Diskuze
Jak Bém (ne)odvolal ředitele dopravního podniku
Děkujeme za pochopení.
expert
řešení situace
Navrhuji magistrátní vyhláškou nařídit celopražskou peněžní sbírku na zvýšení odměn manažerům (nenažerům) DP a členům dozorčí rady DP. Dále upravit tramvaje na šlapací pohon. Každý sedící pasažer by šlapal do pedálů. Kromě řidiče by v tramvaji byl ještě dozorce s bičem k popohánění líných pasařerů. Strhnout trolejová vedení a umožnit soc. slabým občanům odnesení drátů do sběru namísto vyplácení soc. dávek .
!!!
Re: řešení situace
Šlapací tramvaj
Když bylo českému vynálezci Sylvestru Krnkovi sedmdesát let, představil veřejnosti jeden z mnoha svých vynálezů – šlapací tramvaj. Psal se rok 1895 a lidé si začínali zvykat na nové způsoby cestování. Tehdy se hledaly různé varianty pohonu tramvají, ať to byla pára nebo elektřina. Krnkův nápad byl vskutku ojedinělý. Do vozu se vešlo dvacet sedících cestujících, v prostředku seděl protrénovaný řidič se silnými nohami a průvodčí, který mu ve šlapání občas vypomáhal. Dráha, po které vůz jezdil, byla provozována během Národopisné výstavy českoslovanské na pražském Výstavišti a měřila půl kilometru. Krnkova šlapací tramvaj se bohužel do dnešní doby nedochovala.