Diskuze
Záchranáři vylovili z Atlantiku 24 těl a kormidlo Airbusu
Děkujeme za pochopení.
Bart
Když ve 2.00 GMT piloti referovali o turbulencích,
mohl být rozvoj mimořádné události dávno v plném proudu, a zmiňované turbulence mohly také být příznaky blížící se zvukové bariéry. Záleží jen na tom, jestli se do té doby udrželi mimo mraky, nebo ne. Jestliže byl autopilot dezinformován chybnými nízkými údaji rychloměru, nesmyslně zvyšoval výkon motorů až na jejich maximum. To naznačuje dokonce chybě jeho programu; za daných okolností měl přihlížet k údajům výškoměru, umělého horizontu a nastavení motorů.
Rychlost zvuku...je od maximálky 871km/h ještě M 0.14, ale to není až tak daleko. V blízkosti zvukové bariéry velmi vzrůstá aerodynamický odpor, a... začne být vzduch vidět. Kondenzační stopa za rázovou vlnou. Pravda, v naprosté tmě nikoliv. Pamětníci střemhlavých letů rychlých stíhaček z WWII dosvědčili, že kdo v podzvukovém letadle uvidí vzduch, je na okraji smrti.
V okamžiku vypnutí autopilota se tedy letadlo třáslo, jsouc dlouhými minutami maximálního tahu motorů roztroubeno na maximum, a rychloměry ukazovaly cosi poblíž pádovky, případně pod ní. Kapitán vypnul autopilota, pokud tak autopilot neučinil sám, potlačil, aby stroji pomohl zrychlit, stejně to vůbec nepomohlo, ....a pak se to stalo, ozvala se hromová rána, i v bouři slyšitelná mezi blesky mnoho kilometrů.
Pokud se letadlo rozpadlo již ve vzduchu, jak se soudí z celistvosti nalezené SOP, nebylo to v pomalém letu, ale při dosažení velmi těsné podzvukové rychlosti.
Bart
Re: Když ve 2.00 GMT piloti referovali o turbulencích,
Oprava, má být ... chybu... a ...těsně... .
Bohouš
Kde si můžu prohlédnout pozůstatky pasažérů ?
Kde na netu si můžu prohlédnout jak dopadli pasažéři letadla ? Nějaké úlomky letadla mě příliš nezajímají.
Břeněk
Re: Kde si můžu prohlédnout pozůstatky pasažérů ?
Pán je nekrofil? Na netu pozůstatky pasažérů k vidění nejsou a doufám, že ani nikdy nebudou.
so
hlavni figury v svetoven boji proti ilegalnim zbranim
http://www.prisonplanet.com/key-figures-in-global-battle-against-illegal-arms-trade-lost-in-air-france-crash.html" target="_blank" rel="nofollow">Key figures in global battle against illegal arms trade lost in Air France crash V letadle byli dva svetove duleziti pracovnici co byli zapojeni proti byznysu v pasovani zbraneni a drugs. V dalsi nedavne havarce byli lidi co nalehali na nove vysetrovani 911 a dalsi byli pracovnici pro lidske prava.
Tydýt
Re: hlavni figury v svetoven boji proti ilegalnim zbranim
Táhni, hyeno, vést svůj boj proti pracovníkům ve zbranění jinam.
Jarda
Airbus
Nejhorsi je, ze clovek nevi cim poleti. Osobne bych uvital moznost NELETET zadnym Airbusem a letet daleko spolehlivejsim americkym Boeingem.
Cokoli vyrobene v Cine a zkompletovane ve Francii ma velkou sanci na poruchu.
no jo
Re: Airbus
že nemají temperované rychloměrné trubice, to nechápu, to snad není pravda,
konstruktéři se mají radit s psychologem a pojistit se proti určitým zmatečným chováním, postrádající logiku s správnost konání....
Bart
Šrámy na směrovce dokumentují dopad
http://www.airliners.net/uf/536979610/12444853949tDBLz.jpeg
Co je na obrázku vidět... Nejen odřený lak. Před letem i za letu byl lak v pořádku. V době po dopadu se lak nestačil oloupat. Šrámy na laku jsou fotografií z okamžiku dopadu. Zachycují vlnu, a... konec výškovky. Levé nebo pravé? Levé, prava¨á by vyžadovala složitější pohyb. Před dopadem tedy letadlo rotovalo podé svislé osy, dost rychle, a dost naplocho. Já nevím, proč mi do toho ta plochá vývrtka furt leze.
a dále,
Re: Šrámy na směrovce dokumentují dopad
Fotografie z místa nálezu ukazuje, že SOP - a to včetně pohyblivé části, nejen stabilizátor - na vodě ležela pravou a nepoškrábanou stranou nahoru. Oficiální Brazilian Air Force Website se na internetu jmenuje... nějak jinak.
http://www.cctv.com/program/worldwidewatch/20090609/images/1244509096073_1244509096073_r.jpg
Předseda
Re: To kormidlo je dobrá trofej. O to se ještě poperou.
Do týdne bude na ebay.fr :)
Pavel
Koho to opravdu zajímá
si může počíst na http://www.airliners.net Tam píšou lidi, kteří s takovými letadly létají. Doporučuji sledovat příspěvky uživatele Mandala499
MLOK
Re: Koho to opravdu zajímá
Pavle - díky za odkaz a přeji hezký den.
MLOK
ZAMRZÁNÍ PITOT-PRANTLOVY TRUBICE
Zamrzání "pitotek" je jev, známý už od dětských let aeronautiky. Také jsou ovšem známy účinné způsoby boje proti zamrzání, s úspěchem používané dlouhá desetiletí. Napřiklad elektrické vyhřívání trubice. Udivuje mě, že ještě v dnešní době je možné, že trubice může zamrznout. A další věc. Pokud nebudu uvažovat rychlost větru, kterým je letadlo snášeno větrem, pak lze informaci o rychlosti pohybu VŮČI ZEMSKÉMU POVRCHU (liší se od rychlosti letu vůči vzduchu!) získat pomocí GPS navigačního systemu.
Na druhou stranu - je pravda, že let za tmy, v silných turbulecích, se řvoucími a blikajícími alarmy a reakcemi zmateného autopilota - to opravdu není záviděníhodná situace pro pilota. Jsem zvědav, co napoví "černé sřínky", pokud budou nalezeny a pokud budou zveřejněny závěry vyšetřování.
Ignác
Re: ZAMRZÁNÍ PITOT-PRANTLOVY TRUBICE
Jenže podstatná je rychlost vůči vzduchu a při větru o rychlosti třeba 100 km/h ve směru a proti směru letu a při stejné rychlosti letadla vůči zemi je rozdíl rychlostí vůči vzduchu 200 km/h - je pak údaj o rychlosti vůči zemi ještě něco platný?
MLOK
HLÁŠENÍ ZÁVAD
Všude čtu o automaticky vyslaných hlášeních po sobě následujících závad. Bylo někde zveřejněno, ČEHO se ty závady týkaly? Z toho by si šlo udělat o něco málo smysluplnější závěr, než z nic detailního neříkající informace o počtu automatických hlášení neidentifikovaných závad.
.
Re: HLÁŠENÍ ZÁVAD
Fox news 4.6.2009:
10.00 pilot reports turbulence
10.10 autopilot disconnected
10.12 essential computers down
10.13 electric breakdown
10.14 cabin in vertical speed http://www.foxnews.com/video2/video08.html?maven_referralObject=5725946&maven_referralPlaylistId=&sRevUrl=http://www.foxnews.com/photoessay/0,4644,7363,00.html