Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Spor o potratovou pilulku RU486

Česká republika je jednou z posledních zemí, kde se nesmí používat takzvaná potratová pilulka známá pod názvem RU-486. A to chtějí gynekologové a porodníci změnit. Na konci dubna budou o používání této pilulky diskutovat na kongresu Evropské společnosti pro antikoncepci, který se uskuteční v Praze.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Simona

2. 6. 2008 14:32
Simulín

R^

0 0
možnosti

zbynek

10. 4. 2008 12:26
Franci kšeftmany s pilulkou vypráskala!

Franci kšeftmany s pilulkou vypráskala - a právem. České feministky a pár potratistických lékařů je pro, žádné překvapení!

0 0
možnosti

Lukas Bartek

7. 4. 2008 14:18
Zaostalci

Pan prezident gynekologicke spolecnosti Cibula tvrdi, ze zaostavame za spickou v medicine diky omezovani pilulky na samovolny potrat.

Je zvlastni, ze pan, ktery je prezidentem spolku lekaru pecujicich o zenu a dite vidi pokrok timto smerem. Smutne, ja si vzdycky myslel, ze nam chybi kvalitni prostrojove vybaveni, dobre vybavene a privetive porodnice. Jak hluboce jsem se mylil.

0 0
možnosti

Jura

7. 4. 2008 14:27
Re: Zaostalci

Já s Dr. Cibulou naprosto souhlasím. Pokud je dostupná alternativa, která je šetrnější pro ženu, je etickou povinností ji uvést do praxe.

Nejsem věřící, ale snad i vy uznáte, že pokud je k interupci závažný zdravotní důvod a s ohledem na zdraví ženy je plně indikována je nutno zvolit tu nejšetrnější metodu.

Proč by měla takováto žena, jistě již dost traumatizovaná nutností interupce, navíc podstupovat riziko celkové anestezie, když existuje výrazně šetrnější metoda.

Z mnoha z těch, co se zde ohánějí vírou jako bych cítil, že věří tomu, že díky existenci šetrnější metody interupce všichni přestanou používat antikoncepci a změní své sexuální chování....bojujte za jasná pravidla a nezavrhujte metodu.

Jakákoliv interupce je trauma a bez nutnosti ji jistě nikdo nevyhledává.

0 0
možnosti

Solipso

7. 4. 2008 13:19
Je to to, co chceme?

Každé usnadnění potratu zvýší poptávku a tedy i počet provedených potratů. Je to oravdy to, co si všichni přejeme?

0 0
možnosti

Jura

7. 4. 2008 13:57
Re: Je to to, co chceme?

Máte tsvoje tvrzení nějak podložené? Pokud vím, počty interupcí se v ČR neustále snižují a se zavedením šetrnější metody nevidím důvod, proč by se jejich počet měl zvyšovat.

Za relevantní bych považoval, kdyby odpůrci předložili relevantní data o rozložení příčin interupcí. Myslím seriózní data, publikovaná v nezávislých odborných periodicích. Na základě takovýchto dat, by se dalo vyhodnotit, zda tento scénář skutečně hrozí, nebo zda se jedná o demagogii.

Mimo to, stojím za tím, co jsem již napsal, tedy že existují legální metody regulace používání, které lze využít tak, aby nedošlo ke zneužívání.

0 0
možnosti

Jura

7. 4. 2008 13:05
Zapomeňte na politiku, léky jsou pro lidi...

Podle mě je etickou povinností lékaře i společnosti prosazovat tu nejšetrnější metodu nebo způsob pro jakýkoliv lékařský výkon. Pokud má nějaká metoda jasné výhody oproti metodám stávajícím, je povinností vůči všem potenciálním pacientům, uvést tuto metodu do praxe.

Pokud se má výkon prováděný v celkové anestezii nahradit prostým spolknutím pilulky, výhoda pro pacientky je naprosto zřejmá.

Pokud má někdo etický problém, či spíše problém spojený s vírou, ať prosazuje nějaké omezení používání, např. preskripční omezení (lék předepisuje jen stanovený odborník), omezení manipulace (může být podáván pouze ve zdravotnickém zařízení aj. Na tyto případy dokonce existují legislativní postupy.

Zakázat ale metodu jako takovou považuji za neetickou zvrhlost.

0 0
možnosti

Martin

7. 4. 2008 13:10
Re: Zapomeňte na politiku, léky jsou pro lidi...

Naprostý souhlas!R^

0 0
možnosti

Martin

7. 4. 2008 13:05
Věc žen,párů a lékařů!!!

