Diskuze
Není zkouška jako zkouška
Děkujeme za pochopení.
al
gratuluji
k objevení Ameriky, nejprve tomu zmiňovanému řediteli gymnázia - to je opravdu objev , že základní školy nejsou stejné - a pak i redaktorům LN. Hlavním důvodem, proč školy nedělají přijímačky, je podle mně, lenost ředitele nějakým vybíráním se zabývat. Hlavní je školu naplnit.
Existuje mnoho příkladů, kdy málo talentovaný žák nebo žákyně odešly po sedmé třídě z výběrové školy na venkovskou školu někde na okraji města, měli následně samé jedničky a bez přijímaček předběhli své bývalé spolužáky, kteří pochopitelně měli nějakou tu dvojku a do " průměru " se nevešli. Naše školství přes všechny s prominutím kecy, žádné talenty nerozvíjí a ani o ně nestojí.
Jan Řezák
Re: gratuluji
Tak to ty jsi musel odejít někdy po páté třídě, protože pak už se probírala shoda přísudku s podmětem. Spolu s Tebou jistě odešlY i další žáci, ale určitě ne na viceleté gymnázium.
Jarda
Při přijímání dochází k masivní diskriminaci chlapců.
Statistická ročenka ČR 2007: počet čtrnáctiletých je z hlediska pohlaví mírně nevyrovnaný: v roce 2006 to bylo 62 544 chlapců a 59 172 dívek.
Dívky tedy představují 48,6 % populace v ročníku.
Tomu by logicky mělo odpovídat i jejich nižší zastoupení na středních školách, ale ze stejné statistické ročenky zjišťujeme, že na gymnáziích je z 145 450 studentů celkem 86 023 dívek, to je 59,1 %.
U podskupiny čtyřletých gymnázií je ten poměr ještě zvrácenější: z 59 617 studentů je 38 123 dívek, to je 63,9 %.
Protože zde sledujeme velká čísla, celková čísla za celou republiku, nikoli individuální osudy nebo odchylky jednotlivých škol, je NEPOCHYBNÉ, že chlapci jsou celospolečensky v přístupu k všeobecnému střednímu vzdělání (k přípravě na vysokoškolské studium) VÝRAZNĚ diskriminovaní.
L.
Re: Při přijímání dochází k masivní diskriminaci chlapců.
...nebo VÝRAZNĚ méně schopní.
pozorovatel
Jak je to v Berline
Na gymnazium se nedelaji zadne prijmaci zkousky, zak dostane od skoly doporuceni ke studiu gymnazia. Gymnazia prijimaji i ty deti, ktere z ruznych duvodu doporuceni nedostaly. Prvni pulrok na gymnaziu je zkusebni, kdy studenti musi dosahnout urcitych vysledku. V pripade neuspechu jde student vetsinou na tzv. Realschule. Proste zadny stres s prijimacimi zkouskami atd. Student ma cely pul rok na to, aby dokazal, ze ma predpoklady ke studiu na gymnaziu.
Ach jo (bls1)
Re: Jak je to v Berline
To má svá pro i proti. Přijímací zkoušky jsou mnohem víc anonymní a tím méně ovlivnitelné.
idol
Klaus nám i tuhle vymoženost uchrání před standardy EU!
........... dneska se schvalují standardy EU ve sněmovně, tzv. Lisabonská smlouva, které se Václav Klaus bojí jak čert kříže
Jan Koprnický
Re: Klaus nám i tuhle vymoženost uchrání před standardy EU!
Dnes se schvaluje Lisabonská smlouva v Senátu, tedy horní komoře Parlamentu České republiky a nikoliv v Poslanecké sněmovně. Neinformovaní posměváčci jsou k popukání.
twine
souhlas
Článek přesně popisuje absurdní realitu. Pro našeho syna to ve výsledku znamenalo, že se dostal na lepší střední školu, kde u přijímaček na vysvědčení příliš nehleděli, přestože tam byl mnohem větší nával. U druhých přijímaček byl "handicapovaný" tím, že na ZŠ chodil do výběrové třídy.
Robin
Uvažování studentů - kvalifikované audio
http://mujrozhlas.mujblog.centrum.cz/clanky/MP3-Tajemstvi-adolescentni-mysli-45030.aspx
Ach jo (bls1)
Je na tom něco překvapujícího?
Jenom při tom možná někomu dojde, jak jsou důležité i státní maturity.
žaba(k) na prameni
udělali žáčkové testy na školu výběrovou stejně ?
a je mezi nima rozdíl 300 míst ??
To je v pořádku.
Ten co dopadl jak sedláci u Chlumce neměl toho správného strýčka (nebo tetičku). Nebo je jeho tatík vůl.
Jak jednoduché.........
mac
0 bodů ze 30 za vysvědčení??
Proč se student víceletého (dle článku prestižního) gymnázia hlásí na jinou střední školu? Když má 0 bodů ze 30 za vysvědčení tak to znamená, že to asi nebyl ani průměr 2 (prospěl velmi dobře), ale spíš trojkař až čtyřkař.
Rodiče ho v šesté třídě poslali na těžkou školu, kterou, možná ne vlastní vinou, nezvládá. To je ale hlavně vina přehnaných ambicí rodičů. Vždyť z něho může být šikovný řemeslník, soustružník apod. copak musí být každý druhý vysokoškolák?