Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

LN: Praha si uřízne šílenou ostudu

Architekta Jana Kaplického už debaty o jeho blobu nebaví. Chce mluvit o architektuře a principech krásna.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

MB

29. 2. 2008 14:01
Panorama Prahy

Uz chvilku tu diskuzi pozoruju a nemuzu si pomoct. Prijde mi, ze to vsechno co se kolem deje je jen presnym odrazem nasi spolecnosti. Najednou kazdej vsemu - zejmena architekture desne rozumi - atd. Ta politicka stranka veci mi prijde jeste vic smesnejsi. Ano, nelibi se mi knihovna, ale ani nic na svete by me nenapadlo to napadat jako vysledek mez. souteze. Dalsi soutez klidne, ale podstatna je podminka o autorizaci navrhu prazskym hradem . . . na konec jedno male postouchnuti ktere me napada pri zminkach o ,, naruseni panoramatu Hradcan , , co ta priserna barokni dostavba veze chramu sv.Vita, ta musi preci cela dolu ne ? no a neni i chram sv. Mikulase moc dominantni na te Male Strane ? Pokud NE knihovne, tak alespon pryc s tou hnusnou vezi o hyzdi tu krasnou gotickou katedralu !!!!!!!:-)!!!!

0 0
možnosti

takyodbornik

1. 3. 2008 4:30
Re: Panorama Prahy

Jiz zakladni porozumeni architektury by Vam urcite pomohlo pochopit, ze az do zacatku moderni architektury (pocinaje a vcetne pseudoslohu 19. stoleti) tzv. tradicni architektura se vyznacovala vztahovosti k mistu. To je, architektura byla tvorbou mista, na rozdil od tvorby predmetu. Navic, dilo bylo vzdy mnohem dulezitejsi, nez osobnost jeho tvurce. Alespon do usvitu renesance. Proto take i tzv. parlerovska gotika byla ve skutecnosti gotikou Karlovou. Proto take jeste barokni umelci tak genialne zduraznili dulezite body v podstate stale gotickeho telesa mesta. Vama zmineny malostransky sv. Mikulas je toho nadhernou ukazkou.

Vas nazor, na tu "psisernou barokni dostavbu sv. Vita" neni vubec ojedinely, jak by jste si mozna pral. Josef Mocker byl stejneho nazoru a jen jeho smrt (+1899) zabranila patricne "naprave". Jeho nastupce, Kamil Hilbert  jiz nastesti vedel lepe.

Zaverem. K porozumneni architektury neni nutno se stati profesne uznanym. Jak obcas zrejmo, ani to nakonec spolehlivy vysledek nekdy nezaruci. Umeni stavet  je bezesporu umenim verejnym. Nejen proto, ze naklady na mnoho obzvlaste tech nejvetsich staveb plyne z verejnych prostredku ale hlavne take proto, ze prakticky kazda stavba ma zpravidla dlouhodoby vliv (at jiz  kladny, ci zaporny) na nase stavene prostredi.

V jednom mate naprostou pravdu. Nebot prave architektura je presnym odrazem spolecnosti, ktera ji zrodila. Skvely pripad toho je treba zizkovsky "trojpyj" (alias "Bajkonur") pankracky "lidojem" etc etc etc ;-)

0 0
možnosti

Marta

29. 2. 2008 6:57
Už se klidně může Kaplický z té ostudy

 kterou má, vrátit odkud přišel!  Jsem ráda , že tu ta obluda nebude! V malém provedení  pro děti to může postavit na Matějské u Kočků!!!  Ostudu samozřejmě má ale Kaplický ,a ne Praha!  Co to je rádoby za architekta, když může zplodit takovou hnusobu. Ti co tvrdí, že se jim to líbí,jsou Havla milci, a prd rozumějí architektuře. A ten bláznivý dědek ať už dá pokoj!

0 0
možnosti

takymalyceskyzapecnik

29. 2. 2008 4:46
samochvala smrdi

Stare ceske mudroslovi kaze, ze samochvala smrdi. Take, ze ano. Smrad z toho Kaplickeho knihovna je citit az  tady, v Australii. ;-)

A nejen samochvala. Tahle aferka jiz  nevonela od ustanoveni samotne architektonicke "souteze" a jejiho prubehu, vubec.

Co uriznuti si "silene ostudy" se tyce. Lide odtud, po svem navratu z  navstevy Prahy  nemluvi o nejakem "Jancicim dome", zizkovskem "Bajkonuru", ci o tech az smesne malych (ale nasich) "mrakodrapech" na Pankraci. A kdyz ano, tak jenom s podivem: Proc?

Kdyz jim ukazi "vizualizaci"  "Oka nad Prahou"  (pripravenou firmou Future Systems) tak opet nechapou,  proc. Praha neni prazdna poust nekde na brehu Perskeho zalivu, aby se potrebovala "zviditelnit" za kazdou cenu. Navic, ve Vltave Prahou neprotekaji petrodolary a ty miliardy, co by se v te zelene hromadce na Letne "zhumusily", stejne ve statni kase nejsou. 

Silena ostuda by nakonec byla, kdyby panorama Prahy by bylo "obohaceno" o zlovestne na mesto zirajici "oko", hned vpravo od siluety hradu (jak samotnym panem Kaplickym nabidnute "vizualizace" jasne naznacuji).

