Středa 17. dubna 2024, svátek má Rudolf
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Dopravní apartheid

Všímáte si, jak v českých městech bují dopravní apartheid? Nehledejte cedule „jen pro bílé“ a „jen pro barevné“, ale veřejný prostor je požírán areály „jen pro auta“ a „jen pro pěší“. Chcete v Praze na Příkopy? Jen pěšky, vždyť je to pěší zóna. Chcete na magistrálu u Národního muzea? Jen autem, vždyť je to de facto dálnice.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Apollo

19. 5. 2009 21:56
Pěší a automobily

V německém městě Aaachen (Cáchy) udělali zajímavý experiment. Na všech čtyřech stranách křižovatky se rozsvítila zelená pro pěší a všechna auto musela stát. Tím se zmenšila nehodost chodců o více jak 45%. Což to takto zkusit i v Praze. Trouvba je ten, kdo pak pojede autem do centra Prahy i když nemusí, znám idioty, kteří do trafiky která je za rohem si jedou i pro krabičku sirek autem. Je třeba vjezd do centra Prahy tak neatraktivní, aby i ten největší pitomec to auto musel nechat doma. Proč když se rekonstruovala tramvajova trať a ulice z Hlozbětína postupně až na Balabenku - jak Poděbradská tak i Sokolovská, se neudělaly oddělené pruhy pro cyklisty - protože žádněj blbec z party pražských radních na to nepřišel. V Nizozemsku je zákon, že když se staví nová silnice či stará rekonstruuje, musí se na ní udělat oddělený pás pro cyklisty. Po Praze ten kdo jezdí na kole je buď sebevrah nebo extrémista.

0 0
možnosti

Tydýt

19. 5. 2009 11:34
komentátoři mají asi nějakou výjimku

a při výkonu svého povolání můžou nezřízeně chlastat. Pan Petráček to dokazuje velice často.

0 0
možnosti

Pavel

19. 5. 2009 11:03
zajímavé leč neuskutečnitelné

Co takhle všude režim obytná zóna: pohyb chodců a vozidel kdekoliv, maximální rychlost 30 km/h (nebo 20?, z hlavy to nevím). Problém by byl s tramvajemi už jenom proto, že se říd podle jiných zákonů.

0 0
možnosti

Ada

19. 5. 2009 9:10
Když padl apartheid, stát se nezhroutil v chaosu??

A co takhle Rhodesie? To není chaos? Dříve obilnice Afriky, dnes jeden velký negerský bordel.. Rv(Y)

0 0
možnosti

Ach jo (bls1)

19. 5. 2009 7:45
Vítězí silnější

Nevím, ale když v Praze vypadnou semafory na křižovatce (a že se to na 21. století stává převapivě často), tak jsem nepozoroval, že by doprava lépe fungovala (já zpátečník dokonce opak viděl). Možná že dlouhodobě je ta myšlenka založena na tom, že bojácní pak nevyjedou (tak jako utekli i z toho JAR). Ostatně znám pár míst, kde ač by mělo platit pravidlo pravé ruky, jezdí se podle optické přednosti. Pak samozřejmě ještě existují chodci, ale ti mají na přechodech přednost a pan Petráček jim ji mile rád dá i třeba na I.P.Pavlova.

0 0
možnosti

Jan Holý

19. 5. 2009 7:18
Neudivuje, že p. Petrášek se vyjadřuje ke všemu

čemu nerozumí, to si ani nezaslouží pozornost, ale naprostá nesoudnost je,když píše, že: "Když v Jižní Africe padl apartheid, stát se nezhroutil v chaosu, ač to mnozí očekávali". Správně jste měl pane Petráčku napsat: Když bílý Západ podrazil svým lidem v Jižní Africe nohy, zvýšila se působením nového černého establishmentu kriminalita tak, že z do té doby kvetoucí a příjemné země se stala zločinecká žumpa. kde se nedá žít.

0 0
možnosti