Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Jeden Forrest Gump stačil, děkujeme

Na třináct Oscarů nominovaný film Davida Finchera je jako několikapatrový hamburger. Člověk se ho sice přejí, ale nic pořádného si z něj nevezme.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ronnie Reagan

8. 2. 2009 1:53
Tak autor

psal určitě výborné a pochvalné recenze na sovětské filmy, třeba:

Ona brání vlast

Jak se kalila ocel atd...

Recenze nepoužitelná, komouš umí milovat jenom budovatelské filmy.;-D

0 0
možnosti

kytka

7. 2. 2009 18:55
Tak odfláknutou recenzi

jsem už dlouho nečetla. Zvlášť převyprávění příběhu je, pane recenzente, velmi chabé. Trochu Vás podezírám, že jste o filmu pouze slyšel, ani jste ho neviděl. Příběh je podle mého názoru v tomto případě druhořadý,  slouží k vyjádření ne hlubokých myšlenek, ale k existencionálnímu vnímání plynutí času. Obrácený proud času nám předvádí, co všechno nás bez povšimnutí míjí (a často by to za pozornost stálo, protože už se to nikdy nezopakuje) a jak neúprosně spějeme všichni k zániku. Dlouhé filmy nemusím, ale tady to mělo svůj význam. Nic mě nedojímalo, protože vyjadřovací prostředky pana Finchera jsou úsporné, triky jsem nevnímala jako prvořadé (i když bezesporu pozoruhodné), taky herecké výkony jsou zřejmě záměrně velmi uměřené. S Forrestem nesrovnatelné, to jsou filmy z úplně odlišných šuplíků. Pro mě to byla tříhodinová, trochu ponurá beatnická báseň v nádherném rytmu tak akorát. 

0 0
možnosti

čtenář

7. 2. 2009 8:13
Jestli to není tím, že Fitzgeraldova povídka je

právě o tom, o čem je ten film.  ;-)

0 0
možnosti

Petr B.

7. 2. 2009 11:10
Re: Jestli to není tím, že Fitzgeraldova povídka je

Neodpustím si ještě jeden koment. Rynda na začátku velmi zajímavým způsobem, takovým řekněme minireferátem, shrnul Fitzgeraldovu povídku a já se nemůžu zbavit pocitu, že ani jeden okamžik tohodle filmu mi nezprostředkoval ani jednu myšlenku vyslovenou v tomhle shrnutí. A nepokládám se za nechápavce nebo kulturního barbara, který by nutně kritizoval každej film, bo já mám hlavně rád to, když film dá divákovi to, co od něj tak nějak trošku očekává vzhledem k jeho žánru. Pokud se podívám na Gumpa, tak mi tenhle film dal přesně to, co režísér a tvůrci chtěli, pokud se podívám na střílečku, kde lítaj lidi vzduchem, tak se nepozastavuju nad tím, že ten či onen mnich v tom a onom století takhle lítat nemohl, ale pořád hodnotím pocit z filmu. Zajímavý pak je, že sem strávil skoro 3 hodiny nad filmem, ze kterýho sem zase jako u spousty filmů z posledních řekněme dvou let nepochopil, co je jeho sdělením a o čem vlastně byl a proč ho někdo vlastně točil (mám takovej pocit, že poslední dobou se prostě točí 90 procent filmů pro peníze, což má za následek, že většina z těchto 90ti procent je opravdu jen nicneříkající kýčovitá slátanina, kterýá neslouží k obohacení, ale jen k tomu, aby člověk zabil nějakej ten čas. A to je špatně ....

0 0
možnosti

Jaya

6. 2. 2009 19:00
Děkuji

Děkuji za trefné postřehy. Film byl nudný, rozbředlý a příliš dlouhý, ale většina mého okolí se nad ním v slzách rozplývala. Už jsem se bála, že mi něco uniklo :-D

0 0
možnosti

Petr B.

7. 2. 2009 10:46
Re: Děkuji

Neuniklo, jen je problém v tom, že za posledních cca 18 měsíců se nenatočilo nic, co by překonalo takhle "podivně" natočenej film. Dříve, tak 2-3 roky zpátky, jsem si zašel 2x až 3x měsíčně do kina a musím říct, že alespoň polovina filmů byla koukatelná. Teď sem si stáhl z netu pět posledních naoko zajímavých filmů v DvD kvalitě a jen samé zklamání, nuda, bezpáteřnatost... Snad jen neamerická produkce se mi občas zalíbila tak, že jsem si řekl, že jítí do kina či puštění filmu doma nebyl promrhanej čas. Zbytek prostě krávoviny jako vrata. Benjamin Button nemlich totéž. Tříhodinová nuda, ve které se prostě nestalo vůbec nic zajímavýho. Jen ledabyle odvyprávěnej zvláštní příběh podle kvalitní předlohy.

