Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Tři přihlášky se školám nelíbí

Žáci včera poprvé skládali přijímací zkoušky podle nových pravidel. Možnost dát si v prvním kole přijímacího řízení tři přihlášky školy kritizují. Žáci si ji chválí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

maruška

27. 4. 2009 11:34
komu to pomohlo?

Komu pomohl systém 3 přihlášek? Jen těm, co mají sami jedničky, anebo 1-3 dvojky. Protože si mohou vybírat. Ti o trochu slabší žáci /od 4 dvojek po 8 dvojek/, pokud zkusili štěstí na kvalitní a prestižní školu  doma brečí,že se nikam nedostali a  mají smůlu. Tito děcka mohou skončit na učňáku, protože dobré školy 2.kola nebudou vyhlašovat. Na co? Mají zájemců dost z 1. kola někde až 300-400 dětí. Můj synovec měl 5 dvojek a zkusil lyceum a gympl. Není sice daleko pod čárou, ale může mít pech. Všichni mu tvrdili, že to má zkusit /vloni se s jeho průměrem normálně dostali/. Letos z nich bohužel udělali  pokusné králíky.

0 0
možnosti

rozumbrada

23. 4. 2009 15:16
ODS zkazila na co přišla

Bůh ví kolik let se budou napravovat věci které napáchali modří soudruzi..

0 0
možnosti

Forstmeister

23. 4. 2009 13:54
Proč?

Školdozorci vždy měli jasno. Co dodat. Můj názor.

0 0
možnosti

Alex

23. 4. 2009 11:16
ODS řídí školství

Kdyby mi nějaký syn bohatého funkcionáře ODS jako učiteli řekl že jsem takový slouha který má skákat (za jejich peníze) jak oni budou pískat, dostal by synek takovou facku, že by nevěděl kde je a druhou, podstatně větší jeho otec až by si přišel do školy stěžovat. Jak má mít učitel úctu a autoritu, když s ním budou rodiče jednat jako s kuwou?

0 0
možnosti

f-prag

23. 4. 2009 10:27
tak kdyz byla soudruzka-pritelkyne Buzkova tak se nelibila j

tak co vlastneeeeeeeeeeee  chceteeeeeeeeeeeeee   kdyz byla soudruzka -pritelkyne Buzkova , tak skoly radily, ze nemuze byt je JEDNA PRIHLASKA ..................................  ted jsou vic  a je to zase spatneeeeeeeeeeeeeeeeee

JO  MISTO TECHTO TLACHANI, KDYBY SE UCITELE POUZE ZAMERILI NA KVALITU JEJICH UCENI !!!!!!!!!!!!!!!! ale to neeeeeeeeee,,  je jednodusi placat okolo , zeeeeeeeeeeeeee

0 0
možnosti

Jiří

23. 4. 2009 11:16
Re: tak kdyz byla soudruzka-pritelkyne Buzkova tak se nelibila j

tohle máš od narození, nebo jsi upad na hlavu později?

0 0
možnosti

Jiří

23. 4. 2009 10:14
Bartoš ničemu nerozumí

Pořád jsem nevěděl, kdo je za tímto neuvěřitelným paskvilem. Mohlo mě napadnout, že to bude expert Bartoš. Ten co vymyslí, tak tam je 100% jistota, že to bude k ničemu. Proč by školy neměly protestovat proti něčemu, o čem ví, že je špatné. To jsou ti ředitelé gymnázií a dalších středních škol, kterým se to nelíbí blbí. Jen Bartoš je ten nejchytřejší a nejpomazanější. A školy, vy držte hubu, jste jen onuce, kterou platí stát. Neuvěřitelná arogance! Lidé si myslí, že je tento systém výhodný. Není. V loni se v systému jedné přihlášky syn dostal bez přijímacích zkoušek na gymnázium. Měl 4 dvojky. Letos jeho kamarád se stejnými známkami se nedostal nikam. Kdyby vycházel vloni, tak měl jistotu. Teď nemá nic. A určitě takových případů bude víc.  Podle Bartoše je však tento systém správný, vždyť to taky vymyslel. V čem?

0 0
možnosti

Ivan Soudek

23. 4. 2009 12:40
Re: Bartoš ničemu nerozumí

     Proč myslíte, že se přijímání zvláště nadaných bez přijímaček vylučuje s podáním více přihlášek?

     Ono také nejsou 4 dvojky jako 4 dvojky. To je jistota pro absolventy nenáročných škol, uchazeče o školy nepopulární a ty kteří už stejně hůř dopadnout nemohou. 

     Taky třeba bylo letos bylo dost s těch třemi dvojkami nebo těch, co umí lépe své schopnosti projevit navenek v testu. Zkuste Vaši myšlenku o jistotě více rozvést.

