Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Nezájem nahrává zlodějům

Představitelé Brna, ministerstva kultury a technického muzea se nejsou schopni domluvit, aby společně pro moravskou metropoli zachránili netradiční technickou památku a současně mu pořídili unikátní turistickou atrakci. Problém spojený s někdejší tramvajovou tratí vedoucí od tramvajové konečné na Stránské skále do depozitáře historických tramvají v Holzově ulici v Líšni za ně „řeší“ zloději.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

dzorz vesely

9. 1. 2008 14:57
dotaz

opravdu je nutné dávat zlodějum návod kde co ukrást?:-( jestli tbyl brnák tak já su panna orleánská(Y)

0 0
možnosti

Josef Veselý, předseda komise do

29. 12. 2007 9:56
Situaci je třeba řešit

Těžko se hledají slova pro pojmenování stavu kolejové dráhy, která mohla být jednou z dalších bran do brněnského okolí. Těžko se hledá viník současné situace. Oboje hledání však považuji za ztrátu času.

Posledních deset let nám totiž ve sledované oblasti vzniká zcela nová situace - zvyšování indexu osídlení v souvislosti s bytovou výstavbou. A řešit je potřeba tuto situaci. I přes rostoucí objem automobilové dopravy a rostoucí počet garážových stání u nově budovaných nemovitostí nám narůstá v každé takové lokalitě poptávka  po veřejné dopravě. Zvyšování počtu autobusových spojů je však pro toto území krátkozrakým rozhodnutím. Řešení nabízí právě tato opomíjená trať - pro někoho možná nechtěné dítě, pro někoho zaprášené svědomí. Jsem však přesvědčen, že existují i takoví, pro které je okamžik jejího zprovoznění světlem na konci tmavého tunelu. Zprovoznit ? Ale pro koho, pro co ? Nad všemi partiulárními zájmy by měl být jeden zastřešující - veřejný zájem na provozuschopnosti drážní stavby. Zcela určitě namítnete, že musí být také jasné podmínky následného provozu. Odpověď je naprosto jednuduchá. Co udrží provozuschopnost tratě lépe , než její provoz pro potřeby veřejné pravidelné dopravy. A pokud na jejím konci bude nadále muzejní zařízení, tak se určitě oba provozy spolu domluví.

Předpokládám, že v nejbližší době všichni zúčastnění projeví dostatek pochopení pro obecný veřejný zájem. Ministerstvo kultury i technické muzeum budou respektovat dopravní potenciál této - byť zdevastované - infrastruktury i způsob jejího nabytí do své správy a město Brno se nechá přesvědčit o perpsektivě a správnosti rozhodnutí pro svou spoluúčast na rekonstrukci. Navíc úvahy nezačínáme na zelené louce. 90.léta dala vzniknout mnoha iniciativám, analýzám i několika usnesením místní líšeňské samosprávy.

Tedy : PF 2008 : Oprašme úvahy těch, kteří běželi tento závod před námi a nakonec i nás samotných, kteří jsme - možná vlivem jiných priorit - své názory krátkodobě odložili.

0 0
možnosti

TK

29. 12. 2007 14:14
Re: Situaci je třeba řešit

Vedení Technického muzea zdůvodňuje záměr přestěhování expozice MHD tím, že při jednání s panem primátorem bylo z jeho strany jasně řečeno, že město o obnovu tratě nemá zájem. Skoro si myslím, že zde existují nějaké zákulisní tlaky majitelů nemovitostí podél tratí na ulici Holzova. Pokud je tedy postoj představitelů města vstřícnější, měli by další krok k obnovení jednání udělat oni. 

0 0
možnosti

IDOL O P. PRESIDENTOVI

28. 12. 2007 15:28
NU, ZLODĚJŮM V ČESKÉ REPUBLICE NENAHRÁVÁ POUZE NEZÁJEM, ....

........ NÝBRŽ I ZNÁMÁ VSTŘÍCNOST K ROZKRÁDÁNÍ Z CIZÍHO ZE STRANY NEJVYŠŠÍHO PŘEDSTAVITELE STÁTU!!OSVĚŽME SI POZNATKY Z VLASTIVĚDY - A) KTERÝ POLITIK PROSLUL JAKO "TÁTA TUNELOVÁNÍ"?B) KDO OSLOVOVAL ZAHRANIČNÍ A DOMÁCÍ KOMUNISTICKÉ NEPOCTIVCE K ROZKRÁDÁNÍ MAJETKU STÁTU VÝZVAMI "NA CHVÍLI ZHASNEME!"?, "NEZNÁM ŠPINAVÉ PENÍZE!"?, "VÍCE KOŽENÝCH JE NÁM TŘEBA!"? A JINÝMI, SLUŠNÉMU OBČANOVI S ELEMENTÁRNÍM IQ DĚS NAHÁNĚJÍCÍMI POKYNY VŠEHO SCHOPNÉ  MEZINÁRODNÍ I TUZEMSKÉ ETICKÉ SPODINĚ?

0 0
možnosti