Kritik, velmi vyjímečně, má u mě bod.R^

0 0
možnosti

Agnés

6. 2. 2009 15:16
podivuhodný případ recenzenta Ryndy

Po přečetní vaší recenze jsem získala dojem, že jste film tak docela nepochopil. Myslím, že takovému žánru, jaký je ve filmu zpracován, by neměly být kladeny takové nároky. Celý snímek je kompaktním dílem, které naprosto a zřejmě(myslím, že 13 nominací tomu nasvědčuje) funguje. Od začátku do konce neztrácí svůj rytmus. Samozřejmě, že souhlasím s tím, že je Blanchet ve svém výkonu strnulá, ale popravdě řečeno, nezamysle ste se nad tím, že právě takto je nejlépe vystihnuta povaha hlavní hrdinky? Myslím si, že přistupovat k hereckému výkonu Brada Pitta takto chladně je velký omyl. Že byl na plátně 20 minut? Anthony Hopkins byl v Mlčení jehňátek na plátně necelých 16 minut, a přesto byl za tento podivuhodný výkon významně oceněn. Zkrátka a dobře: film zřejmě nevstoupí do dějin pro svou jedinečnost a originalitu, je však směšné na něj házet takový nános špíny jako to udělal recenzent. Je více než jasné, že je to snímek, který si zasloží naši pozornost.

0 0
možnosti

Petr B.

7. 2. 2009 10:51
Re: podivuhodný případ recenzenta Ryndy

Srovnávat výkon Brada Pitta v tomhle filmu s kterýmkoli filmem s Tondou Hopkinsem je jako srovnávání pouliční směsky s výstavním psem.

Btw. již sem napsal výše, vzhledem k dnešní "dlouhodobé filmové konkurenci" si zaslouží ten film pozornost jen proto, že se mírně vymyká tím, že je průměrný a tudíž ne špatný.

0 0
možnosti

Zbycho

6. 2. 2009 12:28
Recenze?

Film jsem viděl a musím říct, že je to moc pěkný zážitek. Autor recenze šel do kina evidentně naštvaný a hledal zřejmě vše negativního, než aby se ponořil do děje. Pro něj je asi důležitější, jak dlouho strávil herec v masce, než příběh. Recenze je spíše smutným hodnocením LN.

0 0
možnosti

Sibyla

6. 2. 2009 9:41
Nesouhlasím

Na mě to zapůsobilo silně. Mělo to atmosféru a nějak jsem tam cítila to neúprosné plynutí času, které v normální perspektivě nevnímáme.

0 0
možnosti

Dick

5. 2. 2009 23:31
Rumburak

Tohle znám už z Arabely, nic nového, jak víme, tak se žije na ostrově Puntanela... ;-D

0 0
možnosti

Puk

5. 2. 2009 22:33
Na ten film určitě půjdu (kritika záruka kvality)

Myslím, že ten film bude docela dobrý. Škoda, že pan kritik též něco nenatočí, to by byla bomba!!!  Ahoj Puk;-)

0 0
možnosti

Alice

6. 2. 2009 2:33
Re: Na ten film určitě půjdu (kritika záruka kvality)

Bezte, Puku. At uz se vam bude nebo nebude libit, kazdy film nominovany na 13 Oscaru stoji za shlednuti.  R^

0 0
možnosti

mára

5. 2. 2009 22:11
Divná kritika.........

Pane! Jste typický vysírač, který se živí kritizováním práce jiných. O chabé úrovni Vaší kvalifikace filmového kritika hovoří fakt, že srovnáváte tento film s Forrestem Gumpem. Proč to děláte, když druhým dechem přiznáváte, že spolu nemají nic společného? Proč vlastně jako kritik srovnáváte filmy, když recezi děláte pouze na jeden z nich? Srovnávají snad kunsthistorici Van Gogha s Warholem? Pitta nemusím. Ale tohle je první film, který se mi s ním líbil. Dobrý příběh a dobře podaný. Mimochodem, Forrest byl taky fajn. Nepřipomínal Vám ale trochu Cimrmana?

0 0
možnosti

Michal

18. 2. 2009 13:32
Re: Divná kritika.........

Srovnával ty dva filmy proto, že jejich scénáře má na svědomí stejný člověk. A proto mají také podobný styl vyprávění.

0 0
možnosti