Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Záchranáři vylovili z Atlantiku 24 těl a kormidlo Airbusu

Brazilské a francouzské námořnictvo vytáhlo z moře během pondělí již 24 těl pasažérů a množství trosek letadla společnosti Air France, které se minulé pondělí zřítilo do Atlantiku při cestě z Brazílie do Francie.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Bart

9. 6. 2009 19:19
Když ve 2.00 GMT piloti referovali o turbulencích,

mohl být rozvoj mimořádné události dávno v plném proudu, a zmiňované turbulence mohly také být příznaky blížící se zvukové bariéry. Záleží jen na tom, jestli se do té doby udrželi mimo mraky, nebo ne. Jestliže byl autopilot dezinformován chybnými nízkými údaji rychloměru, nesmyslně zvyšoval výkon motorů až na jejich maximum. To naznačuje dokonce chybě jeho programu; za daných okolností měl přihlížet k údajům výškoměru, umělého horizontu a nastavení motorů.

Rychlost zvuku...je od maximálky 871km/h ještě M 0.14, ale to není až tak daleko. V blízkosti zvukové bariéry velmi vzrůstá aerodynamický odpor, a... začne být vzduch vidět. Kondenzační stopa za rázovou vlnou. Pravda, v naprosté tmě nikoliv. Pamětníci střemhlavých letů rychlých stíhaček z WWII dosvědčili, že kdo v podzvukovém letadle uvidí vzduch, je na okraji smrti.

V okamžiku vypnutí autopilota se tedy letadlo třáslo, jsouc dlouhými minutami maximálního tahu motorů roztroubeno na maximum, a rychloměry ukazovaly cosi poblíž pádovky, případně pod ní. Kapitán vypnul autopilota, pokud tak autopilot neučinil sám, potlačil, aby stroji pomohl zrychlit, stejně to vůbec nepomohlo, ....a pak se to stalo, ozvala se hromová rána, i v bouři slyšitelná mezi blesky mnoho kilometrů.

Pokud se letadlo rozpadlo již ve vzduchu, jak se soudí z celistvosti nalezené SOP, nebylo to v pomalém letu, ale při dosažení velmi těsné podzvukové rychlosti.

0 0
možnosti

Bart

9. 6. 2009 22:32
Re: Když ve 2.00 GMT piloti referovali o turbulencích,

Oprava, má být ... chybu... a ...těsně... .

0 0
možnosti

Bohouš

9. 6. 2009 18:21
Kde si můžu prohlédnout pozůstatky pasažérů ?

Kde na netu si můžu prohlédnout jak dopadli pasažéři letadla ? Nějaké úlomky letadla mě příliš nezajímají.

0 0
možnosti

Břeněk

9. 6. 2009 19:16
Re: Kde si můžu prohlédnout pozůstatky pasažérů ?

Pán je  nekrofil? Na netu pozůstatky pasažérů k vidění nejsou a doufám, že ani nikdy nebudou.

0 0
možnosti

so

9. 6. 2009 16:47
hlavni figury v svetoven boji proti ilegalnim zbranim

http://www.prisonplanet.com/key-figures-in-global-battle-against-illegal-arms-trade-lost-in-air-france-crash.html" target="_blank" rel="nofollow">Key figures in global battle against illegal arms trade lost in Air France crash V letadle byli dva svetove duleziti pracovnici co byli zapojeni proti byznysu v pasovani zbraneni a drugs. V dalsi nedavne havarce byli lidi co nalehali na nove vysetrovani 911 a dalsi byli pracovnici pro lidske prava.

0 0
možnosti

Tydýt

9. 6. 2009 17:37
Re: hlavni figury v svetoven boji proti ilegalnim zbranim

Táhni, hyeno, vést svůj boj proti pracovníkům ve zbranění jinam.

0 0
možnosti

Předseda

9. 6. 2009 15:41
Pamatujete

si na film Aféra Concorde?

0 0
možnosti

Karel V.

9. 6. 2009 16:19
Re: Pamatujete

ne

0 0
možnosti

Jarda

9. 6. 2009 14:45
Airbus

Nejhorsi je, ze clovek nevi cim poleti. Osobne bych uvital moznost NELETET zadnym Airbusem a letet daleko spolehlivejsim americkym Boeingem.

Cokoli vyrobene v Cine a zkompletovane ve Francii ma velkou sanci na poruchu.

0 0
možnosti

no jo

9. 6. 2009 17:13
Re: Airbus

že nemají temperované rychloměrné trubice, to nechápu, to snad není pravda,

konstruktéři se mají radit s psychologem a pojistit se proti určitým zmatečným chováním, postrádající logiku s správnost konání....

