Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

WEISS: Nízký zájem o volby má kořeny v bývalém režimu

Dříve než začneme bědovat nad nízkou volební účastí v jakýchkoli volbách, je dobré trochu zchladit emoce. Jednoduchá přímá úměra - čím větší účast, tím větší kvalita demokracie - prostě neplatí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Kecálek

9. 6. 2009 0:53
Ach jo

Takže za neúčast na volbách nemůže jejich zbytečnost (z titulu, že nic než zkorumpované a bezvýrazné kašpary nám volební kandidátky nenabídly) ani to, že parlament EU je předražená a zbytečná trafika bez jakýchkoliv pravomocí, která je známá pouze každoměsíční akcí kulový blesk, kdy se za neuvěřitelných nákladů stěhuje z Bruselu na týden do Štrasburku, aby měli Francouzi dobrý pocit (zajímalo by mě, zda náklady na stěhovají financují frantíci a nebo my všichni - pokud my všichni, tak chci aby ten prdlament zasedal taky u nás - třeba v Ostravě...). Dokonce za to nemůže ani podraz všech evropských politiků na voliče, kdy po trapném fiaskus Euroústavou jim vnucují znovu totéž, ale pro jistotu bez šance se k tomu vyjádřit - tj. bez referenda.

Pravda je jiná - jako vždy opět za to může prohnilý komunistický režim - co na tom, že zmizel v propadlišti dějin už před 20ti léty.

0 0
možnosti

Strejc Josef

8. 6. 2009 23:14
Pane Weissi oni jsou

Pane Weissi, oni jsou velkej vědec, my u nás v hospodě vždycky čekáme na nějakej jejich další "rozbor" a hned je nám jasný kde jsou ty příčiny všech problémů, oni jsou velikej myslitel, jich je pro ty noviny úplná škoda...

0 0
možnosti

qwert

8. 6. 2009 23:05
Výsledky voleb do EP 2009

Výsledky voleb do EP 2009:

     Z 8 401 875 oprávněných voličů volilo ODS jen 741946 skalních voličů ODS, což činí 8,83 % z celkového počtu oprávněných voličů.

      Z toho vyplývá, že vyšší účast oprávněných voličů ve volbách přinese nižší procento pro ODS!  Taktikou ODS je proto otrávit co největší počet voličů a odradit je od účasti ve volbách (ať si tvrdí, že nikoliv!)!

       Svou účastí ve volbách mohou tak tito odradění voliči způsobit úplný debakl ODS a odeslat ji na smetiště dějin! A toho si je ODS plně vědoma!

0 0
možnosti

Standa

8. 6. 2009 13:52
Špatná premisa

a z ní plyne chybný závěr. Propaganda Weise z toho ční jako sláma z bot. "Nízká porodnost je jeden příklad, nízká účast na politickém životě a jeho totální ovládnutí marketingem druhý. " Mají-li lidé starosti s obživou ( to Weis nemá), nebudou si pořizovat děti, nemají čas na politický život a podlehnou propagandě marketingu automaticky (potřebují nakupovat za nejnižší ceny), zvláště v době krize. To je běžné v kapitalistickém systému. Není se co divit, nemá to nic společného s demokracií, zato hodně společného s obživou. Pane Weisi zkuste vyjít z minimálního platu nebo z podpory v nezaměstnanosti nebo z nemocenské, to vám politka nebude nic moc platná a ani demokracie.

0 0
možnosti

TB

8. 6. 2009 16:46
Re: Špatná premisa

Kdyby byla vyše premisa správná, nikdy by nedošlo k všeobecnému volebnímu právu, protože by se o něj nikdo nedral. Nicméně si ho na přelomu 19. a 20. století prosadily vrstvy, které byly skutečně chudé. A také tenkrát měly mimochodem největší porodnost. Když jsem tuhle procházel výsledky sčítání z r. 1911, tlouklo to do očí: dělnické čtvrti vykazovaly dvojnásobné procento předškolních dětí oproti čtvrtím, kde byli obyvatelé více nóbl. To, co píšete, nemá tak moc co dělat se skutečnou hmotnou nouzí, jako spíše s rezignací, pocitem, že nic nemá smysl, se ztrátou odpovědnosti za celek. Tedy s tou atomizací, o které píše M. Weiss.

0 0
možnosti

m.zby

8. 6. 2009 10:01
Souhlasím s tím,

že s mírou demokracie to nemá nic společného, nicméně tvrzení že za to může minulej režim je hovadina. Nízká volební účast je ve všech státech EU.

0 0
možnosti

hnusoba

8. 6. 2009 10:09
Re: Souhlasím s tím,

teď jsem to chtěl napsat

0 0
možnosti

togu

8. 6. 2009 9:43
WEISS: Nízký zájem o volby má kořeny v bývalém režimu zpět n

Pane Weiss,jak jednoduché vše svádět na všechno co tu už bylo.Ale co takhle si nastavit zrcadlo, to by nešlo.Strašáků je už příliš a ubožáků v politice ještě víc.Tak nevím kam vy se počítáte.

0 0
možnosti

Oldthinker

8. 6. 2009 13:04
Re: WEISS: Nízký zájem o volby má kořeny v bývalém režimu zpět n

Nejen jednoduché ale také trapné a směšné. Už 20 let tady máme pravdu a lásku - a přesto furt "za všechno můžou komunisti". Podle Weissů ovšem.

0 0
možnosti

Vraník

8. 6. 2009 9:43
svobodně demokratické lži

Kdyby volby mohly něco změnit, už dávno by je zakázali!

Svobodné a demokratické volby jsou takové volby, kde zvítězí tzv. demokratické strany, tj. strany, které slouží tzv. svobodě a demokracii, tj. diktatuře velkokapitálu. Volby, ve kterých nezvítězí, jsou prohlášeny za nesvobodné a režim za totalitní tj.  fuj fuj fuj. ..

plutokracie je nazývána demokracií a opakovaná lež se stává pravdou a dogmatem.

0 0
možnosti

pozornej

8. 6. 2009 9:42
je jedno že vo ničem,

hlavně že je článek.

0 0
možnosti