Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Drsné klipy jsou drsné

Pokud měla reklamní kampaň ministerstva dopravy k něčemu být, pak určitě kvůli nebývale drsným scénám. Jinak už nelze docílit toho, aby mediální tok, který normálně plyne bezpečně oddělen sklem obrazovky, diváka vyrušil. Pokud se musí právě ty šokantní scény zakrývat černým obdélníkem s internetovou adresou, ztrácí to hlavu a patu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pavel

21. 11. 2008 15:01
Hranice reklamy

Posunují se hranice akceptovatelné reklamy a smutné je, že to realizuje ČT. Bohulibý účel světí ďábelské prostředky. Co brání tomu, aby podobný koncept nevyužil výrobce čokolády, hraček, odpůrce potratů, ekologický nadšenec, nebo distributor filmů?

Tvrzení, že je potřeba razantní krvák k tomu aby si ho diváci povšimli, je sice pravdivé, ale nárok na to mají všichni inzerenti a pokud to všichni udělají, vznikne v naší TV mediální Bronx v době rozkvětu násilí.

Navíc - a to je důležité - pro dlouhodobou změnu postojů k řízení vozu opravdu nestačí reklama. Je to podobné jako kdyby se někdo snažil reklamou přesvědčit dlouholeté recidivisty aby nekradli! Silných emocí si sice povšimnete, ale jejich dopad je velmi rychle potlačen a za rok, rok a půl nezbude nic. Podobná kamapaň nemůže moc fungovat v zemi, kde představitelé veřejného života jsou až příliš častým příkladem zcela opačného chování. Správný spot by měl vypadat tak, že šéf policie jede dvoustovkou, zastaví ho hlídka, dá mu želízka a další záběr je už na kavalec. Starosta New Yourku neodstranil násilí (a tady jde o násilí) tím, že by v TV ukazoval prostřelený hlavy, ale tím, že potíral sebemenší přestupky u úředníků a policistů počínaje.

0 0
možnosti

marie

21. 11. 2008 20:45
Re: Hranice reklamy

Máte nějakou představu co je reklama? Nabízelo se snad v těch spotech něco k nákupu? Reklama ne, ale bohužel, velmi častá realita. A skutečnost je daleko brutálnější. Můžete to brát jako vzdělávací akci. každý by měl vědět co ho může potkat . Vámi navrhovaný spot (z kategorie sci-fi) by Češi museli brát jako povedenou komedii. Možná by se z toho mohla uchytit nějaká hláška.  Je dobré, že kampaň vyvolává silné emoce.  Nejsme ještě dost otupělí množstvím filmového násilí. Starosta New Yorku odstranil (?) nebo snížil zločinnost. Dopravní nehody a nehodové chování, před kterými kampaň varuje nejsou prvoplánovaným zločinem. Nikdo nechce ublížit svým blízkým ani sobě vědomě. Varování před hazardem je proto namístě. a silné emoce taky.

0 0
možnosti

Charles

21. 11. 2008 14:51
ANO pro klipy za bezpečnost

Ukázat možné následky nebezpečného jednání za volantem a nechat diváky prožít u obrazovky krátké příběhy, ač drsné, nepovažuji za nesprávné. Rozhodně ne dnes, kdy na silnicích v Česku umírá velké množství lidí. Mám 3 malé děti a jsem připraven jim případně vysvětlit, co se na obrazovce děje, pokud by klip shlédly nebo lépe rozptýlit jejich pozornost v kritickém okamžiku. Rozhodně jsem pro ukázat klipy celé bez cenzury!

0 0
možnosti

stoupa

21. 11. 2008 10:42
Za celý klip!!

Jsem pro to aby se nic necenzurovalo. Ty klipy jsou jediná vpropagace bezpečná jízdy, která zapůsobila i na mě - a to jsem myslel že jsem imunní. Musím se přiznat že se přistihnu jak si na ní za volantem vzpomenu a jedu jinak...

0 0
možnosti