     Ředitelé (a jejich zástupci) nejsou tak úplně blbí (to o paní profesorce Valíkové rozhodně nemohu říci), ale v tomhle jsou mnozí hlavně neskonale neochotní (či přímo líní).

     Ten socdemácký systém jedné školy byl ještě horší než špatné vojenské útvary, kde sice každý také dostal jedny nějaké boty, ale vojska si je mohla alespoň mezi sebou vyměnit.

0 0
možnosti

roddie

23. 4. 2009 10:01
Více přihlášek

je rozumné a méně stresující. Co brání rodičům nahlásit na školu, že dítě nastoupí jinam? Jedna přihláška byla absurdní - když to nevyšlo, bylo děcko v kýblu.

0 0
možnosti

Milan

23. 4. 2009 9:29
Vysoké školy to zvládají.

Přihlášky mají být neomezené - ale za poplatek. Jako na vysokých školách.

Hodnotná škola, které si váží své pověsti, nepřijme každého, kdo přijde, jen aby měla dost tříd a tím i úvazků pro učitele. Hodnotná střední škola zachová příjmačky a bude si vybírat, aby měla kvalitní a schopné žáky a tím pádem mohla mít vysokou úroveň výuky a tedy i kvalitní učitele.

0 0
možnosti

Ach jo (bls)

23. 4. 2009 9:58
Re: Vysoké školy to zvládají.

Četl jste vůbec ten článek, nebo jste jen něco opsal z pravicové příručky?

0 0
možnosti

Ach jo (bls1)

23. 4. 2009 8:44
"přijímací zkoušky jsou zde hlavně pro děti"

No jo, to je zase odborník. Tak se tedy ptám, k čemu potřebují děti přijímací zkoušky? Já jsem myslel, že zkoušky se dělají proto, aby si škola vybrala (dala šanci) ty nejlepší, které na ni CHTĚJÍ studovat. Chcete-li udělat spravedlivý systém, kde budou mít děti šanci na více škol a přitom nebudou takové zmatky, tak udělejte jednotné zkoušky, které se složí v jednom termínu na kterékoliv škole a pak si budou vybírat sami žáci podle výsledků od nejlepších k nejhorším. Školy dnes internet mají, tak by neměl být takový problém tento systém 'draftu naruby' zrealizovat přes internet.

0 0
možnosti

Ivan Soudek

23. 4. 2009 10:34
Re: "přijímací zkoušky jsou zde hlavně pro děti"

Mýlíte se. Školy tady nejsou od toho, aby si sestavovaly nějaký "tým snů", který jim usnadní práci. Ale výsledkek z přijímacích zkoušek má být především kritériem pro rozhodnutí, který z žáků MÁ PŘEDNOST, když kapacita školy nestačí. Pokud nebudou všechny školy naprosto identické (což je nemožné), je pravděpodobné, že k převisu poptávky dojde alespoň u některých z nich.

Jednotné přijímačky by sice byly pohodlnější, ale obtížně by se zajišťovaly stejné podmínky pro všechny žáky a u specializovaných škol by se nemohlo vybírat podle odpovídajích schopností. Máte pravdu v tom, že již nejméně 10 existují celosvětové testovací systémy přes Internet, které umožňují složit stejnou zkoušku ve stejný čas kdekoliv na světě. Pak by stačilo několik odborně diferencovaných testů.

Kromě kolize temínu testu, který by lo minimalizova výše uvedeným postupem je problém v tom, jak s výsledky zkoušek a reakcí uchazečů na ně rychle naložit. A právě v tom systém tedy MŠ ostudně selhává. Kdyby v počítači bylo již před zahájením přijímaček uloženo, o které všechny školy má uchazeč zájem s uvedením pořadí jeho zájmu (a není věcný důvod aby nebylo), pak by po doplnění pořadí uchazečů podle výsledků z přijímacích zkoušek všech škol mohlo být během jediného dne jasné, kdo může být kam přijat.  To vše bez nějaké opakované korespondence či obíhání škol. Pravděpodobně existují i podniky výpočetní techniky, které takový výsledek dokáží i týž den rozeslat školám i žákům.    

Takový systém by také mohl spravedlivě a rychle dobsadit místa po těch, co o studium ztratili zájem nebo zemřeli.

0 0
možnosti

Sibi

23. 4. 2009 8:15
školy jsou tu pro studenty a ne naopak

Jen ať se střední školy podřídí. Můj syn dělal přijímací zkoušky v době, kdy byla na první termín povolena jen jedna škola, a dobře si vzpomínám, jaké nervy to tenkrát byly pro děti a rodiče.

0 0
možnosti