Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

KDU-ČSL znovu ve staré formě

Po dvou návalech atypické loajality k vyhlédnutému koaličnímu partnerovi (Svoboda a ČSSD, Kalousek a ODS) který se oběma lidoveckým lídrům příliš nevyplatil, se strana vrací ke své tradiční luxovské politice.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jan Petr

15. 4. 2008 23:26
Pane Doležale

Pane Doležale, až dosud jsem Vaše komentáře docela s oblibou četl, ale tímto článkem jste to opravdu přehnal. Chápu, že jako zarytý obhájce ODS budete kydat na KDU hnůj. Jen by to mělo mít trochu konzistenci. Relativně nedávno jste v jednom článku napsal, že za příčinu rozvratu evropské kultury a morálky považujete ústup křesťanských hodnot, pokud je ale někdo začne bránit, tak se připojíte k hysterickému pokřiku proti němu. Co je na těch návrzích nelidského, nebo snad celá epocha Západu, kromě posledních několika zblázněných desetiletí byla nelidská???

P.S.: a to už nemluvím o tom, že ta vyhláška povolující eugenické potraty až do 24. týdne je protiústavní, neboť jde nad rámec zákona, k jehož provedení má sloužit. Na Slovensku v nedávné době identickou vyhlášku Ústavní soud musel zrušit a já nechápu proč to naše lidovce taky nenapadne a místo toho vymýšlejí nějaké nové hranice v 18. týdnu. Nešikovné a nedomyšlené jejich návrhy možná jsou, ale rozhodně ne nelidské. Nelidské je!! podporovat propotratouvou mentalitu a kulturu smrti.

0 0
možnosti

ateista

14. 4. 2008 12:59
fosilita

KDU-ČSL je poněkud již dost fosilním spolkem navíc již až dost okatě kázacícím vodu a pijícím víno. A začíná to už u jejího současného předsedy. Jen velice naivní lidé jim mohou věřit. Ohánějí se sice Bohem, ale ten kdyby opravdu byl, tak je již dávno hnal do pekel. Už jen za to nestoudné paktování se s komunisty po válce a dodnes s každým, kdo je u moci, aby z toho také něco měli. Opravdu spolek se žaludkem, který nezvedne ani zkažená tlačenka z hluchého prasete....

0 0
možnosti

Jan Daniel

14. 4. 2008 10:07
Doležal senilní a stává se potrhlou sufražetkou

Dnešní úprava potratů je nelidská a hloupá. A z právního hlediska zcela nevyvážená. Je to slátanina, jak když pejsek s kočičkou vařili dort. Nevím, co je nelidského na tom, aby se mohl k potratu vyjádřit i otec? Snad se ho to taky trochu týká, ne? Zvlášť když jde jen o pouhé vyjádření a nikoliv souhlas jak podvodně podsouvají někteří komentátoři a politici. Názor, že muži nemají právo nic říct, jen držet hubu a případně platit alimenty bych čekal spíše od militatních sufražetek typu Marksové. Stav, kdy 16tiletá puboška si bez rodičů nemůže ani podat přihlášku na střední školu, ale zato může rozhodnout o potratu je také naprosto absurdní. A povinnost matky jdoucí na potrat prodělat jednu odbornou konzultaci o souvislostech a případných následcích jejího kroku za moc velkou buzeraci nepovažuji. Zvláště ve státě, který člověka již dnes denodenně buzeruje svojí regulací  kdejaké kraviny, mnohem méně závažné než je potrat.

0 0
možnosti

celim

14. 4. 2008 10:27
Re: Doležal senilní a stává se potrhlou sufražetkou

Docela s vámi souhlasím, ale především je třeba bojovat proti KDU bez ohledu na to jestli mají, nebo nemají pravdu. Jedině tak lze dosáhnout ničím neomezované vlády ODS, nebo ČSSD(+KSČM). Neboť jenom takováto uspokojení mohou přinést občanům nekonečné blaho včetně nesmírných výhod pro každého občana;-D;-D

0 0
možnosti

Mikula

13. 4. 2008 22:36
Lidovci mají pravdu.

