Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Češi svou zemi umí i pomluvit

Ještě před deseti lety nevěděl o Češích skoro nic. Pak se do češtiny a Česka zamiloval tak, že mu v Polsku říkají Kryptočech. Už jen když slyší češtinu, zažívá prý metafyzický orgasmus. Nyní i u nás vyšla jeho kniha o Češích s názvem Gottland. Mariusz Szczygiel, reportér listu Gazeta Wyborcza.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jindra

7. 9. 2008 18:55
Jindra

Hlavně emigranti jsou v tom mistři. Ty by svoji zem pomazali vlatními houny.  

0 0
možnosti

pamětník

29. 11. 2007 16:15
Češi jsou (relativně) vyspělí Slované díky míšení se s Němci

Kdyby se GrossVater Bohm usadil dále na východ, naše města by neměla gotické, ale cibulové věže, psali by jsme azbukou a byli všestranně zaostalejší jako jiné východní a od německy mluvícího (a geny vybaveného) civilizačního prostředí vzdálenější slovanské kmeny.

Naprostá většina toho, čím se v životním prostoru české kotliny chlubíme, od hosporářské vyspělosti této části mocnážství až po "650 let Karlovy university" (která byla ve skutečnosti českou a Karlovou jen od roku 1920, dvěstě let díky blouznivému plundrování husitů vůbec neexistovala, po Bílé Hoře díky civilizačnímu ukáznění Čechů jezuity pak byla zase jen německá, Karlova-Ferdinandova, až do konce 19. století, kdy díky explozi domorodé populace byla K-F rozdělena na tu mnohem lepší, německou a tu horší, pro domorodce, českou).

Hlavně díky genům, talentu, píli, inteligenci, pořádkumilovnosti, manažérským schopnostem, napojení na svět atd. německy mluvícím spoluobčanům (Němcům, Rakušanům, Židům)¨česká kotlina (oproti ostatním slovanským zemím) prosperovala. Tyto elity, tahouny k evropské i světové úrovni jsme po válce ztratili a stále bolestivě schází (proto srovnávání s vyspělostí za c.k. nebo 1,. republiky pokulhává). Relativní zlepšování se děje - zase,. tradičně - hlavně tím, jak západní (hlavně něměcký, rakouský) vliv, podíl na ekonomice atd. roste.

0 0
možnosti

Láďa

17. 5. 2008 12:43
Re: Herrenvolk und Untermenschen?

Máte stejný názor jako Hitler. Stejně jako nesouhlasím s Hitlerem, nesouhlasím ani s Vámi. Němci jsou nejen národem Goetheho, ale i Goebbelse. Dali světu (a Čechům) hodně dobrého, ale i hodně špatného.

Jedno z největších prokletí 20. století je mýtus národa jako společenství krve a rasy. Tento mýtus způsobil nejničivější válku v dějinách, naprosto nevídané masakry a Evropu rozdělil železnou zdí. Dodnes se z toho celá Evropa vzpamatovává. A tento krvavý mýtus "Blut und Boden" je německá záležitost. Na západ (ale i na východ, např. v Ruském impériu) od Německa tento i empiricky nesmyslný koncept živnou půdu nenašel a převládá státně-národní či kulturně-národní sebeidentifikace. Existují černí Francouzi i černí Angličané. Též existují šikmoocí Rusové.

Meziválečné Československo, tento z nacistického pohledu "umělý a legrační" stát, bylo daleko civilizovanější, než jeho západní a jižní sousedé. A nebylo to díky Němcům.

0 0
možnosti

Jarda-NL

27. 11. 2007 9:44
Cesi nejsou prehnaní patrioti a to je dobré

Cesi nejsou prehnaní patrioti, jsou kritictejsí sami k sobe a proto je v Cesku vzdy lépe nez v Polsku.

Ziji v Holandsku a mel jsem loni nekolik mesícu "polského" kolegu. Prisel s rodici do Holandsku', kdyz mu bylo 6 let. Vychodil tedy holandské skoly a nekolik let studoval informatiku na Univerzite v Delftu (avsak za 9 let jeste nedostudoval). Takze bych ocekával, ze je více Holandan nez Polák. Jeho sovinistické polské reci v práci byli k nevydrzení jak pro mne tak ostatní kolegy: "Témer vsechno vynalezli Poláci, Polákum bylo vzdy ublizováno atd." Vím, ze se z jednoho prehnaného prípadu nedá zobecnovat. Znám téz inteligentní a sebekritické Poláky. Presto si myslím, ze je dosti Poláku, kterí jsou sovinisticté a málo sebekritictí a tudíz tezko poucitelní. Cesi mohou být hrdi na to, ze rádi zijí ve své zemi. Kdyz vyjedou ven, tak zpravidla jen na docasne, aby získali znalosti a zkusenosti a si privydelali. Poláku zije v cizine stále více a vracet se do svého Polska nechtejí. A víte proc? Protoze tam zije prílis mnoho "chytrých" Poláku.

0 0
možnosti

Zbyszek

28. 11. 2007 8:48
Re: Cesi nejsou prehnaní patrioti a to je dobré

Cesi mohou být hrdi na to, ze rádi zijí ve své zemi - ale nejsou: bo te Svejky

0 0
možnosti

Jirka

27. 11. 2007 8:54
A ja si porad rikal,

co dela Helenka v Polsku na bilboardech, a to i hodne daleko od ceskych hranic.

