Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

LN: Zmizí vodáci z horního toku Vltavy?

Nový limit výšky vodní hladiny pro splouvání části horního toku Vltavy, který navrhuje správa šumavského parku, by znamenal, že řeka zde zůstane zcela bez vodáků. Alespoň podle podnikatelů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jarda

29. 2. 2008 21:24
Smutné....

Jezdíme Vltavu každý rok a už hodně dlouho jenom v květnu ze Soumaráku, v kempu býváme skoro sami, na vodu se tou dobou vydává pár lodí. Vloni bylo nejméně vody, co pamatuju, vodočet v Chlumu 50cm a připadal mě rozumný návrh o kterém se uvažovalo, t.j. limit 52 cm právě zde, protože vodočet v Lenoře je fakt trochu "out" vzhledem k vzápětí se vlévající Řasnici. Ten limit by zřejmě omezil i nápor o prázdninách a když ne 52, tak 55 určitě. Ovšem letošní návrh limitu 73cm se rovná prakticky zákazu splouvání, zajímalo by mě, na základě čeho došli páni ochranáři k tomuto číslu. Ale já už jsem si vlastně odpověděl Rv

0 0
možnosti

Kiky

23. 2. 2008 20:52
Vím,že...

znáte pohádku o rozumu a závisti?Všichni můžeme poděkovat jedný jedovatý babě,která umí zaměstnat všechny pracující ,politiky i svoje soukmenovce zelený a jejich kámoše v NPŠ. Jak je něco v televizi okolo Boubína nebo řeky, vždycky jí nechají plivat špínu na všechno, co se na Šumavě děje. Já jezdím jenom s partou v létě, nejsem žádnej borec s pádlem,  ale vím,že národní park na vodě začíná až u půjčovny Votus u toho malýho mostu.To už máme za sebou jezdit z Lenory, tam je málo vody asi vždycky. Měli jsme to štěstí jet i při velkým suchu, kdy jsme čuměli jako ty volavky, když na nás zaútočili policajti se zelenýma, vytahali nás z řeky a cizinci řvali strachy, že je u nás asi další převrat a utíkali fofrem do svých zemí. To bylo maso!!! Proto bedlivě sleduji anabázi s NPŠ a jen doufám, že si nemyslíte, že jde o ochranu přírody. Podnikatelé, asi jste zeleným nenasypali?!!!!

Rv Kiki

0 0
možnosti

killy

18. 2. 2008 13:42
Tak jo...

Jel jsem Vltavu od Soumara už před drahnými lety.  Začínalo se na plácku se stany a nějakou boudičkou... a v 8 ráno jsme najeli na lodíprázdnou řeku. Krása, ticho, volavky........     To, co jsem tam viděl loni v létě je šílenost. No, když zkrachujou půjčovny a kemp, tak se vlastně vůbec nic nestane.  Vodák, když bude chtít, tak si naleze na vodu jen při 60 cm bez nich . ....  Jinak. Začíná se mluvit o i "placený" vodě, tak aby chudinky pak nanasadili moc nízkou cenu.  Na Taře v ČH se třeba vybírá 200€ za raft !!!!!!

0 0
možnosti

Vokoun

20. 2. 2008 8:22
Re: Tak jo...

Jen aby tam pak ještě vůbec směl a nedopadlo to jako jinde :o((

Vydat zákaz tady jde všem dobře, ale přehodnotit jako např. v AT že to byla blbost se zde moc nenosí. Takže čím méně omezení, tím lépe.

0 0
možnosti

Vokoun

18. 2. 2008 13:14
Zavřeno pro vodáky?

Po přečtení článku nevím ke komu se klonit. Jestli k těm, co stojí za tím, že splouváním se ubližuje nějakým živočichům a přírodě v okolí a nebo k těm co jsou proti změně limitu splavnosti ať už z jakéhokoliv úhlu pohledu. Nic podle mě není jen bílé a černé, tak jak to vidí oni.

Rozhodně se ale nekloním k nikomu z těch, co považují vodáky za verbež a alkoholiky.

Loni jsem tento úsek Vltavy splouval v létě také. Co jsem poznal na vlastní kůži je že:

- 45 cm vody v korytě, pokud někdo pluje z kempu v Lenoře je málo ! A to jsme měli prázdné lodě. Takže zde by to chtělo tak jako tak navýšit limit pro splavnost - jinak z toho vodák (tím spíše pak nováček) stejně nic nemá. A kemp jako takovej také nestojí za to.

- Od půjčovny lodí VOTUS (konec Lenory) už to za stavu 45 cm líně ale přesto teče. A pokud plujete s prázdnou lodí, umíte alespoň trochu ovládat loď, tak pak nedrhnete a tudíž nechápu co by se mělo ničit. Jenže i tento úsek je ale pro vodáka poměrně dost nezajímavý za tohoto vodního stavu a tak i zde by se mohl limit nepatrně zvýšit.

