Diskuze
V Česku se staví drahé tunely
Děkujeme za pochopení.
mmf
STÁTNÍ ZAKÁZKY - ZÁKLADNÍ POTRAVA PRO ODSS FIRMY
Žádná jiná partaj nemá tak dokonale zaběhnutý systém tunelování státního rozpočtu , jako fašisté z odss . Vyzkoušeli ho v dávnověku privatizace na území Prtahy 1 a postupně vytvořili UNIVERZÁLNÍ obecně uplatnitelný tunel kdekoli , kdykoli na cokoli .
Samozřejmě , že firmy , které dostanou státní zakázky vždy předem vědí o jaký násobek původní rozpočet mohou navýšit , protože o to jsou pak i provize polutikům zajímavější a všickni , až na občany , kteří to platí , jsou spokójeni .
Kontrolní otázka : kdy česko prohraje další arbitráž , že sebralo nějaké obskurní izraelské firmě zakázku na výstavbu dálnice , která byla již na začátku před prvním kopnutím 3x předražená ? Bude mluvčím této koser firmy opět simpatyckí chvapec Daniel Častavay ?
pavlik
tak jsou dražší nebo ne?
když je u moci ČSSD, tak se od aktualne.cz dozvídáme, že jsou naše dálnice brutálně předražené, teď když je u moci ODS, tak náhle zjišťujeme že je všechno vlastně all right. Není nad to, když má zpravodajský politické preference. Když si přečtu Lidovky nebo Mfdnes, Právo, tak je jasné kterým směrem je to posunuté ...
Koho chleba jis, toho pisen zpivej. Tak Vam preju, mili pani redaktori, aby vam pri tom libozvucnem zpevu nezaskocilo.
V.Novák
U nás se hlavně staví ZBYTEČNÉ tunely.
Viz Valík, vytrucovaný Zelenou lobby.
M.S:
Demagogové jsou vždycky nejchytřejší
Je s podivem kolik je u nás odborníků schopných posuzovt kdykoliv a cokoliv a to bez jakéhokoliv odborného vzdělání i zkušeností. Jestli něco u nás stavby a to jakékoliv zdražuje, pak jsou to obstrukce různých nátlakových skupin, které stavby orodlužují a prodražují.
RadekH
Re: Nevíte o čem mluvíte
Způsob jakým se u nás soutěží státní zakázky nemá v Evropě a v Severní Americe obdoby. Jen to, že se soutěží hotový projekt, bez výhrady šitý na zastaralé technologie českých dodavatelů (mosty a především tunely) a nepřipouští se variantní řešení prodražuje stavby o 50 až 100% hned na samém začátku. Pracuji jako konzultant pro české i zahraniční firmy a tak mohu konstatovat, že situace u nás je výrazně horší než např. v Číně či Rusku.
rok emigrací
Normativy po kontrole cen km dálnice na CVUTu....
Včera na aktuálne.cz se objevila zpráva, že se zavedou normativy na cenu km dálnice, mostu atd... No to je obrovská legrace neboť rozpočtování staveb, které financuje stát se snad "vždy" dělalo podle "crtifikovaných ceníků" který schvaluje "stát", tedy enormní nadhodnocení stavby je poměrně obtížné, byť možné je, např. tím, že znalec určí horší podloží, které samozřejmě vyžaduje i násobně dražší zakládání stávby, což nemusí být pravda a pak jen úspora na materiálu může jít do milionů korun o stavby za desítky milionů. Tento materiál se následně dostává na černý trh, proto si také podél stavby dálnic zainteresované firmy realizují jiné "developerské" projekty.
Normativy tento druh podvodu neřeší, neboť z výše popsaného je zřejmé, že normativ musí eventualitu horšího podloží obsahovat. Výše uvedený podvod řeší jen a jen záporná zpětná vazba sytému výstavby, kdy investor poctivě hlídá stavbu, např. pomocí najmuté firmy, záporná zpětná vazba vždy něco stojí.
Jindra
Re: Normativy po kontrole cen km dálnice na CVUTu....
Týýýýýýýýýý vole, ty seš géniální.
bobík
"Švédský" Valbek ????
Co je za blbost, že mateřskou firmou IBR je švádská spol.Valbek???
Valbek je echt česká firma, která si umí s politiky pěkně zmenežovat zakázky.
Seven
Dálnice
Zaujala mě pasáž v článku o tom proč dalnice z OV do Bohumína byla o polovinu dražší:).........jestliže někde řekne, že je to tim, že každa dalnice je jiná a vesele pracuje s 50% odchylkou, tak je to partně tím, že kromě kradeni si i mysli, že všichni jsou debili vypatlani. Asi začnu v práci taky pracovat s 50% odchylkou a pak Vám řeknu jaké ohlasy to mělo u nadřízených. :)
pavlik
Re: Dálnice
stavět na poddolovaném podloží není žádná legrace, proto se taky ten úsek dálnice do Bohumína stavěl dříve než ostatní části, protože bylo jasné že v budoucnosti by to vyšlo dráž. Běžte se tam podívat a pak mluvte.
Rek
Nejdražší tunely a vyoké platy státních úředníků.
Něco není v pořádku. Evidentně se plýtvá se penězi daňového poplatníka lidmi, kteří jsou daň.poplatníkem placeni. Je to špatný výsledek jejich práce. Mám za to, že tomu by měla odpovídat i jejich odměna. Podobně je tomu u každé zdravě myslící firmy. Navíc státních úředníků by mohlo být o více jak 1/2 méně.
jouda
Když vidíme
úsek dálnice,který je v rekonstrukci 2 roky a flákají se tam 4 lidi,tak není divu.Jestliže se jedná o státní zakázku a je udělaná tzv.výluka měli by makat i v noci při osvětlení.
Petr
Re: Když vidíme
" v noci při osvětlení" Zjisti si fakta a potom plkej.
stavitel
uplatky
zajimalo by me, jestli do toho zapocitali i uplatky. nekde se jedna az o 50% nakladu stavby.