Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Štěstí bylo, že stroj nezačal hořet

Bezpečnost letadel se i přes některé nehody stále zlepšuje, tvrdí Filip Gaspar, šéf Českého sdružení dopravních pilotů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mopedista

27. 2. 2009 18:33
Včera jsem to doma vyšetřil

Došlo k padu naplacato, s minimálni dopřednu rychlosťu.

Zadek se země dotknul první, pak trup, ten je dole zplácnutý jako by tam byla deformační zona. Kdy se odlomila kabina nevim a nebudu o tom tedy spekulovat. Trosky zůstaly na malém prostoru.

Proč spadnul nevim, jsem dost reterdováný, ale žádné ďury jsem v atmosféře neviděl! V tym jsem však lajik.:-)

0 0
možnosti

Bidlo

26. 2. 2009 14:49
Chytrost nejsou žádné čáry III.

Stroj, v tomto případě konkrétně dopravní létadlo, nemohl začít hořet, protože k hořenímu je potřeba, jak známo, oxid /nesprávně zastarale kislýk/! Stroj však přiletěl na přistání s víšky, kde oxid není, proto v trupu nebyl prakticky oxid /pouze málo k dýchání nepohibujících se připoutaných pasažérůch kterým to stačí/ avšak nestačí to k hořenímu! Stačí chápat něco s fizyky!

0 0
možnosti

idol k Bidlu

26. 2. 2009 19:45
Re: Chytrost nejsou žádné čáry III.

Bože!!To píše vážně ten ústecký údajný inženýr z VŠ dopravní v Žilině?

PS ..... to je síla /blbosti/!!Rv;-D

0 0
možnosti

JaS

26. 2. 2009 14:48
A nedošlo náhodou

tomu stroji zrovna v tu chvíli palivo? Pak by totiž nemělo co hořet! A když se motory zastaví...

0 0
možnosti

Ada

26. 2. 2009 16:41
Vypadá to tak...

0 0
možnosti

cechoamik

26. 2. 2009 14:39
pristavaci svah

Jednim z problemu se zacina stavat je uhel sestupu letadla k letisti . Bezpecnejsi ale" neprijemnejsi " je strmy uhel...myslim 7 stupnu ...ovsem pri nem ma letadlo dostatek vysky v kazdem bode "doplachtit" na  beton. Pri malem uhlu ...myslim 2 stupne musi byt definitivne po velky kus vzdalenosti letoun tlacen motory....a to nejhorsi reseni je kdyz kvuli provozu drahy se letadlo louda v minimalni vysce nekolik mili a je regulovan tah byt akorat nad "stalling speed". V te situaci je letadlo  v nebezpeci : wind sheear, predchozi turbulence, freewheeling motor vyhasne, posadka omylem vypne motor/motory, prijde naraz vetru ZE ZADU ktery vezme na par vterin vztlak....a je smytec. Ze by doslo palivo je nepravdepodobne...pokud ano tak je to konec aerolinky.;-(

0 0
možnosti

stratég

26. 2. 2009 14:51
Re: pristavaci svah

tady se muselo stát něco mimořádného...

0 0
možnosti

JirkaP

26. 2. 2009 14:05
Zbytečná lež

Chtěl bych se zeptat, proč pan Gaspar říká, že letadlo bylo staré 4 roky. Není to totiž pravda, letadlo mělo registraci TC-JGE a jeho první let byl 24.1.2002. Jestli jsou jeho ostatní informace stejně důvěryhodné ...

0 0
možnosti

LUF

26. 2. 2009 9:05
Pozůstalí o štěstí asi moc mluvit nebudou

.

0 0
možnosti

pilot

26. 2. 2009 8:05
v novinách

spekulují, že šlo o turbolenci a tzv.vzdušnou díru. Jenže žádná díra neexistuje a turbolence nad rovinatým terénem nevzniká. Letadlo také hodně vydrží. Sázím na technickou závadu.

0 0
možnosti