL PRO METRO V R. 1840. 

PS ..... ZDÁ SE, ŽE TY JSI TOTÉŽ NEPOCHOPIL DOSUD!!Rv;-D 

0 0
možnosti

student

2. 10. 2007 22:43
ale ty šášulko hloupučký

mimoúrovňové křížení nemusí být nutně podpovrchové, čili i trať povrchová může být vedena bezkolizně, chápeš to i ty ? :-D

ani staré vozy metra klimatickým podmínkám nepodléhaly, a jízda na povrchu není ani o ň dražší než pod povrchem, není energeticky náročnější ;-P

0 0
možnosti

student

2. 10. 2007 22:46
Re: Re: Re: To není takový problém // PŘÍČINNÉ SOUVISLOSTI JSOU TROCHU JINAK, STUDENTE.

ENERGETICKY I PROVOZNĚ LACINĚJŠÍM

no už vidím ten laciný provoz ražené (40m hluboko) stanice Petřiny ;-D

ony například eskalátory nejezdí zadarmo, neopraví se zadarmo, osvětlení stanice není zadarmo, klimatizace (větrání) není zadarmo .... holt Idole stářím bIbneš ;-)

0 0
možnosti

IDOL STUDENTU

7. 10. 2007 20:42
Re: Re: Re: Re: To není takový problém // PŘÍČINNÉ SOUVISLOSTI JSOU TROCHU JINAK, STUDENTE.

...... ANO, METRO JE ENERGETICKY I PROVOZNĚ EFEKTIVNĚJŠÍ A TEDY LACINĚJŠÍ, PROTO JE VYBUDOVÁNO A PROVOZOVÁNO VE VELKÝCH MĚSTECH  V EVROPĚ,  ANGLII, NIZOZEMÍ, USA, KANADĚ, JAPONSKU JIŽ PŘES 100 LET A STÁLE PŘIBÝVAJÍ TRASY METRA DALŠÍ ....

 ....... CHCEŠ LI VĚŘIT, ŽE JE TOMU TAK PROTO, ŽE OSTATNÍ LIDÉ NEJSOU TAK CHYTŘÍ JAKO TY, ŽE NEPROKOUKLI JAK JE METRO OPROTI POVRCHOVÉ DOPRAVĚ NEVÝHODNÉ ..........BUDIŽ, ALE VĚZ, MILÝ MLADÝ SYNKU, ŽE V PŘÍPADĚ TÉTO TVÉ VYJÍMEČNOSTI SKUTEČNĚ O JAKOUSI .......

PS ....... O GENIÁLNÍ PROZÍRAVOST NEJDE ........

0 0
možnosti