V celé debatě jsem narazil asi na dva až tři příspěvky s názory o kterých by se dalo a mělo diskutovat. Zbytek jsou naprosté kydy. Jak si pánové (90% příspěvatelů) vůbec dovolujete ženám které by porodem podstupovaly skutečné až životní riziko zakazovat něco o čem nevíte ale zhola nic? Kdo jste, že určujete co je a není správné pro jiného člověka aniž by jste jí znali? Potrat stejně jako euthansie je naprosto přirozenou volbou každého člověka a NIKDO natožpak stát či snad církev do toho nemají co "kecat". Potrat je soukromou volbou páru příp. na dopručení lékaře. Nikdo a nic nesmí stát mezi nimi!!! Jako svobodný člověk nedovolím nikomu aby se mé ženě vyjadřoval jako o vražedkyni!!!! a tomu kreténovi co stojí před apolinářem a vyřvává do světa ty svoje kraviny bych nejraději rozbil hubu! ...a teď o mě můžete třeba rozlámat všechny kříže a proklát mě mečem, vy věrozvěsti;-P

0 0
možnosti

Pavel

7. 4. 2008 13:09
Re: Věc žen,párů a lékařů!!!

Vy nejste muž? Že ostatní pány tak pěkně poučujete... V demokratické společnosti může každý vyjádřit názor. Pokud Vás nějaký názor provokuje, zkuste si nejprve pro sebe odpovědět: proč?.

0 0
možnosti

mruk

7. 4. 2008 12:58
Úroveň medicíny

No jestli naše medicína zaostává pouze v podávání nějakých pilulek, které navíc neslouží k léčení, tak to jsme na tom zatraceně dobře.

0 0
možnosti

Pavel

7. 4. 2008 12:56
Gynekolog

Viděli jste "Máte slovo" s paní Jílkovou. Tam pravoslavnému knězi přítomný gynekolog vysvětloval, že žádná taková pilulka nemůže existovat, což mne docela "dojalo". Naproti tomu tam byla nějaká paní - padesátnice, která se tohoto "moudrého" poučení gynekologa zastávala. Omlouvám se, že jsem zapomněl jména. Bavíme se vůbec o něčem, co existuje? Já vím, že ano, ten kněz to věděl taky, zajímavé, že to nevěděl a vehementně popíral ten gynekolog.

0 0
možnosti

Tana

10. 4. 2008 14:26
Re: Gynekolog

Pan doktor Čepický hovořil v programu "Máte slovo" o antikoncepci ne o "potratové pilulce" a v tom je zásadní rozdíl. Ten přítomný kněz tam tvrdil, že antikoncepce funguje tak, že způsobí potrat zárodku v nejčasnějším stadiu. To je absolutní nesmysl, hormonální antikoncepce blokuje ovulaci. Potratová pilulka není antikoncepce a skutečně potrat zárodku způsobí, ale o tom v tu chvíli nebyla řeč. Pokud chcete někoho kritizovat, zjistěte si nejdříve fakta.

0 0
možnosti

pavliCZECH

7. 4. 2008 12:48
Zaostáváme?

Pan doktor chtěl nejspíše říci, že zaostáváme ve vraždění nenarozených dětí, že? No tak to rychle musíme změnit, abychom byli dostatečně civilizovaní...;-(

0 0
možnosti

Alex

7. 4. 2008 12:54
Re: Zaostáváme?

Slovo vražda v souvislosti s potratem si vymyslel Vatikán, jmenovitě polák Wojtyla a u nás se toho chytli černoprdelníci - navrhuji 10  let nepodmíněně prio každého, kdo bude v souvislosti s potratem mluvit o vraždě. Především je třeba potrestat Vatikán a zejména jeho hlavu papeže.

0 0
možnosti

vašek

7. 4. 2008 11:14
příspěvek

četl jsem skoro celou tuto diskusi a nechci reagovat na nějaký konkrétní příspěvek, spíše všeobecně na ducha diskuse. Je tu nejednou spíláno katolické církvi, avšak ptám se: spílají jí lidé, kteří o ní skutečně něco vědí, nebo si jen přečetli či slyšeli několik málo vět vytržených z kontextu? Podíváme-li se na naši společnost jako celek, kdo by měl být nejvyšší obecnou autoritou? Přičemž netvrdím, že rozhodnutí této autority musí být závazná, spíš jde jen o to říct tohle je správné a tohle ne a každý ať se s tím vypořádá. Stát jako autorita u nás nikdy neměl moc silnou pozici a tím nemyslím pozici získanou silou či nátlakem.

Pokud jde o vlastní téma diskuse - pro mě osobně je situace jasná: Jsem věřící (pravoslavný, nikoli katolík), potrat je pro mne nepřijatelný, jakkoli chápu argumenty, které jsou užívány v jeho prospěch. Myslím však, že 99% z nich jsou argumenty zástupné a to 1% je řešitelné v rámci stávajících možností. Nechce-li žena otěhotnět, má možnost to ovlivnit ještě před stykem,pokud však už k těhotenství došlo, nechť dá životu šanci, protože nikdo nemá právo, morální ani jiné, rozhodovat o tom, kdo se narodit smí a kdo ne.

A teď prosím, vážení stoupenci současné pseudomorálky a takyliberalismu, pusťte se do mě.

0 0
možnosti

ignorant

7. 4. 2008 11:46
Re: příspěvek

pane, toto téma má širší pozadí, čtěte vice na

http://www.zvedavec.org/komentare/2008/04/2516-svobodni-zednari-ndash-fantasmagorie-nebo-realne-nebezpeci.htm

0 0
možnosti