Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Kudy vede cesta

Na údaje o drsném propadu znalostí českých školáků v matematice a přírodovědě reagovali činitelé ministerstva školství naprostou bezradností: nevíme, čím to je, nevíme, co s tím. Vlastně víme: dejte nám víc peněz.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

JardaP

17. 12. 2008 15:27
Deti se neuci pracovat, neumi i jine veci nez matiku

Hlavni problem cele reformy skolstvi je to, ze  za pomoci tzv. pedagogickych odborniku se vytvorila situace, kdy se ve skole fakticky neda pracovat  a tedy cvicit schopnost pracovat ponevadz by to pry ohrozilo rozvoj osobnosti. Proto jsou ucitele v nerovnopravnem postaveni, ponevdz by pry mohli deti utiskovat. Matematika se neda okecat a  nelze ji bez cviceni (treningu) zvladnout . Jako kazdou slozitejsi praci.  Tak matiku pri malem poctu planopvanych hodin vlastne  radeji skoro neucime. To nema jen ten efekt, ze nebudou inzenyri a ze budeme spise montovnou nez vyrobnou. Matematika vyzaduje tvrdou praci, snad nejvice ze vsech predmetu. Omezovanim matematiky omezuji moznosti vycvicit pracovni navyky. V jinych predmetech neni tento aspekt tak silny, existuje tam ale take, predevsim pri studiu jazyku vcetne cestiny. Pak se nemuzeme divit, ze studenti nedovedou solidne pouzivat jak cestinu tak cizi jazyka. Proto vzhuru k situaci, kdy nasi zaci a studenti budou v soutezich znalosti posledni. I na to okecavani nebudou dost zdatni a je otazka, zda se vubec nauci sedet u pasu a utahovat sroubek.  

0 0
možnosti

Leni

17. 12. 2008 14:45
není divu

Ty nové osnovy  a celkový úpadek  v kázni se musely holt jednou projevit. Co já brala ve třetí, kámoška (dva roky mladší) brala ve čtvrté a to už je nějaký ten pátek (ale již porevoluční), a od té doby to jen pokračuje.

Dětičkám se dnes povolí dělat bordel při vyučování, aby nebyly - ó hrůzo - utlačovány jejich osobnosti (a sklony nedávat pozor, házet po učitelce houbou atd.), jenomže při tomhle cirkuse jaksi není čas na výuku. Tak se to veme pomaleji a "zábavnou formou", takže ty děti, co to náhodu zaregistrovaly a pochopily napoprvé či rychleji, se nudí, a tedy zlobí, a ty, co zlobily a nedávaly pozor předtím, mají pocit, že o nic nejde... Konečný důsledek: špatné znalosti všech dětí, napruzení učitelé a nové pindy shora, jak vše podat zábavně a proboha hlavně ty mladé hlavinky nepřetěžovat.:-(

0 0
možnosti

A je to

17. 12. 2008 7:29
K článku

dnešní mladý nebaví totiž vůbec nic kromě PC a televize.Co se týče matematiky nejde jen o základní školy ,i na VŠ technického typu mají studenti čím dál méně znalostí . Žáci jdou studovat poté méně náročné obory ,hlavně aby měli jakýkoliv titul.Ve standardní firmě ale potřebují tak 1 právníka ,2 ekonomy ale alespoň 10 ING. a spousty SŠ s průmyslovkou schopných technicky myslet.To je dnes skoro zázrak takové lidi najít.Takže sumasumárum ,nás nedorazí krize finanční ale personální,to Vietnamci ani Bulhaři nezachrání. 

0 0
možnosti

Ainsel

16. 12. 2008 21:27
místo matematiky, fyziky a chemie naše školství řeší, jestli

místo pořádné maturity z  matematiky, fyziky a chemie naše školství řeší, jestli není třeba vnést do dětských hlav zmatky z pokrokového světového školství.

A ve většině komisí nejsou žádní matematici a technici ale jen filozofická parta absíků filozofie  a pedagogiky, kterétož dámy zejména řeší problémy jestli Máma  Ema má mít mísu a maso  nebo mít v ruce hasák a zpravovat venku auto.

0 0
možnosti

portwyn

16. 12. 2008 15:59
Sáhněte do vlastního svědomí, páni žurnalisté

Dokud budou média podporovat fracky, kteří rozvracejí vyučování, provokují učitele a slušným dětem brání ve vzdělávání, situace se nezlepší. Dokud budou žurnalisté nevychovanost nazývat tvořivostí a sugerovat lidem, že za výchovu svých dětí nemají zodpovědnost (za všechno přece mohou neschopní učitelé), situace se bude dále zhoršovat. Viz http://www.lidovky.cz/deti-nemeknete-0pv-/ln_noviny.asp?c=A080901_000008_ln_noviny_sko&klic=227328&mes=080901_0" target="_blank">http://www.lidovky.cz/deti-nemeknete-0pv-/ln_noviny.asp?c=A080901_000008_ln_noviny_sko&klic=227328&mes=080901_0

Neexistuje královská cesta ke vzdělání. Učit se dá dobře nebo špatně, ale bez práce, sebezapření a úsilí nedosáhnete úspěchu nikdy a v ničem.

0 0
možnosti

portwyn

16. 12. 2008 16:01
Dokončení

Omluva - moc rychlé odeslání

Multikulti výchova je potěmkinovská přetvářka, ale kořeny úpadku českého školství jsou jinde - totiž v nezájmu o vzdělání dětí a v nechuti je vychovávat. Redaktoři LN tuto nechuť aktivně podporují.

0 0
možnosti

hm

16. 12. 2008 13:55
Bodež by věděli.

Když projdu panoptikum, které velelo postupně z ministerského křesla, divím se, že tam ještě nebyl absolvent pomocné obecné. Ryba hnije od hlavy, jen teď se proláklo, že začíná hnít celá.

0 0
možnosti

Jana

16. 12. 2008 12:08
Multi kulti

Nějak mi uniká  logické spojení mezi výsledky našich žáků v matematice a teorií nižší a vyšší kultury různých ras. A vzhledem k tomu, že tuto teorii podporuje prý dle autora 71% studentů, zdá se, že i v jiných oborech bude míra vzdělanosti mizerná.

0 0
možnosti

Pavel

16. 12. 2008 12:52
Re: Multi kulti

To spojení je přece zcela přímočaré - pro multi-kulti žvanění už nezbývá čas na výuku něčeho užitečného. A učitelé se vybírají podle schopnosti multi-kulti žvanit, ne podle schopnosti učit.

0 0
možnosti

Oves

16. 12. 2008 11:05
Nový Hitler na obzoru?

Tady pan Weiss s jednoznačnými názory na zjevné nižší a vyšší kultury by si mohl podat ruku s fašisty. Asi by si měl doplnit vzdělání z antropologie, jestli ví, co to je.

0 0
možnosti