Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Armáda vykázala prezidenta z Hondurasu. Chtěl být déle u moci

Honduraského prezidenta Manuela Zelayu v jeho paláci zatkli vojáci a nechali přepravit do Kostariky. V tomto státě už Zelaya údajně požádal o azyl. Faktický státní převrat se odehrál těsně před začátkem sporného referenda, díky němuž levicový prezident chtěl získat souhlas ke změně ústavy a možnost zůstat ve funkci i po vypršení mandátu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ottaviani

30. 6. 2009 21:47
Bravo honduraské armádě !

daloší bolševik nechtěl jít od válu...jak příznačné. A EU a s. Obama ? jejich slovník připomíná Brežněva.

0 0
možnosti

Terra

30. 6. 2009 3:49
Chtel byt dele u moci ....

pane boze ktery Neffoun vam tohle "prekladal" - Zelaya won the presidency in 2005 with 49.8 percent of the vote to 46.1 percent for Porfirio "Pepe" Lobo - jeho termin byl do 2010 - His four-year term ends in January 2010, and under current law he cannot run for re-election - chtel referendum (to je demokraticke) aby mohl znova k volbam (to je demokraticke) ....vse je lepsi nez vojensky puc ..

0 0
možnosti

Terra

30. 6. 2009 3:33
vojensky puc proti demokraticky zvolenym prezidentovi

co muze byt horsiho ... nez vojensky puc ktery si vybral sveho pawna .. lidi jste jiz uplne zblbi ...

0 0
možnosti

milkom

29. 6. 2009 0:18
Europáprdové

taky by se jim líbilo vládnout bez omezení jako Stalin nebo Brežněv - je pochopitelné, že jejich sympatie nejsou na straně demokratických nepříjemností jako je omezený počet funkčních období...

0 0
možnosti

no jo

29. 6. 2009 6:05
Re: Europáprdové

a pravicový gererál, který se nechá zvolit, tam potom bude jako obvykle spodporou kapitálu  nadoživotí, je to jen kamufláž pro davy...

0 0
možnosti

Dr. Jirka

29. 6. 2009 0:12
Kosovo

Trosku mi to pripomina Kosovo, ktere uznalo tolik statu a i presto, ze si dokazu predstavit jeho strategickou dulezitost a bilateralni dohody Kosova s USA, nedokazu pochopit, ze tyto faktory zvitezily nad moralkou. Stejne tak se mi jevi tato situace, kdy chtel prezident uzurpovat moc a nejen soudy, ale i armada, se mu postavily a vyhnaly ho. Neznam tamni situaci, ale pokud to byla demokracie, ma konecne slovo soud a ustava. Ta nepovolovala delsi termin. Soud ocividne nemel prostredky na jeho vyhnani a zasahla armada. Meli ho pravdepodobne soudit drive, nez ho vyhnali. Ale i tak na tom nevidim nic nelegitimniho.

0 0
možnosti

Muki

29. 6. 2009 0:33
Re: Kosovo

Doktore, nahodou sem tam byl letos na jare, tak sem se tam vykecaval, samozrejme jen s lidmi co umi anglicky, neni to tak divne, vedle v Britskem Hondurasu se anglicky muvi. Tim nerikam, ze jsem nejaky expert, ale nahodou sem natrefil take na manika, ktery bojoval v te jejich pres 30 let trvajici obcanske valce. Oni pry jiz vsichni maji dost vrazdeni a chteji klid. Kdysi kdyz to levicovi osvoboditele zacali, tak to vypadalo krasne, slibovali raj na zemi. Jenze v tom boji to vetsinou odnesli obycejni indiani, chudi vesnicane, kterym byli idealy marxismu stejne blizke jako reseni kvadratickych rovnic a ktere obe strany zabijeli a udajnou spolupraci s tou druhou. Protoze v mestech a vladu maji bili, nebo misenci, nakonec ta valka dostala rasovy charakter a lid byli zabijeni, podle rysu tvare. Proste jak to rikal Capek levicakum, tak zatreste svetem a pak se jdete podivat, koho to zasypalo, Vetsinou nejnize ziji ti chudi.

0 0
možnosti

Octomil

28. 6. 2009 22:57
zajímvé ... ani ne, spíš typické

Levicový politik se dostal k moci, ... nějak... a pak už si se zákony a ústavou vytře rudý zadek. Jak směšné, že je to armáda, která zařizuje dodržování zákonů, ústavy, soudních rozhodnutí. 

