Diskuze
LN: Absolventi VŠ se do škol nehrnou
Děkujeme za pochopení.
Oponent
Hloupá demagogie
Z článku: "Podle Libora Vacka by mladé lidi mohla do školství přilákat změna v odměňování. Současný systém totiž platy rozděluje tabulkově podle délky praxe. „Není to motivující. Učitelé by měli být placeni podle toho, jak dobře pracují, a ne podle http://ad2.billboard.cz/extra/takeit/takeit_redirect.bb?idpool=2980107&idserver=32735&idsekce=1&idpozice=1&typbanneru=32&idadword=5890&idproduct=589074&idclient=25762036" target="_blank" rel="nofollow">věku,“ ... Je to dle mého názoru hloupá dermagogie. 1) Kdo, kdy a jak bude měřit, zda učitel dobře pracuje? 2) Myslí si snad někdo, že mladé lidi bude lákat do školství tato perspektiva: Přijde mladý do školství a bude označen za dobře pracujícího. Trochu zestárne a nějaký trouba jej označí za hůře pracujícího a sníží mu plat a větší plat dá nově příchozímu mladému učiteli? 3) Nebude vyšší plat zejména pro ty "poslušn0 učitele se správným stranickým průkazem?
Tomáš Houška
Re: Hloupá demagogie
Učitelé by měli být placeni podle toho, jak dobře pracují, a ne podle věku. Umí si někdo představit prosperující firmu, kde se platí podle délky praxe?! Kdo to bude měřit? Pardon, hloupá otázka. Ředitel, kdo jiný. Měřitelná kritéria existují (http://www.mojeskola.net), jestli to neumí, tak na svém místě nemá co dělat. Umí si někod představit šéfa, který neumí poznat, zda jeho podřízení pracují dobře nebo špatně?! To je zlý sen! Věk, délka praxe nemají žádný vliv na kvalitu práce, vzdělání jen velmi malý. Směrodatné je MNOŽSTVÍ, NÁROČNOST a KVALITA podané práce. To je elementární všude, tedy i ve školství.
Kanuk
Platy učitelů
Jeden z malérů je, že bylo zavedeno vysokoškolské vzdělání (a odpovídající platové nároky) i pro učitele obecných škol. Dřívější učitelé, absolventi "učitelských ústavů", byli placeni na úrovni středoškoláků, a dokázali naučit líp, než "vysokoškolsky vzdělaní a placení" pajdaláci.
Kanuk
Pár poznámek
1) V zemi, kde sídlím (a která má školský system velmi podobný USA) se říká:"Kdo nemá na Home economics jde na Education" Vysvětlivka: Home economics jsou fakulty, kde se učí to, co se dříve učívalo na Vyšší dívčí neboli punčochárně. Education jsou fakulty ekvivalentní českým pedagogickým fakultám. Podle výsledku činnosti absolventů pedagogických fakult, které mohu pozorovat na Internetu, tak v ČR platí totéž.
2) Učení může být radostí...nebo tak nějak to napsala nějaká dobrá duše. Já jsem se skoro nikdy neučil, do školy jsem chodil, protože jsem musel (kdybych šel "za školu", byl by doma mazec), byl jsem celkem průměrným žákem, a přesto si troufám říct, že mi toho ze školy v hlavě zůstalo víc, než současným absolventům, maturantům, vyučencům s maturitou a jánevímjak se říká těm chudákům, kteří museli prosedět 13 let ve škole pomalu zbytečně. Ne proto, že se nic nenaučili, ale PROTOŽE KANTOŘI JE NIC NENAUČILI. Mne naučili kantoři, ne já. Ovšem, oni ti kantoři/kantorky za to také nemohou, protože oni to dělají tak, jak je to učili na "pajdáku" (= pedagogická fakulta). A tam je hanumanisti učili učit tak, jak se to dělá v Emerice. S odpovídajícími výsledky. K čemuž bych chtěl podotknout, že v Emerice se to dělá tak jak se to dělá, protože tam to většinou jinak nejde. Což v ČR neplatí.
Oponent
Re: Pár poznámek
To co píéšete jsou jen Vaše doměnky a pocity. Pedagogické fakulty v ČR (ale i přírodovědecké a folosofické) nejsou vůbec špatné či druhořadé školy, jak je tomu možná v Americe. ..... Mimo to dost nesprávně chápete práci učitelů. Učitel není jen od toho, aby žákům vléval do hlav moudra, ale aby také naučil žáky učit, vyhledávat informace, mít přehled. A když to člověk umí, tak se pak dokáže vzdělávat celý život i sám.
Kanuk
Průměrný věk učitelů
Když vezmu v úvahu, že učitelé začínají učit ve věku kolem 20 let a končí v 60, tak průměrný věk vychází kolem 40 tak jako tak. (I když to není úplně správná úvaha).
Magor Milda
Šílené krávy na ministerstvu
je to jejich jejich poslední útočiště. Pokud jde o pedagogy, musí být zohledněna jak dlouhá praxe, tudíž léta u tabule, ale i kvalifikace a tam je třeba diferencovat. Každý mladý učitel není génius a každý starý učitel není perfektní pedagog.
fuj
Co tam.
Když sloužit takovým pomatencům, jako ...nejmenovaná ministrová...
Kanuk
Re: Co tam.
Že jsem tak zvědav, co má ministrová společného s ministerstvem?
Kanuk
Re: Za tech par susni delat krotitele drave zvere -nestoji za to
Celkem se nedivím.
Michal
bez sourozenců člověk sociální zrůda, KDO BY SE S TAK
OVÝM HNOJEM BABRAL, vydělat se dá veseleji, prodávat jim drogy nebo alespoň televizní návykové hypnotické programy, SVÉ PEDAGOGICKÉ VZDĚLÁNÍ VYUŽÍT V REKLAMNĚ NA JINÉ LEJNO...třeba vánoce je dobrý job, ološílené viktorky u splavu želí zmařného dítěte, co nemá ani hrob...tak mu dudlají a nakupují...všechno marnost tudy cesta nevede..muslimové to napraví
Michal
do t oby snad domácí škola, ta má skvělé výsledky žel
informaním monopolem cenzurované
E000
paní prezidentko Asociace,
děti nezlobí
.
"děti jsou ....."
.
poptejte se u strýčka Jedličky
Učitel
Lehrer
Co vlastně chcete? Vzdělaného oplégra nebo magora takového, jaká je jeho pedagogicky vzdělaná, všemi školdozorci prověřená učitelka? Učil jsem na střední škole, coby externista, ekonomiku a IT. Ťřikrát jsem "s nimi" maturoval, obvykle měli nejlepší výsledky z ročníku.
V pondělí jsem je ze zásady nezkoušel (Radim Uzel by mohl vykládat, co víkendový pohlavní styk dovede zalomcovat s raciem, co zkoumání pohlavní zralosti dovede s větnou skladbou i interpunkcí udělat). Vnikl mi na vyučování, v pondělí, jako školdozorce z jakéhosi školského úřadu, se zástupkyní ředitele. Dámy odmítly být zkoušeny, tak, jak jsem jim to jako pedagog slíbil. Mé frekventantky (žákyně) se zachovaly vůči inspektorovi ke mně loayálně. Poslaly ho do rektálního otvoru.
martel
Mně si vyměňovali v hodiněpořád trička (nenosily prádlo)
spíše než výuku potřebují terapeuta