Diskuze
Jednání o kanálu Dunaj - Odra - Labe bylo odloženo
Děkujeme za pochopení.
future world technology
Bursík= největší DEVELOPER
Vážení ekologové, nehovořte jen o kanálu a dopravě. Koridor D-O-L je projekt, který řeší zaměstnanost. 30 000 pracovních míst je málo? Jeho funkce jako ochrana před povodněmi, udržení vody v krajině ...vám asi taky unikají. Teprve někde na padesátém osmém místě je to, že se po něm bude realizovat doprava. Nakonec proč ne, když dálnice jsou plné kamionů a železnice je drahá jako čert. A navíc nepružná.
Bursík chce zrušit chránění území pro stavbu D-O-L a na jeho místě postavit nezbytnou infrastrukturu - tedy nákupní centra, benzinky a jiné nezbytnosti. To je ekolog? Je to největší DEVELOPER.
Petr
Zájem o vodní koridor Dunaj - Odra - labe trvá - Přerov
Vláda se ne a nej dohodnout jak s tím pokračovat i přes to že ministerstva krom jediného - zeleného jsou pro a zájem o vodní koridor Dunaj - Odra - Labe stále trvá, alespoň na Moravě mají o projekt zájem Kraje a i některá města jako třeba Přerov, kde se mají trasy rozbíhat, viz. http://prerovsky.denik.cz/kultura_region/obrazem-prerov-hosti-vystavu-krizovatka-tri-mori.html" target="_blank" rel="nofollow">http://prerovsky.denik.cz/kultura_region/obrazem-prerov-hosti-vystavu-krizovatka-tri-mori.html
hafusak2
Potřebný kanál.
V knize od J.A, Bati: Budujme stát pro 40 mil. lidí z r. 1937 je tento kanál už nakreslen, jak by měl vypadat, kolik asi by mohl stát a za jak dlouho se zaplatí. Baťové uměli zatraceně dobře počítat. ČR by byla skutečným středem Evropy a přínos z dopravy si nikdo ani neumí představit. Vedlejším zdrojem by byla výroba el. proudu. Jenže - v SRN budovali kanál Rýn-Dunaj kolem 30-ti let, tak daleko žádný z politiků ani nevidí. Silná kamionová lobby si nechce nechat sáhnout na zisky, životní prostředí je vedlejší. A kdyby byl kanál ještě napojen na širokorozchodnou železnici z Číny, přes Rusko a spol., tak bychom snad ani nemuseli platit daně. Je to ale běh na dlouhou trať.
idol hafusaku2
Re: Potřebný kanál.
.......... správněVybudování vodní dopravní cesty, by mimo některé zimní a některé letní měsíce, kdy nejsou uvedené toky splavné, podstatně zredukovalo potřebu tranzitní automobilové nákladní dopravy, což by představovalo obrovský a nejen ekologický přínosSamozřejmě, že J. A. Baťa měl dobře vykalkulováno, do čeho se chce pustitSnad je možno dodat, že plánoval zmíněnou vodní dopravní cestu v kombinaci s železniční nákladní dopravou, pro kterou již před válkou rozestavěl některé úseky napřimující železniční spojení předválečné ČSR ve směru západ - východRozestavěl rovněž již některé splavné úseky zmíněné vodní dopravní cesty
Haviř Vodka
kanál
nadále platí stavební uzavěra v trase kanálu, je to sice nákladné, ale vyplatilo by se to zcela určitě, kdyby kamiony zmizely ze silnic.
Milan Bulák
Významný přínos.
V současné době státy jako Rakousko revidují postoj k výstavbě a modernizaci vodních cest. Objem přeprav ze západní Evropy do regionu Dunaje stoupá.Jen u nás si zájmové organizace osobují právo brzdit modernizaci dopravní infrastruktury(kanalizace Labe,výstavba dálnic).Jsem profesí lodní kapitán,plavba přez 64.plavebních stupňů mezi Rýnem a Dunajem je zdlouhavá to by se plánovaným propojením minimalizovalo.Nesporný je ekonomický přínos,proplutí plavidel je zpoplatněno.Snad u nás politici najdou odvahu k realizaci těchto projektů.V Evropě se staví a modernizuje flotila moderních plavidel,v Holandsku jsou to dvě plavidla týdně.Lodní doprava je na vzestupu.Do mého plavidla nakládáme 1500tun,cca 55.kamionů.Nejsem odpůrcem železniční ani silniční dopravy,mají svůj nesporný význam.Je nekorektní,když naše televize natočí šot s ekology a ti tvrdí,že podle jejich informací je vnitrozemská vodní doprava na ústupu.Proč lžou a klamou veřejnost!Ten chasník, který to v Děčíně prohlásil krom demonstrování v životě nic nedokázal.Je to o dialogu ne o monologu těchto univerziálních odborníků..