Potraty nejsou nic dobrého. Ale jejich zákaz nepřinese moc dobrého. Proto jsem rád, že lidovci přišli s konkrétními rozumnými návrhy, jak zdůraznit, že potrat je vážná věc a je potřeba to důkladně rozmyslet.

0 0
možnosti

P

13. 4. 2008 21:47
Jsem pro potraty

tedy aby ženy měly tuto volbu. Neodvažuji se nikomu brát jeho svobodu rozhodování a odpovědnost sama za sebe. Na druhou stranu nejsem příznivcem této volby. Viděl bych mnohem raději, kdyby katolíci, místo válečného řevu, nabídli pomocnou ruku. Pokud by nabídli různé programy pro padlé děvy, pravděpodobně by pro ně získali podporu i té nevěřící většiny.

0 0
možnosti

Mikula

13. 4. 2008 22:27
Re: Jsem pro potraty

Katolíci podávají pomocnou ruku ve velké míře. Např. Česká katolická Charita, dost katolíků je také činných ve Fondu ohrožených dětí.

0 0
možnosti

Tomas Pansky

13. 4. 2008 19:20
... nesouhlasim s vami. Pokusim se pridat neco jineho ...

Pane Dolezal, ac nechci, musim rici, ze vas clanek je hloupy a to z jednoho duvodu: pokud by strany uplatnovaly vasi predstavu koalicni politiky, byli bychom asi tak v roce 1950.  Tehdy taky strany uplatnovaly vasi predstavu politiky - musely.  Proto to tu mame strany, protoze lide maji rozdilne nazory a snazi se je prosadit.  Tak co vlastne kritizujete?  Pluralitu nazoru?  Samozrejme se ve spolecnosti najde dost lidi, kteri uz zapomneli zivot pred rokem 89, kteri nikdy nepoznali zivot pred rokem 89, kteri nemeli moznost zit jinde a porovnat.  Nastesti pro vas.  To jsou vasi obdivovatele a mazoretky.  Ale funkcni pluralitni system je neco jineho: je to hledani lepsich reseni ve svobodne spolecnosti na zaklade rozdilnosti nazoru.   Ale to je neco, co vy neuznavate a svym clankem negujete.

0 0
možnosti

mmf

12. 4. 2008 22:34
černí farizejové nikdy nepřekročí své sutany

plojahrovské stigma by mělo varovat každého slušného voliče jíti o volební urnu dál a k té černé se v budoucnu VŽDY OBRÁTIT ZÁDY . 

Čunek přišel vhod do období , kdy autoři nekonečných seriálů nejsou sto naPSAT NĚCO , CO BY SE DALO SLEDOVAT ALESPOŇ V OPILOSTI . kOUKAT SE NA TVÁŘ ČUNKA , KDYŽ HOVOŘÍ O VÝMYSLECH NA SVOU OBRANU , R^ !! to je průjem .... Jen kostelníci pokračujte  , pohřbíte se sami . Netřeba Havla  a nového Bartončíka , už to umíte sami a daleko líp . R^!!R^

0 0
možnosti

Pavel

13. 4. 2008 18:48
Re: černí farizejové nikdy nepřekročí své sutany

Dobře, i já vidím mnoho věcí, které nejsou u lidovců v pořádku. Ale co si vybrat: tunelářskou ODS, rozhazovačnou, nezodpovědnou a hloupou prokomunistickou ČSSD,  přímé pokračovatele totality KSČM nebo ekoteroristy Zelené?  Nebo mám dobrovolně ztratit hlas  pro nějakou pidistranu, která se do parlamentu určitě nedostane? Zkuste nepsat koho ne, ale koho ano. A proč... Politiku dělají jenom lidé. A že by se k volbám chodit mělo, se snad shodneme.