0 0
možnosti

Kule

28. 11. 2007 8:13
Re: A ja si porad rikal,

Byl to bilboard na film Nesmrtelná teta II

0 0
možnosti

mirek

27. 11. 2007 8:29
A PROC NE-

KDYZ TO U NAS (NE)FUNGUJE VE VEREJNEM ZIVOTE A V ZEMI VYPADA TAK,

JAK TO VYPADA!PROTI OPRAVDOVE CIVILIZACI SE VSIM VSUDY,S UROVNI

EKONOMICKOU I KULTURNI,JSME STALE 100 LET ZA OPICEMA!

0 0
možnosti

Jindra

27. 11. 2007 8:49
Re: A PROC NE-

Soukromý sektor funguje, jediné co nefunguje je vše co má na starosti stát. Jestli pracuješ u státu, tak s tím začni něco dělat. 

0 0
možnosti

Dalibor

27. 11. 2007 2:37
Zůstává otázkou

kolik Čechů v % jsou blbci a kolik Poláků ? Myslím, že si nezadáme a že ta % budou dost vysoká...(Y)

0 0
možnosti

Jindra

27. 11. 2007 8:50
Re: Zůstává otázkou

= blbců bude zhruba stejné. Řekl bych že Češi jsou kulturně lehce výš.

0 0
možnosti

Magor Milda

26. 11. 2007 23:39
Czekawe, ile Polaków tutaj czyta

bo kiedysz sympatie skierowane były raczej do Węgrów. Myszlę tyłko, iż po węgerskiemu trudno czytać, po czesku niema problemów.

Takže přeji všem bratrům Polákům, aby si s námi dobře rozuměli!VV

0 0
možnosti

Hadr

27. 11. 2007 6:38
Re: Czekawe, ile Polaków tutaj czyta

To už neplatí, že "Polak - Wenger dwa bratanki ...?

0 0
možnosti

xhpraha

26. 11. 2007 23:27
Polaky rad

Slovenskou svoloc nerad, takze je zcela jasne kdo by mel tahnou do (Y)

0 0
možnosti

Frankfurt am Main

26. 11. 2007 23:45
"Svoloč" řákáš? Tak zde říkají všem Slovanům

Asi mají stejné důvody jako ty vůči Slovákům?

0 0
možnosti

Košičanka

26. 11. 2007 22:02
Ja tiež

Aj ja mám rada Česko a češtinu ako Mariusz.

0 0
možnosti

Mia

27. 11. 2007 4:09
Re: Ja tiež

Hej, Kosicanko, co to znamena "ako Mariusz? je to spatne, ci dobre?

Proc se vzajemne ponizovat? Vsude jsou prima lidi a tez blbci, tak o co jde? Narodnosti to rozhodne neni.

0 0
možnosti

MC

26. 11. 2007 21:09
jak to vidím

ale což .. budiž ... nálepka salámistů ( nebo švejků ) mi v dnešním světě globalizace nevadí ... klidně budu žít v zvláštní zemi jménem Bohemia, pít svoje ( německé ) pivo a žít tak nějak z dob dřívějších ... bez snahy se překolejit na dobu, která nám o 50let ( díky komunismu ) trochu uniká :-)

0 0
možnosti

Západ věří v Boha

26. 11. 2007 21:27
Nejen díky 40 letům komunismu, ale také GENETICE Čechů

Češi se obecně vytahují kulturou a historiií v české kotlině, ale ta je psaná švabachem, od literatury, přes psychologii, vědu, architekturu a hlavně průmysl, je to především produkt německy mluvící populace a německy mluvícího manažměntu. (Němci, Rakušané, Židé).

Podíváme-li se třeba na obsáhlé katalogy Stoleté výstavy (1890), 90% vystavovatelů jsou německá jména. Dtto Karlova-Ferdinandova universita až do svého odddělení na tu kvalitnější (něměckou) a pro domorodce (českou) někdy v 1876.

Od přemyslovských knížat, tedy za 800 nebo 900 let, se nic nezměnilo: Jako ona, dnešní vlády prosí německé kolonisty a investory, aby přišli, pozvedli úroveň. Slibujeme jim, že už nebudou pogromy, konfiskace, vyhnání.

A jen tak, jak se německé, rakouské a západní vlastnictví u nás zase rozšiřuje, vrací do historického normálu, úrověň kotliny se začíná pomalu Evropě vracet.

Po válce si Češi pomohli konfiskací majetku třetiny obyvatel Čech a Moravy, konfiskovali stovky obcí, tucty měst, stovky fabrik, atd. Za 40 let komunismu, 19 let postkomunismu je pohraničí stále zdevastované, Češi lup ani nedokázali udržovat, natožpak zvelebovat, držet krok s Bavorama a se Západem. Zůstal jim materiální lup, ale republika přišla již o 3 generace 3 milińů pracovitých, spořádaných, inteligentních, na Západ více napojených německy mluvících spoluobčanů. Takže to už nikdy nedoženě, protože tolik kvalitních německy mluvících lidí se sem už nikdy nepřistěhuje. Mimochodem to, že Češi jsou (s vyjímkou Slovinců) nejvyspělejší mezi Slovany je díky tomu, že GrossVater Bohn (Čech) zašel tak daleko na Západ, že se vklínil mezi Němce, že něnmecké geny jsou mezi Čechy promíšené (viz. každý 3. Čech s německým nebo původně němečckým jménem). To Poláci, Slované, Srbové, Ukrajinci atd. nemají, proto byli, jsou a budou pozadu za Čechy (jako byli jsou a budou Češi za Němci atd.)

0 0
možnosti