Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Street art aneb špatně položená otázka

V moderním umění přicházejí vlny. Někdy se umění uzavírá do věže ze slonoviny a vzdaluje se tak laickému divákovi, jindy se uchází o pozornost především v neuměleckém prostředí, třeba na ulici.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

mmf

8. 9. 2008 15:48
nejlepší street art jsou

holgraficky vyvinutá psí h. o vínka na chodnících doplněná sprayem proti smradu a třemi trpaslíky na sluneční baterie , co kolem toho budou se zacpanými nosy trsat hula hop -.

0 0
možnosti

olsztyn

8. 9. 2008 10:14
knižáku plesnivíš

ne všichni jsou netalentovaní, ne všichni jsou nestudovaní... (to tam mistr K nějak opoměl dodat) a i kdyby všichni byli nestudovaní tak co? Myslím že s těma svejma "kunshistorickejma" kecama, vínečkem, kavárnička a namyšlenejma gestama polosociálních případů měli jít do hajzlu. Umíte akorát teorii... a pokud z vás vyleze někdo kdo tvoří, tak akorát ty nabiflovaný vzorce (ano jsou složitý... ale jsou to jen vzorce) převedete na plátno nebo mistr K do nějaký hnusný plastiky a... poserte se ze mě! a galerie zaplať mi za to.

Vyjeďte za hranice, projděte ulice, mrkněte se do alternativních kaváren obchodů (ať už jde o hudbu nebo výtvarno) a dejchejte svěží vzduch, odvahu, barvy nezamindrákovanost. Na mě takhle dejchnul namesfest

0 0
možnosti

fuuujha

30. 8. 2008 13:44
:(

hehe, ako retro clanok o impressionistoch z konca 19storocia. Pouzivae pojmy ako sekta, terorizmus, spajane s umenim. Sam seba (citatelne, podla nazvov, ktore pouziva, bez dostatocnej kvalifikacie) povysujete na sudcu umenia. hehe,smiesna to ste komiksova postavicka. Historia sa opakuje a hlupak sa bude vzdy povysovat a hanobit, miesto hladania riesenia.

0 0
možnosti

Klara

29. 8. 2008 13:17
-nesouhlasim-

Musím přiznat, že názory pana Knížáka mi nikdy nebyly moc blízké a to samé platí i pro tento článek. Souhlasím, že ničit kulturní dědictví je věcí špatnou a nepřípustnou, ale rozhodně nesouhlasím s tím, že lidé, kteří graffiti vytvářejí (rozlišuji tvorbu graffit a bezcenných čmáranic, které samozřejmě za nějakou umělecky hodnotnou tvorbu nepokládám), jsou "převázně nenadaní teenageři, bez zkušenosti, bez vzdělání". Nechte si udělat nějakou studii, o kterou se můžete opřít, pane Knížáku, a pak do světa hlaste tento názor. A nesouhlasím ani s kritikou opakovatelnosti a řekněme kopírovaní. Copak se lidé, kteří se "učí" malovat, nesnaží kopírovat a napodobovat své mistry a ikony?! Copak to není úplně normální a běžný postup?! A i když dva lidé dělají to samé, výsledek přece nemusí být vždy stejný.

0 0
možnosti

Lada

28. 8. 2008 21:24
Re:

Pan Knizak je takovy velmi nepovedeny klon Vseznalka. Hovori o problemech, ktere neumi uchopit. Zaobira se jimi jen okrajove, protoze je to snazsi a proto kuprikladu nerika writeri, jak si lide tvorici graffiti nazyvaji, ale rika proste po sedlacku graffiteri. Tahle glosa je pouze jedno z mnoha prazdnych a tupych gest nymanda, kterym bezesporu je. Jeho hloupost je srovnatelna s pocinanim radnich, kteri podporuji vsemozne radoby kulturni akce, snazic se drzet obchodni znacku Praha - kulturni mesto pri zivote, aby vzapeti tvrde potlacovali pomoci represi a zakazu jakekoliv naznaky umeni a kreativity. Nedovoli mladym lidem vice prostoru ke kreativite, ale na druhou stranu davaji penize a prostor graffiti festivalum a dalsim zhovadilostem, ktere jsou jen pozlatko a podprumerne PR pro sedlaky.

0 0
možnosti

Uhuhu

28. 8. 2008 10:07
Grafiti není umění, ale vandalizmus nejhrubšího zrna

a mel by být tvrdě trestán !

0 0
možnosti

Vašek

28. 8. 2008 9:50
Povýšit čmárání po domech a památkách na trestný čin

Nikdo si s nimi neví rady, což je projev totální neschopnosti. Tak se pro ně pořádají festivaly o jejich rádoby umění. Pokud jde o umělce, mají svá sdružení a tam se realizují a nežádají stát o cvičné plochy. Podobně se mohou začít  pořádat cvičné samoobsluhy pro mladé zloděje, cvičná políčka na pěstování drog a nevím co ještě. Dokonce jsou tito šmejdi prezentovaní v rozhlase a televizi, kde překypují redaktoři pochopením. V tomto státě je po r.89 všechno naruby.  Nevím o jediném opatření či zákonu ze strany ODS, aby se tato banda zločinců zarazila. Existuje spousta nápravných zařízení i psychiatrických léčeben, kdy by je bylo možné izolovat. Ale zřejmě to jsou pro ODS také voliči!!!!!!!

0 0
možnosti

Ronaldo

28. 8. 2008 10:04
Re: Povýšit čmárání po domech a památkách na trestný čin

Vy jste to snad nečetl, tam se vůbec nehovoří o nějakém malování po památkách, ale třeba o nějakých obrazových výjevech na dálničních mostech, kde to nikomu nevadí, naopak, je to hezčí než šedý beton...

0 0
možnosti

tereza

28. 8. 2008 9:43
street art není jen tagování

pane knižáku, myslíte si, že street art je pouze grafitti? měl byste se jít podívat do ulic a poznat opravdový street art (za cechy point, pasta, proflakly banksy a podobne..)

0 0
možnosti

celim

28. 8. 2008 9:33
Naprostý souhlas!

Pana autora sice nemám moc v lásce, ale to co zde napsal lze dle mého názoru považovat za dosti realistický postoj. Osobně nemám nic proti grafitti pokrývající nějaké betonové stěny, ale silně mě iritují výtvory na nové fasádě. Postavený důmje svým způsobem nějaké dílo, které by mělo nějakým způsobem působit na okolí. Něco jiného jsou technické stavby, které mají především svůj úkol(chránit před hlukem, podpírat mostní vozovku, stráň proti sesuvu), tam jsou dle mého názoru grafiti přímo žádoucí. Ale kudla v kapse se mi otvírá při pohledu na načmárané podpisy zakomplexovaných mládenců všude, kam se člověk podívá!

0 0
možnosti

Lída

28. 8. 2008 10:10
Re: Naprostý souhlas!

On ten podpis zakomplexovaných mládenců je často tak nenápaditý, že nezkrášlí ani ten beton.

0 0
možnosti

mates

28. 8. 2008 9:32
?

Nádherný pseudointelektuální článek. Asi k vám do lidovek také začnu přispívat. Kdo je Milan Knižák?

0 0
možnosti

šakal

28. 8. 2008 10:14
...Toho VY nemůžete znát...

...;-P   ;-D

0 0
možnosti