Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

KVAČKOVÁ: Strany státní maturitu prosazovaly, teď jsou proti

Poslanec ODS Walter Bartoš se dal slyšet, že prosadí ve sněmovně opětovné odložení státní maturity. Kde to jsme, že představitel strany, která vládla v koalici po tři roky a spuštění maturit v parlamentu prosadila, mění tak zásadně názor? Chce tím říct, že jeho vláda nevěděla, co dělá?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Martin Vlk

11. 6. 2009 6:08
Omyl pani Kvackove

Velmi se pletete pani Kvackova. Pulka me rodiny dela ve skolstvi (stredni skola) a tak o tom neco vim. V malocem je takovy chaos jako v jednotne maturite. Decka, ktere maji pristi rok maturovat v podstate nevi, podle ceho. To malo, co se povedlo pripravit se stale dokola predelava, protoze nikomu neni jasne, jak to ma vlastne vypadat. Ministerstvo si rozdelilo penize a skutecnou praci hodilo na ucitele (zdarma) a doufaji, ze oni si s tim NEJAK poradi.

Hlavni problem je, ze se na pripravu maturit utratily nehorazne penize z fondu EU a ty by se ted musely vracet. Tedy politicky nepruchodne a tak statni maturita bude, kdyby hrom bil.

Poznamka pro ty, kteri berou jednotnou maturitu jako zaruku kvality vzdelani: Uroven jednotne maturity musi byt dostatecne nizka, aby ji dokazali udelat nejen decka z gymplu, ale hlavne absolventi ucnaku s maturitou. Tedy jednotna maturita uroven vzdelani vyrazne SNIZUJE.

0 0
možnosti

Šťoura

10. 6. 2009 18:02
Naši politici

mi připadají jako žena.Neví co chce,ale nedá pokoj,dokud to nedostane.

0 0
možnosti

žena, která ví, co chce

10. 6. 2009 22:28
Re: Naši politici

....a pokud to v tomto případě dotáhnou do konce a maturity budou odloženy, bude to jen a jen dobře....

Navíc si myslím, že maturita by měla být už jen " společenská záležitost - zkouška dospělosti" , každý učitel přece studenta zná a měl by vědět, jestli ho může k maturitě pustit nebo ne. Navíc, ve své současné podobě má maturita dlouholetou tradici a neměnila bych její podobu snad vůbec.

0 0
možnosti

hafusak2

10. 6. 2009 15:57
Když ona státní maturita vyžaduje

pořádně se učit a ne jenom platit školné někde na soukromce. Dříve byly matury jenom státní a také jsme se nepo....... Jenže teď je těch středních škol plno, berou každého troubu, takže úroveň maturit je minimální. Ovšem mladým to vyhovuje, papír mají tak vo co go. Za odměnu pak na podzim budou volit tu jedině pravou stranu.

0 0
možnosti

mt

10. 6. 2009 16:47
Re: Když ona státní maturita vyžaduje

 Přesné, nelze než s Vaším názorem souhlasit. A myslím si , že o toto šlo  i paní Kvačkové.

0 0
možnosti

Petr Vok

10. 6. 2009 14:38
Demonstrace

Asi to bude chtít demonstraci. Vyjít do ulic proti státním maturitám!

0 0
možnosti

Sokol

10. 6. 2009 14:40
Re: Demonstrace

Malá pokojná akcička s transparenty: ANO

0 0
možnosti

Martin Sokol

10. 6. 2009 14:34
Státní maturity

V současné době jsou žáci, kteří by měli příští rok maturovat, pokusnými králíky.

Řada škol vyučuje i letos podle svých osnov, které nejsou sjednoceny s ostatními.

Proto je žádoucí státní maturity nejméně o 2 roky odložit!

0 0
možnosti

Arnošt

10. 6. 2009 13:48
Krátká paměť

Autorce příspěvku uniklo, že státní maturity vznikly na MŠ pod vedením paní Buzkové. Není mi známo, že Petra Buzková byla členkou ODS. Nebo-li jedná se o snahu zrušit paskvil z dílny ČSSD. JEDNOZNAČNĚ ZRUŠIT. Příště někdo vymyslí jednotné státnice pro všechny univerzity a ČVUT. Už napjatě čekám na dobu, kdy medici budou skládat zkoušky z literatury a technici z anatomie. Mojí chybou je asi moc dlouhá paměť.

0 0
možnosti

Stechs

10. 6. 2009 21:07
Re: Krátká paměť

Ta paměť je jednoznačně příliš krátká. Státní maturita vznikala asi 11 let poté, co byla zcela nesmyslně po r. 1989 zrušena, protože přece každý si může zvolit, jaké chce vzdělání i za co chce maturitu mít. Posléze se zjistilo, že je dost nebezpečné rozložit středoškolské vzdělání tímto způsobem.  Postupem obvyklým pro tržní prostředí, kdy vše stojí několikrát víc, než když to stát direktivně stanoví podle doporučení odborníků ze škol (nakonec se volnou soutěží dospěje jen k dražšímu paskvilu) jsme se klopotně dopracovali k jakž takž rozumné podobě maturit. Ovšem politické tlaky na obměny postů (Zelený místo Chvála, Mach místo Zeleného) celou věc zdržely a poskytly krmivo pro předvolební oblbování. Nejvíc doplatí to troubové z facebooku, ale ti to zjistí až za řadu let.

0 0
možnosti

mt

10. 6. 2009 13:00
Diskutující jen opravují chybu, která mohla ....

vzniknout třeba jen nepozorností při tisku .

Proboha , obsah toho , co paní Kvačková ( výborná spisovatelka..)píše ,  Vám uniká !!!

Já s jejím článkem  naprosto souhlasím. Podbízet se mládeži , o to jde.

0 0
možnosti

kiddo

10. 6. 2009 12:06
jestli

Jestli tohle jde i do tisku, tak to potěž pánbu. Já stále ještě doufám, že tahle negramotnost panuje jen v internetové verzi LN. Prosím vás, jak mám brát vážně článek, jehož autorka, soudě podle pravopisu, očividně nevylezla z prvního stupně základní školy?

0 0
možnosti

host

10. 6. 2009 15:25
Re: jestli

Prboha, než začnete kritizovat, naučte se sám pravopis. Jinak cesta k moderní škole je jedině přes sjednocenou zkoušku a je jedno, jak se bude jmenovat. Podoba současných maturit vznikla někdy před sto lety, ta monarchie je z nich cítit.

0 0
možnosti

Liška

10. 6. 2009 12:04
Kváčková....

Paní vedoucí rubriky Akademie by možná neuškodilo, zopáknout si pravopis ;-), když je za psaní placená (asi mizerně).

Může jí býti útěchou, že redaktorka iHned vyplodila před pár dny: "...nejprve jí zbyli syna..."

P.S. ještě že já si pár chybiček dovolit můžu :-D

0 0
možnosti

IROSA

10. 6. 2009 11:19
Peníze nemají význam?

Od počátku počátku tzv. projektu státních maturit nikdo nevěděl o co vlastně jde.

Teď je tato myšlenka v koncích a nikdo neví co s ní. Není divu, když týmy byly vedeny

odborníky typu Mme. Baudyšové. Ale možná by stálo za zveřejnění kolik tato státní radovánka stála. Další slovutný odborník na školství Walter Bartoš, to zcela jistě ví,

ale jako správného poslance ho zájmy přitroublých voličů a daňových poplatníků  nezajímají

0 0
možnosti