Od Soumarského mostu jsme se splutím Vltavy neměli za této vody nejmenších problémů a to jsme vezli i většinu věcí v lodích (otevřené kanoe a kajaky). Pravdou ale také je, že vzducholodě (Pálavy , rafty atd.) zde s proplutím problémy měli - ono 4-6 lidí na lodi je znát. Takže pokud nějaké limity, tak jedině s ohledem na typ lodě, se kterou chci tento úsek splouvat. Vzducholoď na tento úsek opravdu nepatří !! Regulace počtu plavících se, je celkem dobře dána kapacitou zdejšího kempu. V. P.S.: Splul jsem tento úsek 1x za život a pokud nebude mít vody těsně pod I. povodňovým stupněm, tak mě tam už nikdo neuvidí !! Zas tak úžasné to tam není.

0 0
možnosti

Kač

19. 2. 2008 14:48
Re: Zavřeno pro vodáky?

Ahoj Vokoune,

jaký problém měli lidé s Pálavou? U vícemístných raftů si to dovedu představit, ale u té dvoumístné (nebo i jednomístné) vzducholodě mi připadá, že tam už víc záleží na schopnostech posádky, než na typu lodi. Takže absolutní zákaz všech náfuček mi jako dobrý nápad nepřipadá. Jinak se zvýšením limitů celkem souhlas. Těch 45 z Lenory je fakt málo. Naše partička dodržuje ten doporučený limit dobrovolně už od zveřejnění studie - nejen kvůli ochraně řeky, ale i kvůli tomu, že voda bez vody prostě není to ono :-D

0 0
možnosti

Horst

18. 2. 2008 9:01
Samá voda

To, co se děje poslední roky na Vltavě už nemá s vodáctvím nic společného.

0 0
možnosti

Lída

18. 2. 2008 10:35
Re: Samá voda

O to víc to budou majitelé půčoven lodí hájit.

0 0
možnosti

k

18. 2. 2008 7:09
Napřed pracovní povinnost

Ti sezónní podnikatelé, většinou vyčúraní pražáci, by napřed měl osobně uklidit bordel, který tam jejich zásluhou zůstává, potom by se mohli chtít o něčem bavit.

0 0
možnosti

BRUNO FERRARI

18. 2. 2008 9:00
Re: Napřed pracovní povinnost

Myslíš vyčůraní pražáci z Krumlova a Vyššího Brodu, burane?

0 0
možnosti

Jirka

18. 2. 2008 6:39
Samozrejme!

Neni mozne devastovat prirodu! Uz ji moc neni, tak to co mame, je treba chranit!!!>-VV!!

0 0
možnosti

Baj

21. 2. 2008 10:04
Re: Samozrejme!

souhlasim ! - proto jsem vcera zastrelil bobra co chtel poskodit strom !! -

0 0
možnosti

Aknildrp

18. 2. 2008 1:51
Zlata Koruna

Byl bych pro omezit nebo uplne zakazat vodaky i na dolnejsimtoku Vltavy z C. Krumlova do Borsova. V lete je to hruza. Nejruznejsi taboriste na byvalych loukach pod Zlatou Korunou na levem brehu to opravdu stoji za to. Namackani na sobe, do toho auta, pivo, zpev a kraval do rana. je mi divne ze se jim takova dovolena neprici. Lepsi by bylo vyslapnout si pesky na Klet a to se nezminuji o totalne znicenych stranich nad taboristem. Pryc s vodaky za Zlate Koruny. Bez nich to bylo super.

0 0
možnosti

Vokoun

18. 2. 2008 13:30
Re: Zlata Koruna

Večerní alkohol, kytara, zpěv- to k vodě patří. A mnoha lidem to narozdíl od Tebe přijde lepší než např. ve 4*hotelu u moře.

0 0
možnosti

Kirk

18. 2. 2008 1:42
Dělal bych to jinak

Na vodu bych pustil jen ty, co nemají alkohol v krvi. Rázem by jich tam byla desetina a to už by příroda v pohodě přežila.

0 0
možnosti

MLOK1

18. 2. 2008 7:46
Re: Dělal bych to jinak

To je Kirku žertovná představa - vodní policie nechává foukat do balonku vodákům:-D:-D:-D.

0 0
možnosti

hamar

18. 2. 2008 1:09
Přírodu je třeba chránit!

A pro lidi vymezit rezervace, kde mohou existovat! P.S. Teď to začne řekou, příště horami, pak přijdou na řadu lesy, louky  ... Omezení porodnosti, průmyslové výroby, ... A jednoho dne tu bude krásná zoologická a botanická zahrada bez škůdce (člověka), ráj na zemi ...VV

0 0
možnosti

Horst

18. 2. 2008 8:59
Re: Přírodu je třeba chránit!

To je vcelku sympatická představa. Obávám se však, že zrůda homo sapiens dílo zkázy dokoná.

0 0
možnosti