0 0
možnosti

Bart

9. 6. 2009 14:18
Šrámy na směrovce dokumentují dopad

http://www.airliners.net/uf/536979610/12444853949tDBLz.jpeg

Co je na obrázku vidět... Nejen odřený lak. Před letem i za letu byl lak v pořádku. V době po dopadu se lak nestačil oloupat. Šrámy na laku jsou fotografií z okamžiku dopadu. Zachycují vlnu, a... konec výškovky. Levé nebo pravé? Levé, prava¨á by vyžadovala složitější pohyb. Před dopadem tedy letadlo rotovalo podé svislé osy, dost rychle, a dost naplocho. Já nevím, proč mi do toho ta plochá vývrtka furt leze.

0 0
možnosti

a dále,

9. 6. 2009 15:30
Re: Šrámy na směrovce dokumentují dopad

Fotografie z místa nálezu ukazuje, že SOP - a to včetně pohyblivé části, nejen stabilizátor - na vodě ležela pravou a nepoškrábanou stranou nahoru. Oficiální Brazilian Air Force Website se na internetu jmenuje... nějak jinak.

http://www.cctv.com/program/worldwidewatch/20090609/images/1244509096073_1244509096073_r.jpg

0 0
možnosti

:-)

9. 6. 2009 11:42
To kormidlo je dobrá trofej. O to se ještě poperou.

0 0
možnosti

Předseda

9. 6. 2009 15:42
Re: To kormidlo je dobrá trofej. O to se ještě poperou.

Do týdne bude na ebay.fr :)

0 0
možnosti

Pavel

9. 6. 2009 9:40
Koho to opravdu zajímá

si může počíst na http://www.airliners.net Tam píšou lidi, kteří s takovými letadly létají. Doporučuji sledovat příspěvky uživatele Mandala499

0 0
možnosti

MLOK

9. 6. 2009 9:56
Re: Koho to opravdu zajímá

Pavle - díky za odkaz a přeji hezký den.

0 0
možnosti

MLOK

9. 6. 2009 9:39
ZAMRZÁNÍ PITOT-PRANTLOVY TRUBICE

Zamrzání "pitotek" je jev, známý už od dětských let aeronautiky. Také jsou ovšem známy účinné způsoby boje proti zamrzání, s úspěchem používané dlouhá desetiletí. Napřiklad elektrické vyhřívání trubice. Udivuje mě, že ještě v dnešní době je možné, že trubice může zamrznout. A další věc. Pokud  nebudu uvažovat rychlost větru, kterým je letadlo snášeno větrem, pak lze informaci o rychlosti pohybu VŮČI ZEMSKÉMU POVRCHU (liší se od rychlosti letu vůči vzduchu!) získat pomocí GPS navigačního systemu.

       Na druhou stranu - je pravda, že let za tmy, v silných turbulecích, se řvoucími a blikajícími alarmy a reakcemi zmateného autopilota - to opravdu není záviděníhodná situace pro pilota. Jsem zvědav, co napoví "černé sřínky", pokud budou nalezeny a pokud budou zveřejněny závěry vyšetřování.

0 0
možnosti

Ignác

9. 6. 2009 14:48
Re: ZAMRZÁNÍ PITOT-PRANTLOVY TRUBICE

Jenže podstatná je rychlost vůči vzduchu a při větru o rychlosti třeba 100 km/h ve směru a proti směru letu a při stejné rychlosti letadla vůči zemi je rozdíl rychlostí vůči vzduchu 200 km/h - je pak údaj o rychlosti vůči zemi ještě něco platný?

0 0
možnosti

MLOK

9. 6. 2009 9:24
HLÁŠENÍ ZÁVAD

Všude čtu o automaticky vyslaných hlášeních po sobě následujících závad. Bylo někde zveřejněno, ČEHO se ty závady týkaly? Z toho by si šlo udělat o něco málo smysluplnější závěr, než z nic detailního neříkající informace o počtu automatických hlášení neidentifikovaných závad.

0 0
možnosti

.

9. 6. 2009 12:02
Re: HLÁŠENÍ ZÁVAD

Fox news 4.6.2009:

10.00 pilot reports turbulence

10.10 autopilot disconnected

10.12 essential computers down

10.13 electric breakdown

10.14 cabin in vertical speed http://www.foxnews.com/video2/video08.html?maven_referralObject=5725946&maven_referralPlaylistId=&sRevUrl=http://www.foxnews.com/photoessay/0,4644,7363,00.html

0 0
možnosti