Ovšem: "Zelayovo zadržení vojáky odsoudila Evropská unie ... Je to nepřijatelné narušení ústavního pořádku v Hondurasu," řekl český ministr zahraničí Jan Kohout, který unii zastupuje. Stav v zemi označil za "státní převrat".

To je ale věc! Komunista Kohout kvoká o "ústavním pořádku" ... Vydařený "ústavní pořádek"! Podle komunistů je "ústavní pořádek" vše co se hodí nadlidem zvláštního ražení, pro udržení moci... peněz... vyhubení třídních nebo rasových nepřátel... zotročení a oblbnutí obyčejných podlidí...

0 0
možnosti

Pepa

29. 6. 2009 0:00
Kohout?

Kohout je ubohy karierista bez patere a EU to je taky skoda mluvit.

0 0
možnosti

Jap

28. 6. 2009 22:45
Gratulace honduraskemu soudu a armade

Nikdo nema pravo delat si z republiky a jejich zakonu a ustavy jakysi soukromy podnik

Rada zemi ve stredni a jizni Americe ma zavedo pravidlo jednoho terminu pro prezidenta a tento system jim slouzi velice dobre a vojenske puce prestaly. V kazdem pripade by melo byt nepripustne, aby si prezidenti menili ustavu pro sebe na miru. a kdyz ke zmene dojde, tak by nemela byt ve prospech sediciho prezidenta ale az toho pristiho, zvoleneho v radnych volbach.

A zkouset neco tak smesneho, jako " nezavazne referendum " , to uz je uplna saskarna. Takove referendum ma pramalo spolecneho s ustavou , to je jasne soucast promyslene politicke kampane, ve prospech sediciho prezidenta. A on mel jeste tu drzost pozadovat na tuto svoji soukromou kampan pouziti narodni armady zeme. A kdyz mu nacelnik stabu armady rekl, ze se do takove jeho politiky armada michat nebude ne , tak ho vyhodil. Soud rozhodl, ze ten vyhazov byl nelegalni a ze prezident musi nacelnikovi jeho funkci vrztit, a on odmitl a soud naridil ho sesadit.

Je jasne, ze armada, i soud, sesazenim prezidenta byli na hranici a nejspise i za hranici svych ustavnich pravomoci. Ale stejne i prezident se pokusil hanebne obchazet velice jasne a dulezite ustanoveni ustavy, a to je ze ma po skonceni terminu v urade z uradu pokojne odejit a ne jako on si vymyslet politicke manevry na to jak v urade zustat.

Je to vzdycky ztrata pro demokracii . kdyz musi armada zeme do ulic a micha se do politiky Ale na druhe strane , kdyz to nejde jinak, tak to nemusi byt velka tragedie , nakopnout nejakeho blba, ktery si zacina myslet, ze pro nej ustava neplati. Plati i pro neho a o to vice, kdyz sedi v prezidentskem kresle.

0 0
možnosti

Honza

29. 6. 2009 8:37
Re: Gratulace honduraskemu soudu a armade

Stoprocentně souhlasím.

0 0
možnosti

Franta

28. 6. 2009 21:25
Dobře mu tak, levičáckému šmejdu !

Ten pacholek se asi inspiroval ve Venezuele. Armáda udělala dobře, že ho chytla za límec a vykopla ze země. Levičáckou špínu, nedodržující zákony a ústavu, je třeba trestat jakýmkoliv způsobem. Rudá lůza v ulicích nesmí rozhodovat, kdo bude prezidentem ! To by byl konec demokracie. Bravo armádě. Odvedla dobrou práci.

0 0
možnosti

redbiter

28. 6. 2009 21:51
Re: Dobře mu tak, levičáckému šmejdu !

presne tak jsem to chtel napsat,ale ty jsi me predbehl!

0 0
možnosti

Muki

28. 6. 2009 20:39
no jo

No kdyby ho nechali na dozivoti a budovat socialismus, tak by meli od Chaveze ropu zadarmo, jako Kuba

0 0
možnosti

nesher

28. 6. 2009 21:13
Re: no jo

A k tomu hlad.

0 0
možnosti

Jarda

28. 6. 2009 20:29
EU zada prezidentovo propusteni

Kdo ho ma propustit? Costarica? Nebyl zadrzen, poze vypovezen, dokonce mu ani nesahli na jeho na jeho konto v bance. To Rusaci jsou jini kafabli, viz Imre Nagy.

0 0
možnosti