Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

V havarovaném Airbusu nebyl před pádem zapnutý autopilot

Autopilot v letadle francouzské společnosti Air France, které se v noci na pondělí zřítilo do Atlantiku, nebyl těsně před havárií v provozu. Zatím není zřejmé, zda jej vypnuli piloti, nebo zda přestal pracovat, protože byl zmaten z protichůdných údajů měřičů rychlosti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Přihlížející

10. 6. 2009 14:05
Asi to pilotoval nějaký Topolánek ....

0 0
možnosti

Jana

6. 6. 2009 18:56
Našli těla

Právě jsem četla, že našli  těla  pasažérů.

0 0
možnosti

hans

6. 6. 2009 23:47
Re: Našli těla

tak bohužel prý to byl ten fotograf co vyfotil Mirka ,asi nešťastná náhoda.....

0 0
možnosti

qwerty

6. 6. 2009 18:15
nejmodernější elektronika v letadlech

má něco do sebe, ale je stále hrozně zranitelná. Kdyby tou bouří letělo letadlo s klasickým řízením pouze s hydraulickýma posilovačema pravděpodobně by k havárii nedošlo. Elektronika může při pořádném zásahu blesku komplet vypadnout včetně záložních systémů. Kromě toho se divím, že se pilot nepokusil bouři změnou kurzu obletět, když už nad ní nemohl

0 0
možnosti

Vrána

6. 6. 2009 18:26
Re: nejmodernější elektronika v letadlech

To je fakt, pokaždé, když v letadle nějakej arab odpálí bombu, elektronika vypne a nefunguje.

0 0
možnosti

hans

6. 6. 2009 17:33
???

nakonec z nich vyleze,že tam nebyl ani žádnej pilot,jak to ti  francouzi dělaj to my rozum nebere.

0 0
možnosti

lomihnát

6. 6. 2009 16:54
Hledání jehly v kupce sena.

Pamatuji si z letu nad mořem, jaký dojem na mě udělala ta rozlehlost modré plochy a nicotný rozměr oceánských plavidel, která jsme odhalili vždy spíš podle kýlové brázdy, než že by byla až tak dobře viditelná. Nevím, ale s touto osobní zkušeností jim moc šancí nalézt letoun nedávám, za každou minutu  z těch čtyř mohl uletět možná až 15 kilometrů, potom ještě nějaké, nikdo netuší, kterým směrem, hloubka moře 3 kilometry ...

Podle absence trosek bych odhadl, že úhel styku s vodní hladinou nebyl moc ostrý.

0 0
možnosti

Josef

6. 6. 2009 15:22
System ACARS.

ACARS je na kazdem letadle 2x, na nekterych dokonce 3x ! Takze v pripade nejakych nesrovnatelnosti jednoduse prepnu na system zalozni !!

0 0
možnosti

JaS

6. 6. 2009 15:05
Jak je to?

Je to běžné, že přístroje za letu vysílají spoustu údajů o anomáliích? Piloti nic neříkali?

0 0
možnosti

LUF

6. 6. 2009 14:36
V autě ho taky nezapínám

.

0 0
možnosti

JaS

6. 6. 2009 15:06
Re: V autě ho taky nezapínám

Dobrý!

0 0
možnosti

Bart

6. 6. 2009 13:56
Ale to už je známo od Brazilců.

To už ale je známo několik dnů. Jediným novým zjištěním zde je, že Francouzi dorazili na místo a neumějí portugalsky. Pokud letoun z jakéhokoliv důvodu vlétl do obrovského pásma kumulonimbů, byly jeho čelní plochy (příď, kryt radaru, okna pilotní kabiny, vstupní kanály motorů, náběžné hrany křídel a kormidel) vystaveny palbě proudu ledových krystalků, dopadajících rychlostí mach 0.82 To nutně erodovalo jak letové parametry lepící se námrazou, tak i samotný plášť stroje, a - last but not least - čidla měřících přístrojů. To všechno v naprosté tmě. Agónie nemohla trvat dlouho, a taky netrvala.

Pokud

http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_Flight_447

0 0
možnosti

piper

6. 6. 2009 13:10
máte tam zase chybu!

to ty články píše automat? Poslední polohy bylo 4 hodiny před tím než se stroj ztratil z obrazovek  radarů. 4 hodiny??? Asi tam má být 4 minuty.. za 4 hodiny letadlo uletí tak 3500 km...  občas by stálo za to si článek přečíst  po sobě...

0 0
možnosti