Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Pezoldová spor opět prohrála

Dědička hlubocké větve šlechtického rodu Schwarzenbergů Alžběta Pezoldová prohrála další spor o navrácení majetku její rodiny. Odvolací pražský městský soud definitivně zamítl její nároky na Schwarzenberský a Salmovský palác s přilehlými pozemky na Hradčanech, které tak zůstanou ve vlastnictví státu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nad věcí

6. 2. 2009 12:40
Jestli pak platí soudní popatek při podání o majetek

Každy kdo se soudí o majetek musí zaplatit  polatek z hodnoty majetku o který se soudí , který propadá při prohraném s poru a nevarcí se. Takže tzv dědička by musela  zaplatit několik milionů. Co na to pan Pospíšil tzv ministr spravedlnosti za ODS ? Pro šlechtu to neplatí ? Je asi z důvodu majetkové  nouze osvobozená ?

0 0
možnosti

Nad věcí

6. 2. 2009 12:43
Re: Jestli pak platí soudní popatek při podání o majetek

Oprava "soudní polatek"

0 0
možnosti

Vraník

6. 2. 2009 10:40
Guillotina - jednorázové a demokratické řešení šlechtické

Guillotina je účinný, odzkoušený a ryze svobodný a demokratický nástroj ke konečnému vyřešení restitucí církevní i světské šlechty!

Na Pankráci jednu máme...

Hlásím se dobrovolně coby soudce z lidu!

0 0
možnosti

Magor Milda

5. 2. 2009 23:07
Je to boj s větrnými mlýny

vrácen nebyl ani majetek židovských Čechoslováků, kteří zahynuli v koncentrácích. Jejich potomkové dostali zrovna tak kulové, jako Sudeťáci a tihleti šlechtici. Proti lůze nemáte vyhlídky!

0 0
možnosti

penicilin

5. 2. 2009 20:06
Dobrá zpráva.

Jsem rád, že ta babizna přišla zkrátka. To by uměl každý - rozkrást naši republiku. Jednou byl majetek zabaven před 25.2.1948 a její předkové nedostali osvědčení o národní spolehlivosti. A navíc na tento zákon se nevztahují žádné restituční předpisy. Zákon číslo 143/1947 Sb. byl schválen 11.7.1947 tehdy z 62 procent nekomunistickým parlamentem. Jeho navrhovatelé byli poslanci za Čs. stranu národně socialistickou. Byl jsem na všech zámcích vlastněných kdysi touti větví Schwarzenbergů a mohu říct, že by se šlechta mohla učit jak udržovat památky. Navíc hlubocká větev Schwarzenbergů byla německá a nikdy neměla dobrý vztah k českému národu. Orličtí Schwarzenbergové se hlásili za čechy a nebylo co řešit. Tak nevím, proč je tolik idiotů lituje.

0 0
možnosti

Andersen

5. 2. 2009 21:49
Re: Dobrá zpráva.

Ty mluvis jako typicky cesky trouba naockovany bolsevismem a nenavisti.

0 0
možnosti

Dodo

5. 2. 2009 18:14
Nesouhlasím s rozhodnutím rudých soudů

A všem, co potvrzují Benešovy dekrety, i když v tomto případě byl ke krádeži vydán specielní zákon, tak všichni komunisté a jejich potomci by se náramně divili, kdyby byli vyhnáni do Ruska a jejich majetek byl zabrán. To by bylo řevuj![EU]

0 0
možnosti

Brutus

5. 2. 2009 18:42
Re: Nesouhlasím s rozhodnutím rudých soudů

Dodo, je mi líto že jaksi špatně chápeš. Někdo je tak již postiže. I profesionální antikomunisté považoavli ¨období 1945 - 48 za velmi liberálí a  demokratické. Tak si myslím,že i rok 1947 sem patří. Proto nechápu co vypotil tvůj mozek o rudých soudech. Buď jsi  neschopný tuto skutečnost pochopit ( dement) nebo jenom provokuješ. Pak jdi do Mnichova, tam Tě možná  někdo odmění. JInak mlč, neb nevíš co mluvíš. Amen!

0 0
možnosti

Vážný

5. 2. 2009 17:22
Můj názor

Není mi úplně jasné, jak je možné že Schwarzenbergové s tímto nemovitým majetkem prošli pozemkovou reformou (=vyvvlastněním) za první republiky.

Co se týče vyvlastnění ohromných majetků, tak si myslím, že není úplně proti věci uvažovat, že takový proces může být i spravedlivý, protože nikdo nikdy neměl (zvláště ne magnáti) nějaké absolutní právo na majetek vůči suverénovi - tehdy králi - dnes státu.

Když první republika kompenzovala v podstatě Bílou horu zabavením šlechtických velkostatků a jejich rozdělením, tak myslím, že postupovala správně. (Ale jako potomek postižené předbělohorské šlechty jsem zaujatý...)