0 0
možnosti

Pamětník

12. 4. 2008 21:14
Celime

ty jsi vůl. Za bolševika měli práci  v š i c h n i .

0 0
možnosti

Vašek

12. 4. 2008 21:56
Re: Celime

Pamětníku, vůl jsi spíše ty! Za bolševika měli všichni akorát povinnost pracovat! Ti co s režimem nesouhlasili, tak pokud neseděli, tak mohli dělat tak akorát v kotelně i když měli třeba profesorský titul. Třeba takový Emil Zátopek po roce 68 mohl dělat v Praze pouze popeláře. Samozřejmě to bylo předtím, než se před ÚV KSČ přplazil po kolenou a ten popel si nasypal na hlavu.

0 0
možnosti

Leon

12. 4. 2008 19:11
Preferencie ČSSD a Paroubka stoupají protože:

jsou v současnosti jedinými možnými partnery, kteŕí schopnými zabezpečit nekonfliktní vazby mezi zlotřilými podnikateli a zneužívanou pracovní silou  - malý příklad z ekonomie podnikání:

      " Předpokládejme, že naše pracovní síla má denní hodnotu 4 hod. naší práce, svoji práci však nekončíme, ale pracujeme další 4 hod.,  jelikž pracujeme v prostorech, s nástroji, stroji  a surovinami  zaměstnavatele, co vyrobíme je jeho vlastnictvím. Zaměstnávatel takto získal hodnotu 4 hod. naší práce zadarmo, čili naše námezdní práce se stala zdrojem zisku našeho kapitalisty - proč by nás jinak zaměstnával, když by z toho neměl mít zisk ( slabý kapitalista se musí o tento zisk ovšem podělit i se svými věřiteli a o to větším je vydřiduchem)"VV

0 0
možnosti

celim

12. 4. 2008 19:15
Re: Preferencie ČSSD a Paroubka stoupají protože:

No nejlepší by tedy asi bylo, kdyby fabriku zavřel! Nikoho by pak nevykořisťoval! Nojo, ale co uděláš bolšáne s dělníky? Ty můžou tedy pochcípat hlady! Ach jak jsou ti bolševici chytří;-D;-D;-D

0 0
možnosti

Lájoš

12. 4. 2008 16:58
Lidovci a zelení mají v rukou výsledek příštích voleb !

Nejvíce voličů ze současných parlamentních stran má bezpochyby ODS. Z hlediska svého volebního programu i vládního programu však své volební sliby plní nejméně z koaličních stran ,,díky" svých koaličních ministran, které na úkor ODS se chtějí ukázat plněním svých priorit a občas se dokonce vymezují vůči politice ODS. Je to jejich zápolení o přežití za každou cenu.LIdovci i zelení totiž vědí, že důležité pro ně je dostat se do parlamentu a že k vládnutí je bude potřebovat každá strana která ve volbách zvítězí a je jim v podstatě jedno, bude-li to levicová či pravicová. Na takovéto chování těchto koaličních ministran může doplatit v příštích volbách ODS nespokojeností svých voličů a prohrát volby. Nakonec ironickou poznámku a to, že pro tzv. malé středové strany jsou velké strany jen na jedno použití, aby v příštích volbách mohli uspokojit zase své voliče z opačného spektra politické orientace.

0 0
možnosti

Pavel

13. 4. 2008 19:03
Re: Lidovci a zelení mají v rukou výsledek příštích voleb !

Přeháníte. ODS uplatňuje nezanedbatelnou část svého programu, jistě tu a tam narazí na koaliční partnery a náležitě to zveličí, aby zastřela vlastní nedostatky a obecnou neprůchodnost některých kroků. ODS lidovce i Zelené nutně potřebuje. Po opoziční smlouvě se asi nikdo soudný nedomnívá, že by byla ČR zralá na většinový systém ze dvou stran ODS a ČSSD.

0 0
možnosti