Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Pokrytecké fňukání

Obce pláčou, Praha se bouří. Novela zákona, který stanoví, že o chodníky se musí starat majitel, tj. obec, je prý zruinuje. Úklid určitě nebude zadarmo, avšak ve změně zákona je železná logika. Naopak, kdybychom připustili logiku zachování stávajícího stavu, museli bychom třeba připustit, že opravy fasád mají hradit nájemníci bytů, jejichž okna na fasádě jsou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Šťoura

20. 2. 2009 21:42
Realita.

Když jsem za minulého režimu kupoval parcelu,musel jsem bezúplatně část převést na město na stavbu budoucí komunikace.Jinak bych parcelu nedostal.Jasně to bylo podle dnešních zákonů darování v nouzi.Když jsem chtěl aby město tento pozemek vykoupilo,narazil jsem na tvrdou vodu.Byl mně nabídnut náhradní pozemek někde v republice (nenašel jsem ani kde to je),když jsem odmítl,bylo mi nabídnuto vykoupení za 2 Kč/m2.To prosím není vtip,ale tvrdá realita.

0 0
možnosti

MOD

19. 2. 2009 18:00
u soukromých majitelů domů by byla možná varianta smluvně

u soukromých majitelů by byla možná varianta smluvně odpovědnost přenést na majitele domu či rodinného domku a toto patřičně zohlednit při platbě daně z nemovitosti přesně stanoveným odečtem z daně dle velikosti chodníku.

0 0
možnosti

Jenda

19. 2. 2009 17:20
Podnikání

Souhlasím s využitím všech těch chudáků, co ne a ne najít práci. Pak jim nemusí konfiskovat dávky. Bude to ale jinak: obce a města najmou úklidové firmy, každý měsíc zaplatí "tržní" fakturu (kontrola bude nulová) - no a pokud máš smůlu a zlomíš si nohu, můžeš se s takovým podnikavcem soudit. Město ti nepomůže - vždyť mají smlouvu a tím to pro pány úředníčky hasne. Celé to bude stát jen další peníze - nakonec se zvedne třeba daň z nemovitosti nebo jiná...

0 0
možnosti

Jana

19. 2. 2009 16:34
Souhlas s novelou

S novelou zcela souhlasím. Když jsem opravovala fasádu na rodinném domku, musela jsem zaplatit téměř 2 tisíce kč za zábor. Ale hlavně, v rodinných domcích žijí někdy jen staří lidé a nakonec i zdravý osamělý člověk může být nemocný, v nemocnici, na dovolené, celý den v práci, a proč si má za úklid chodníku někoho zjednávat a platit mu, ale hlavně, kde toho člověka sehnat. Obcím se vyplatí pořídit mechanizaci a úklid mohou dělat třeba mladí zdatní nezaměstnaní.

0 0
možnosti

jeje

19. 2. 2009 16:10
Proč platit odškodné? Po sněhu se chodí tisíce let.

Moda uklízet sníh až na čistou dlažbu je záležitostí měst a poslední doby. Dřív se  chodilo ve vyšlapaných stezkách. Pochopitelně náledí a břečku uklízet, to ano.

Ale když je někdo nemehlo a uklouzne na obyčejném sněhu, proč by měl dostat odškodné  ? Něco jiného je to ovšem, pokud tam bude mohutná skluzavka.

0 0
možnosti

lomihnát

19. 2. 2009 16:31
Re: Proč platit odškodné? Po sněhu se chodí tisíce let.

Kdy je to, to vaše "dřív"? Ve středověku, nebo snad ještě předtím?

Pokud vím, povinnost uklízet chodníky byla už za C.k. , , takže to nic nového není.

Problém z toho udělali blbečkové, kteří prosadili PRÁVNÍ názor, že chodník musí i v mrazu, při hustém sněžení, při namrzajícím dešti, kdykoliv po 24 hodin denně vypadat jako podlaha v interiéru soudní budovy.

Tedy - nestačí jen chodník uklidit, a to kontrolovat - néé, vy tam musíte vartovat kvůli jednomu pitomci, co nemůže spát a v půl čtvrtý ráno si půjde zlomit hnáty just k vašemu baráku.

Myslím, že povinnost úklidu nikoho nezruinuje, ovšem odebral bych odpovědnost za úraz: TAM SOUHLASÍM S VAŠÍM: když je někdo nemehlo a uklouzne na obyčejném sněhu, proč by měl dostat odškodné  , dokonce ani když uklouzne na ledu - tak co na ten led leze, to nemá rozum?

0 0
možnosti

Tomas B.

19. 2. 2009 13:22
Všechny chodníky privatizovat!

Když obcím vadí starost o úklid chodníků, ať nabídnou majitelům domů, že jim je za symbolickou částku převedou do vlastnictví. Tím odpadne nejen starost s úklidem, ale i s opravami... Obce uspoří milardy - tak jen do toho.

0 0
možnosti

PU

19. 2. 2009 10:24
odpovědnost a úklid

Ten chodník si před svým domem koneckonců rád uklidím (zamést před vlastním prahem není zas až tak špatné přísloví), co ale nechci, je mít odpovědnost za osoby, které se na pozemku, který mi nepatří, zraní. To je přece absurdní. Přesto dosud uzákoněné!

0 0
možnosti

AG0

19. 2. 2009 10:08
Jako starosta obce nefňukám,

chodníky už za občany už léta vymetám,společně s zaměstnanci na VPP(v letošním roce je mám plně hrazeny UP),s povzdechem směřovaným do vlastních řad:"Je to bída pracovat s takovým materiálem.

0 0
možnosti

Kim

19. 2. 2009 10:23
Re: Jako starosta obce nefňukám,

Pane starosto, pracovala jsem s tímto "materiálem" poslední roky a vím, o čem píšete. Jen se chci zeptat, kolik doktorů filosofie a kultivovaných, zodpovědných pracantů by Vám za ten peníz pucovalo chodníky.

0 0
možnosti

Kim

19. 2. 2009 9:34
setrvačnost

Jde o jeden z mnoha předpisů, které vznikly za totality jako další důkaz společného vlastnictví a odpovědnosti. Zůstal 20 let po "revoluci", protože se stále někomu hodí. Spoustu dobrého z té doby jsme rychle zapomněli a poplivali a velkou hromadu totalitního svinstva praktikujeme pořád dál.

0 0
možnosti

diskont

19. 2. 2009 8:59
Uklízení nemusí být vůbec drahé

Pokud by se hlavouni třeba usnesli, že úklid chodníků je povinností vázanou na pobírání sociálních dávek. Je přece mezi námi skupina "spoluobčanů" která vykřikuje jak ráda by pracovala, ale je diskriminovaná. Tak zde bude mít šanci se projevit. Práce je to nekvalifikovaná a zvládne ji přeba i méně inteligentní jedinec.

0 0
možnosti

Petr hmm

19. 2. 2009 9:05
Re: Uklízení nemusí být vůbec drahé

SOUHLAS !!R^

0 0
možnosti