Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

„Zatopit se kvůli přehradě nenecháme“

Kvůli plánované přehradě v Nových Heřminovech na Bruntálsku se vzbouřili tamní občané. Nelíbí se jim záměr vlády, podle kterého by se kvůli vodnímu dílu mělo zbourat čtyřiadvacet obytných domů v obci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jak

7. 8. 2008 12:41
pitomý humbuk

Tohle je už směšny, všichni chtěji jezdit, ale když se staví dálnice je kupa křiku aby nebyla blízko mne, všichni chtěji svítit, ale zase humbuk, nikdo nechce v blízkosti elektrárnu, ani úložiště, všichni chtěji topit, ale běda, když se má rozšířit těž.limit.My bydlíme u D1, koukáme na Dukovany a jsme v pohodě!Přehrady jsou potřeba,nejen aby chránily před velkou vodou, ale nakonec je třeba i voda,aby nám mělo co téct z vodovodu!8-o

0 0
možnosti

M.S.

7. 8. 2008 17:45
Re: pitomý humbuk

Ono je to trochu složitější.Souhlasím s tím že menšina musí respektovat většinu.Kromě toho v zátopové oblasti by žádné domy stát neměly. Problém spočívá v tom, že stát může zaplatit za výkup domu tržní cenu a za tu si nový nekoupí. Podobně staré auto má tržní hodnotu nulovou a přesto majiteli slouží.Nezmiňuji se o spekulantech, ale to je jiný případ.

0 0
možnosti

Surfer

6. 8. 2008 18:28
Přehrada

Pokud stát zaplatí lidem dostatečný obnos za zdemolování baráků, aby si dotyční mohli postavit nové domy, tak v tom nevidím žádný problém. Pořád lepší, než kdyby po povodni jim barák spadnul sám od sebe a pojišťovna jim nedá vůbec nic.

0 0
možnosti

Ach jo (bls1)

7. 8. 2008 7:10
Re: Přehrada

Jen jestli není problém v tom, že si někdo postaví barák v dosahu stoleté vody a pak chce po někom JINÉM proti proudu, aby zboural svůj barák umístěný bezpečně nad vodou, protože se má vybudovat údolní přehrada, která má chránit ty v zátopové oblasti.

0 0
možnosti

Cricket

6. 8. 2008 12:45
trochu to tam znám

Není to o vládě. Po povodních 1996 (Lichnov, Zátor) a 1997 se vzedmul tlak obcí v čele s Krnovem, volající po ochraně. Nicméně to, co bvláda přijala je řešení polovičaté. Poloviční přehrada (původně měla bát o mnoho větší) nepomůže patřičně ochránit obce pod Novými Heřmínovy. Proto by byla nejlepší žádná přehrada. Moje řešení je: povodňové konto ve výši uvažované investice, spravované krajem, z nějž by si obce (aby peníze neležely ladem) půjčovaly za úrok menším než v bance, peníze na vodohospodářské projekty. Třeba vždy jen tolik, aby v oběhu byla max. 1/2 prostředků. Za pár desítek let, kdy by přišla větší voda, bylo by na kontě dost prostředků k sanaci škod 

0 0
možnosti

Boris

6. 8. 2008 13:08
Re: trochu to tam znám

A co se takhle pojistit?

0 0
možnosti

Ape

6. 8. 2008 12:04
Není problém

tak Vás necháme pohřbít. Vyjde to nastejno...

0 0
možnosti

Milan

6. 8. 2008 12:04
Asi jste už vy kreténi zapomněli na záplavy že ?

0 0
možnosti

ALOIS.AMERICAN

6. 8. 2008 21:17
Re: Asi jste už vy kreténi zapomněli na záplavy že ?

MAS PRAVDU A JAK RYCHLE,ZA KOMOUSU ,TI BY S VAMI NEDELALI ZADNE CAVIKY,HODILI VAS NA  PRAGOVKU A ODVEZLI PRYC.PAK SE NEDIVTE ZE VSE STOJI DOMA KAZDY PROJECT O MILIONY VICE,A ZBYTECNE>->-

0 0
možnosti

Vlado z

6. 8. 2008 11:16
nevidět si za vlastní nos...

Jasně, každý chce dálnice, přehrady, elektrárny-ale jen dokud nestojí na jeho pozemku. Nezapomínejte, že jakmile lidi jednou vytvoří společnost, tak si už nikdo nemůže dělat jen to, co chce a co se mu líbí, ale občas se musí menšina podřídit zájmu většiny. Jak k tomu přijdou voliči ČSSD a komunistů, že po volbách jejich zástupci nevládnou, že?

Takže otázka je, zda protipovodňovou ochranu nelze řešit v tam kraji jinak, než přehradou-to neumím posoudit. Je-li ovšem přehrada potřebná, pak jsou protestní akce pouhým trucpodnikem a lidskou nezralostí s neschopností přijmout realitu života.

0 0
možnosti

Boris

6. 8. 2008 12:21
Re: nevidět si za vlastní nos...

Celá vltavská kaskáda doufám jasně ukázala, jaký má " protipovodňový " význam. Kolik nádherného území padlo na pospas pětiletkám a výrobě cementu. Stejně tak tomu bylo na Jihlavce v případě Dalešické přehrady a jednoho z nejkrásnějších údolí naší země. Pokud si naši ekonomové  vodohospodáři a projektanti neuvědomí, že nejdůležitější je zachování toho  nejcenějšího co máme, to je přírody a jejich krás, máme právo se bránit.

0 0
možnosti

Laminger(Lomikar)

6. 8. 2008 11:00
Novodoby Kozina??

....snad po jeho vyzvani pujdou proti Topolankove krivacke ODS nejen lide z vesnice,ale z cele Republiky.Hyn sa hukaze a do roka by mel Topolanek i celou vladou zhebnout.

0 0
možnosti

zoyd

6. 8. 2008 11:46
Re: Novodoby Kozina??

nejhorší ze všeho je když blb pronáší názor veřejně.Jako tady Laminger to je vůl až na půdu a ani se za to nestydí

0 0
možnosti

Jindra

6. 8. 2008 10:55
Vodní plocha je vždycky pěkná.

Přehrada se může vždycky hodit, zvláště, když se dá vydělat na náhradách.

A nezapomeňte: Všichni varují! Číst Neviditelného psa může vážně poškodit vaše zdraví.

0 0
možnosti

\TeX{}nosma\v{z}ka

6. 8. 2008 10:35
Přehrada vůbec není špatná věc..

.. a obci může být ku prospěchu. Narozdíl třeba od takové dálnice - ta zničí životní prostředí kolem sebe široko daleko. To by byla teprve Obava.

0 0
možnosti

Emil XX

6. 8. 2008 13:45
Dálnice je vždycky lepší, než kamiony na náměstí

Pokud dálnice nevede hned vedle obce, vůbec nevadí.

0 0
možnosti

Pavel

6. 8. 2008 10:27
Nemáte špatně datum?

to je snad z dob před revolucí, ne?8-o

0 0
možnosti