Diskuze
Objednání nabízí jen třetina praktiků
Děkujeme za pochopení.
Vladimíra Bošková
Pacienti nesouhlasí
V některých směrech se v čes. zdravotnictví xchováme hůře než za komunistů, tehdy se totiž začaly objevovat byť v nepatrné míře moderní trendy s cílem celkově zkvalitnit péči - nyní v západ. zemích je povinností lékařů dobře organizovat příjem pacientů, tzn. organizačně dobře zvládat příjem objednaných pacientů a vedle toho brát rychle akutní naléhavé nové případy, samozřejmě při zachování solidarity pacientů v rámci veřej. pojištění - přednost má jen nejzávažnější stav, jinak pacienti čekají podle toho, jak se stihli objednat. Není možné od nás pacientů v ČR vymáhat poplatky za to, co má lékař zvládat sám v rámci řádného efektiv. vytížení ordinace (pojišťovny by měy ve smlouvě s lékařem vyžadovat řádnou organizaci práce tak, aby pacoenti nemarnili svůj čas v čekárně nadbytečně. Pokud by soukromě platící pacient měl přednost před neplatícím, šlo by o diskriminaci chudších pacientů v rozporu s bioetic. konvencí.
jorrick
zdravotní populismus
zdravotnickým populismem trpí značná část lidí a skoro všichni novináři, kteří píší o zdravotnictví. Jedna jeho forma se dá shrnout do refrénu : zdravotnictví je podnikání jako každé jiné. Tento refrén pějí např. i v Respektu a LN. Není to pravda. Možnost zaplatit si za termín schůzky je samozřejmě možné, když si chci nechat odstranit bradavici, ne když dostanu astmatický záchvat. Sám respektuji, že pořadí ošetření určuje lékař a počkám. A budu se dožadovat rychlé intervence, když se budu dusit a modrat. Pokud by v té chvíli vyskočil nějaký kontroversní podnikatel a dovolával se svého objednání, za které zaplatil celých 40 korun, z posledních sil bych ho v čekárně uškrtil a nepociťoval žádnou vinu. Ušetřil bych tím lékaři soudní proces s kontroversním podnikatelem, který kvůli čekání přišel o miliony na burse nebo kde.
A k té poslední větě o zdravotních pojišťovnách: co jsou to ty lepší služby? Placení za objednání? Děkuji pěkně! Zdr. pojišťovna bude totiž vážení nejspíš upřednostňovat ty poskytovatele zdr. služeb, kteří léčí levněji; to je její jediný zájem. Pro zdr. pojišťovnu by z ekonomického hlediska byl nejvýhodnější ten klient, který platí pojistné a nečerpá zdr. péči a ten lékař. který poskytuje zdr. péči co nejlevněji.
Přeji hodně zdraví!
Marný
Re: zdravotní populismus
Pane doktore, objenávat na určitou hodinu jistě lze. Dovedou to zubaři a řada odborných pracovišť. Argumentovat ojedinělými případy, které mohou pořadí narušit je nesmysl. Jiní to také dovedou. Naučte se to i Vy. Na okraj bych se zeptal: Vyhovovala by Vám např. v prodejnách a jiných službách provozní doba taková jakou mají zpravidla praktici tzn. 24 hodin týdně, odpoledne jen výjimečně, nejlépe po domluvě apod.? Že nezačínají ordinovat ráno v dobu uvedenou v ordinačních hodinách apod. je jen dalším projevem přezíravého postoje k pacientům.
pelyněk
Objednávání u praktiků je nesmysl.
Já totiž dopředu nevím, kdy mi bude zle, nebo kdy ochořím.
Ach jo (bls1)
Praxe
Vyhrazený čas pro objednané také může být jiným pojmenováním pro čas, kdy doktor neordinuje. Pak jsou obory, kde si lékaři tak zvykli na trvalý příjem peněz, že nehodlají riskovat žádný prostoj a na jeden čas objednají pět pacientů (a to prosím i dětí, které potřebují doprovod rodičů a čekárna je pro čtyři lidi). Výmluvná je tato hláška v čekárně: "Čas objednání není začátkem ošetření, ale začátkem čekací doby." Doufám, že pojišťovna té paní doktorce též praktikuje systém "Datum splatnosti není okamžikem úhrady, ale začátkem čekací doby". Stejně je to všechno o kvalitách člověka-lékaře. Když je dobrý i jako odborník, tak má objednáno na měsíce dopředu a tak při potížích nezbyde nic jiného, než přijít brzo a v čekárně si to odsedět.