Jinak ale tyto státní zásahy mají svůj limit a to je intenzita  a obecná spravedlnost: Stát může zvýšit daně, devalvovat měnu, v rámci nějaké nouze zabavit část majetku, ale nemůže likvidovat celé vrstvy, jako se to dělo po roce 1948.

Pokud by např. toto vyvlastnění (pro byla i třeba Horáková) bylo rozumně odůvodněno a zajištěno opravdu důstojné zaopatření, pokud by bylo zabavováno jen to co bylo nezbytné pro rozvoj společnosti (bylo to spíše naopak, statky byly dobře vedeny a dávaly mnohým práci), bylo by to podle mne OK. Nelze ale toto používat jako nástroj likvidace...

0 0
možnosti

Brutus

5. 2. 2009 22:57
Re: Můj názor

Pkud vím, tak zde nejde o znárodnění obecně, ale o pochybné nároky madam Petzoldové. Majetek  hlubocké větve Schwarzembergů nebyl vyvlastněn, ale předán dobrovolně Zemi české. Právně to bylo  podloženo zák, 143/1947 Sb s tím, že  původním vlastníkům  byl zákonem stanoven důchod. Jinak se mi zdá,že vlastnictví šlechta a  církve katolické bylo po první válce pozemkovou reformou za úplatu převedeno na stát a proto je mi velmi divné že všichni magoří že byli okradeni. V případě uhrazeného majetku (  do pozemkové  reformy nebyly zařazeny  výměry do 500 ha  zem. půdy a lesy- t.zv. ZBYTKOVÉ STATKY).Proto požadavky  některých  "přespolních" žadatelů, jimž podivným způsobem Bratinka vrátil občanství považují za odsouzeníhodné!!!!!!

0 0
možnosti

Kodl

5. 2. 2009 16:02
Hrobku jsme vratili zpatky,

konecne, co bychom s ni delali, phrbit se tam nechceme, nema to tu spravnou dimenzi, jako ne Zizkove. Ale na palace co jsme si ukradli nam nesahejte!!

Hnusni, nestydati cesti  zlodeji a jejich zkorumpovane soudy, ovlivnovane i politickym pruvanem nam predvadeji dalsi zlodejske divadelko na pokracovani.

0 0
možnosti

Brutus

5. 2. 2009 23:17
Re: Hrobku jsme vratili zpatky,

Co jsi zač, Khodl ? Z Mnichova, z Mnichova? Zůstaň tam a mlč. Už Ti ujel vlak. Pololistopadoví příznivci jsou již  v pytli.

0 0
možnosti

karel

5. 2. 2009 15:34
Není to chybná fotka?

Proč je na fotce u tohoto článku Slávek Jandák?

0 0
možnosti

Dobromila

5. 2. 2009 14:20
Nejsme jako oni?

Cílem Benešových dekretů bylo zbavit se jednou provždy neslovanských národností, tedy němců a maďarů žijících na našem území. Pro tento cíl byly pošlapány základní hodnoty lidské společnosti. Místo, abychom tyto křivdy v porevoluční době napravovali, pácháme další křivdy. To bolševické svinstvo je v nás totiž zažráno více, než si dokážeme vůbec přiznat.

0 0
možnosti

Brutus

5. 2. 2009 14:39
Re: Nejsme jako oni?

 Madam pletete páté přes deváté. Kauza Schwarcemberg  - majetek hlubocké větve rodu řešil zákon č.143 /1947  ze dne  10.07.47 tuto záležitost řešil. Tedy žádná zlodějna. A odsun Němců byl  následk jejich chování za protektorátu, Zločinů ještě mnohdy nepotrestaných ( viz popravy ve Velkém Meziříčí 8,5,45.

 Katem byl také jeden z těch co byli odsunuti -. Mallot. Tady hledejte spravedlnost a ne v Lidovkáchj. A neoblbujte  mladou generaci. Kdyby byli Němci válku vyhráli, tak jsme tady nebyli. Vy a Vaši blízcí možná ano. Kolaborující někdy i  Němci tolerovali. Vaše  příspěvky lze  posoudit pouze jako úlet neznalého, nebo  provokace těch kterých zasáhla rána osudu púo válce. A oprávnění.

 Přeji Vám hezký den a procitnutí z  mylného snu.

0 0
možnosti

clinton

5. 2. 2009 14:03
Zabaveny Majetek

Mam takovy dojem ci presvedceni ze kdyby cesky stat musel vratit ukradeny majetek tak by byl v konkurzu.Myslim ze z toho ma nejvetsi strach vas prezident svejkistanu.A prosim vystupte konecne z EU at mame od vas pokoj.

0 0
možnosti

Dobromila

5. 2. 2009 14:09
Re: Zabaveny Majetek

Tím, že vracím majetek, který jsem si přivlastnil, žádná finanční ztráta nevzniká. Spíše naopak, nemusím do těch nemovitostí strkat peníze.

0 0
možnosti