0 0
možnosti

PepeTrn

29. 2. 2008 7:05
Re: samochvala smrdi

Bohuzel nejste "takymalyceskyzapecnik", ale veliky idiot a debil !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0 0
možnosti

Matheew

28. 2. 2008 17:25
Knihovna je super

Knihovna je nádherná, snad to ti kreténi nezkazí a bude stát. Fandím Kaplickému, je to machr a stydím se za to co se tady děje..je to trapas.

0 0
možnosti

takymatous

3. 3. 2008 1:09
Re: Knihovno je schrecklich

Knihovno je strasne, snad to ti kreteni nepostavi a bude fajn. Fandim Praze, je to nejkrasnejsi mesto na svete a stydim se za to co se tady deje..je to trapas.

By the way. It is Mathew ;-)

0 0
možnosti

Kiki

28. 2. 2008 16:50
pan Kaplický trpí slavomamem

Kdyby ten Blob byl o hodně menší, mohl by sloužit jako veřejné,záchodky, které na Letenské pláni chybí a lidi musí do křoví .Jinak šílená ostuda bude, když vláda dovolí postavit ten fialový hnus a naše krásná,nádherná Praha bude zohyzděna takovým hnusným bércovým vředem na svém těle.To si nemůžeme nechat líbit, měli bychom uspořádat na Letenské pláni protestní manifestaci proti blobu,i když to kaplický natřel na jinou barvu, hnus zůstává hnusem i když je v jiné barvě ,Pan kaplický nemá kouska studu v tělě, když nám chce Prahu takhle zohyzdit a ještě z toho žalobami tahat z našich daní peníze.Je to hnusný dědek, právě tak jako jeho dílo.

0 0
možnosti

Marta

28. 2. 2008 17:49
Re: pan Kaplický trpí slavomamem

 Kiki , souhlasím s vaším příspěvkem !  Dneska jsem četla dokonce, že Kaplický patří do blázince!  Také ho typuji na magora.

0 0
možnosti

sti

28. 2. 2008 15:45
knihovna

Není autor návrhu příliš náročný na naše politiky, asi by lépe porozuměli, kdyby je posílal do prdele, vyhrožoval by jim nakopáním do gulí, přirovnával je ke kravám, a že se spojil při navrhování knihovny  s vědmou atd. 

0 0
možnosti

bugyna

28. 2. 2008 13:52
silena ostuda

;-DTak mame silenou ostudu ve svete a navic pan Kaplicky;-O nam dava ultimatum,snad do roka a do dne,hyn sa ukaze.Hrad se trese v zakladech,Pehe bude bojovat na barikadach,Klaus se bude privazovat k blobu,kdo dalsi polozi hlavu na spalek.Co nasi politici ,Topolanek to drzi za koule,Paroubek jeste nevi,,profesori ,Svejnar,ama vize, co Petruska Sustrova ? atd.je to bitva,kazdy je odbornik,Ja bych to postavil a kdyz t vec, tam nebude sedet,tak to zbourame .Dame nazpet koleje a je hotovo.A co kdyz misto neschvali ten namysleny dedek K.? Co potom,no zbourame Hradcany a misto sv.Vita bude blob.KOmu bude patrit ?Muze se vysvetit,Neni Kaplicky zid nebo muslim ?Co ho postavit mensi a maminky si tam mohou ukladat kocarky,a co obracene,to by byla moderna,a usetrilo by se na zakladech.Prosim piste panu architektovi  vase napady uvita,co barva,prouzky,black on black,cervena s zlutym krmitkem,ano Vas blob pane K.vzbuzuje emoce,je to dilo genia,co to zavesit do vzduchu,at je videt ze vsech stran

0 0
možnosti

smajlík

28. 2. 2008 13:11
Názor

Já myslím, že tu "šílenou ostudu" Praha klidně přežije, hlavně když tam nebude ta příšera. A pokud ji chtějí někde jinde, tak v čem je problém. Nebo, že by byl pan architekt jako umanuté dítě. Chci tu příšeru v Praze a chci a chci a chci.

0 0
možnosti

Kaplický

28. 2. 2008 12:51
Postavit

Pane Kaplický, vykašlete se na ty ODSSácké burany v Praze a postavte tu knihovnu v BRNĚ !

0 0
možnosti

milkom

28. 2. 2008 13:02
Re: Postavit

Nemyslím že nešťastné umístění na Letné je záležitostí ODS, jinak souhlas. V Brně by v lokalitě, kterou mu nabízejí byl perfektní.Sem s ním, čím dřív tím líp.

0 0
možnosti

karel

28. 2. 2008 12:44
tak opet genius

Jsem opravdu nestastny,ze nebudem mit blob na Letne,mozna kdyby ho premaloval pan A.na fialovo,tak mozna by se vice libil,co na vrcholku udelat,kocicku ?nebo vetrnik s pet flasek ? Nebo se pan architek urazi a postavi tu kravinu v Irsku,tak si Irsko taky urizne strasnou ostudu ?nebo na vrchol postavit lasku a pravdu ? Svejnara ?co nato pan Knizak,tak kdyby to on navrhl,to by byl mazec,Dal by nahoru trpaslika s houbou a pejskem.Kam se to dostavam,jsem pro blob ale cerny s puntiky a sochou pana architekta misto Stalina.Jako memento jeho geniality.nebo senility ?

0 0
možnosti