Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Jak vypadá ideální učitel?

Ministerstvo školství dnes představilo takzvaný profesní standard kvality učitele. Zahájilo tak veřejnou diskuzi o tom, jaké schopnosti by měl mít každý pedagog.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Evelina

23. 3. 2009 14:05
Kvalita je pojem subjektivní ....

A nezdá se vám, že se hrne zodpovědnost za nezdary školství pouze na učitele, zatímco - jak níže uvedeno - rodiče nezvládají své dítě  a pane učiteli dělejte s ním něco? Agresivitu učíme snad ve škole?Kdo je zodpovědný za výchovu dětí v rodině ?(dle zákona rodič... ). Proč žáci málo nesou  zodpovědnost  za své prohřešky a nezdary a hrnou je na učitele? My snad dětem lijeme do hlavy, aby se rvali, byli vulgární a porušovali pravidla?  Pomíjím otázku čistě subjektivní, že i dnes - bohužel - jsou někteří ředitelé, kteří se bojí  kontruktivních postojů svých podřízených a mají své "oblíbené a neoblíbené=kvalitní a nekvalitní učitele"...  Další otázkou je skutečnost, že na každého žáka v každém předmětu platí něco jiného. Někdo si poradí, někdo ne. Bojím se pojmu kvalitní a nekvalitní učitel. Kvalitní jsou podle mě především všichni, kteří  vydrželi a nezvdali se... Dnes je to jedno z nejtěžších povolání v naší zmatené společnosti...

0 0
možnosti

Josefína

21. 3. 2009 21:50
Stále učím ráda...

 Učím přes 20 let ( 1.st. ZŠ). Stále si nedovedu představit, že bych dělala něco jiného.

 Určitě je to práce náročná, kolikrát si připadám, jak po složení vagonu uhlí...Ale další den se na ty zlobílky zase těším. Co mě nejvíce trápí ? Určitě stoupající agresivita žáků a kolikrát i neobjektivnost rodičů v hodnocení svých miláčků. Po učitelích se chce, jak správně učit, zaujmout, hodnotit, řešit nelehké situace, ale žáci mnohdy nerespektují zásadní normy slušného chování. Pak jsou schopni vám totálně rozhodit připravenou hodinu. Což také podiskutovat o standardu žáka a rodičů?

0 0
možnosti

JFP

19. 3. 2009 19:06
práce moc...

Na ministerstvu mají zjevně prd co na práci a tak vymýšlejí pitomosti...

A protože vůbec netuší nic o reálném školství, tak si to samé myslí i o učitelích. To jako mezi opravováním sešitů budu hledat chvilku ještě pro vyplňování nějakých ministerských nesmyslů?

0 0
možnosti

portwyn

19. 3. 2009 16:41
Ministerští úředníci by měli jít učit

"Ministerští odborníci totiž upozorňují na to, že chování i výsledky žáků se odvíjejí hlavně na tom, jak http://profil-nabytek.takeit.cz/kvalitni-hotelovy-nabytek-31514?12515&rtype=V&rmain=2793&ritem=31514&rclanek=201368&showdirect=1" target="_blank" rel="nofollow">kvalitní je výuka i samotný pedagog."

Hm. takže když přejdu po chodbě dejme tomu ze 7.A do 7.B, tak se ze mne zázrakem stává lepší učitel? A když přejdu z 9.B do 9.A, tak se tou cestou zase odnaučím učit? Opravdu nezáleží na tom, jek ke vzdělávání přistupují děti?

Prostě pohodlné kecy, které se líbí. Ne, paní učitelko, náš syn nemusí dávat pozor. To je vaše chyba, že místo práce jen kouká z okna, huláká na kamaráda, případně otravuje všechny kolem sebe. Kvalitní učitelka by mu to do hlavy nalila - a bez práce.

0 0
možnosti

matěj

17. 3. 2009 16:49
Jak vypadá?90/60/90

že.

0 0
možnosti

Alert.B

17. 3. 2009 8:41
a kde na to vezmete lidi?

Sehnat ucitele je dnes pro skolu nerealna predstava.

0 0
možnosti

Jindra

17. 3. 2009 11:41
Re: a kde na to vezmete lidi?

Pěkná blbost, absolventi pedagogiských fakult těžko seženou místo.

0 0
možnosti

hanče

17. 3. 2009 7:39
chyba je jinde

několik desetiletí jsem přesvědčená, že součástí přijímacího řízení na pedagogickou fakultu vysoké školy by měli být náročné psychotesty, týkající se schopnosti komunikace, psychické odolnosti i schopnosti předávat znalosti, včetně osobnostního testu.........již mnozí studenti celá léta vzbuzují obavu- tihle budou učit moje dítě, vnouče?

ale i instalatéři jsou kvalitní, průměrní a špatní- jenže výběr mezi nimi si činíte podle svobodných kritérií, ty vám naše školství nemá šanci umožnit...

učitel zaměstnáním dle zákonů získá nárok na úvazek , který je mu dorovnám i předmětem, kde není aprobován, vyučuje ho pak deformačním stylem: vzpomeňte si na výtvarnou výchovu-kolik učitelů ji má na doplnění a vy máte pocit ztraceného času! a přitom výtvarná výchova má rozvíjet pravou mozkovou hemisféru!!! obě hemisféry je nutno rozvíjet rovnoměrně....Takže zákony, jenže to by pak zaměstnanec neměl jistotu teplého místečka...kde se cítí stejně nedoceněn, zvláště pracuje-li  jen do výše své mzdy, kterou považuje za neadekvátní....standardy stejně nic nevyřeší....tak jako pokulhává výchova dětiček v rodinách.....

0 0
možnosti

Alert.B

17. 3. 2009 8:39
Re: chyba je jinde

Psychotesty nic neodhali. Casto ani 100% psychopata.

0 0
možnosti

hendon

17. 3. 2009 7:33
ať jsou vděční za práci,

která příliš nevysiluje,není časově náročná-a pokud člověka naplňuje,dá se klidně dělat do nejpozdnějšího důchodu.Místo věčného stěžování nechť spíše ocení význam a krásu svého povolání.S tím vzroste láska k němu a pak třeba i vyšší finanční ohodnocení.A nakonec to prospěje všem.Učitelům,dětem i rodičům.Najprv práca,potom pláca.....

0 0
možnosti

lenochod

17. 3. 2009 7:30
A co chudinky žákyně s genderovými předsudky? Ty nic?

"Měl by projevovat respekt k žákům (i  žákyním bez genderových předsudků)"

0 0
možnosti

Karel Drda

17. 3. 2009 6:52
Nesouhlas

Po prvním nahlédnutí do materiálů, mě okamžitě napadla spojitost s komunisty ovládanou společností a s jejich úděsnými metodami manipulace. Doufal jsem, že jsme se s takovým jednáním rozešli navždy v roce 1989. Nechci, aby český učitel opět procházel takovou manipulací. Nechci, aby pokřivení a nehodnotní lidé učili naše děti. Nechci mít z dětí patolízaly.

0 0
možnosti