Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Čeští vědci píší z ciziny Fischerovi: Premiére, změňte reformu

Změny ve financování výzkumu a vědy a snižování rozpočtu Akademie věd působí vědcům vrásky. Čeští badatelé, kteří momentálně žijí a pracují v zahraničí, proto poslali předsedovi české vlády Janu Fischerovi otevřený dopis, ve kterém ho vyzývají k přehodnocení celé reformy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jan Hus

15. 7. 2009 23:01
Cíle je likvidace českého národa

Cílem je likvidace české vědy a tím i českého národa. Co jsme od 19. stol. obtížně budovali, vláda Fischera (KGB?) smete jedním rázem.

Nedostatek peněz je jen záminka - na placení nezaměstnaným a na výsluhy bývalým policistům a vojákům z dob komunistické totality bylo a je peněz vždycky dost. A to od těch, co dostávají podporu v nězaměstnanosti, stát na oplátku nic nechce - místo aby jim alespoň dal ráno koště do ruky, aby alespoň za ty peníze zametali ulice. Vědci jsou placeni málo vzhledem k odbornosti jejich práce, ale te nejsou peníze ani na to? Co takhle odebrat nezasloužené prebendy poslancům?

0 0
možnosti

Jan Hus

15. 7. 2009 22:57
Cílem je likvidace českého národa

Je zajímavé, že nikdo se nepozastavuje nad tím, že stát obrovské sumy  utrácí, doslova utrácí, na placení lidem, kteří nic neprodukují - nezaměstnaným, aniž by za to od nich cokoli vyžadoval. Např. proč by ti, kteří berou podporu v nezaměstnanosti, nemohli každé ráno vyfasovat koště a zametat ulice?  Takové a podobné práce  je v celém státě dost!

A v případě vědců se i nízké platy najednou zdají státu vysoké a neefektivně využité. Ono je za tím něco jiného - likdividace vědy, a tím i intelektuálních kapacit našeho národa. Pak budeme škemrat, abychom mohli jít studovat do Ruska, do Jihoafrické republiky, apod., protože doma nebude od koho se vědecky vzdělávat. Další hřebík do rakve naší státnosti. (Peníze - to je jen záminka pro naivky, cílem je likvidace českého národa.)

0 0
možnosti

OBČAN

16. 7. 2009 4:28
Re: Cílem je likvidace českého národa

Plně souhlasím s Janem Husem, až na tu kritiku nezaměstnaných, abychom nedopadli jako v době normalizace, kdy řada vědců musela odejít z vědeckých pracovišt jenom proto, že při pohovorech nesouhlasila se vstupem sbratřených spojeneckých armád Waršavského paktu. Potom se stalo i to, že mnohonásobný dr., vědecká kapacita uznávaná v zahraničí zametala Malostranské náměstí v Praze a cizinci se podivovali nad tím, jak máme vzdělané metaře, když jim jsou schopni podávat informace spolu s profesionálním výkladem o baroku v 8 světových jazycích. Kromě toho i v současné době je řada vědců nezaměstnaných a nedostávají na rozdíl od jiných občanů žádné sociální dávky, jsou přece vědci, tak at si poradí sami...Navíc je ponižující, když má věd. pracovník jít žebrat na pracák, kde nad ním kdekdo ohrnuje svůj do nebe trčící nosánek, který tůní nád modním hlubokým výstřihem asociální úřednice!! Samozřeimě , že toto vše co se kolem nás v každodenním životě děje směřuje k likvidaci nejen českého státu, ale i národa. Pan prezident Masaryk i Dr. Edvard beneš se musejí obracet v hrobě, jak na obrtlíku.

0 0
možnosti

rok emigrací

15. 7. 2009 22:17
Řebíček zajistil své firmě nárůst o 6000 %!!!

...pokud za to zinkasoval kolem 18 % je to ona miliarda, co nyní tak "záhadně chybí". "Příznal" čtvrtinu, tedy 250 mil., která zčerstva investoval, tedy vůbec bych se nedivil, kdyby se skutečně o miliardu (jak říkají kenové "járd" :-)) jednalo.

   Také se těžko můžeme divit, že rozpočet je "napnutý", když tu během 18 měsíců firma "vyroste" 60-krát a tvrdí, že je to schopností jejich manažerů. Řekl bych, že nenajdeme v historii firmu (mimo zkorumpované režimy) kde by firma během 18 měsíců dokázala narůst 60 - krát ze státních peněz. V tomto případě jsme opět obohatili svět o něco velmi velmi "pěkného".

0 0
možnosti

qwert

15. 7. 2009 19:40
Nádo zatopiť...

Nádo zatopiť Topolnkovi a celé ODS! To jsou žáby na prameni!

0 0
možnosti

OBČAN

16. 7. 2009 4:34
Re: Nádo zatopiť...

qwerte, qwerte..jsi jednička taky ti došla ta reklama??! Tobě taky nic neunikne a ta k to má být...

0 0
možnosti

Tomáš

15. 7. 2009 19:27
Podpoříte svou zemi v soutěži o nejchytřejší zemi v Evropě!

Dobrý den,

momentálně probíhá soutěž o nejchytřejší zemi v Evropě a zúčastnit se může úplně každý! Jak se zúčastnit?

Přejděte na tuto adresu: http://cz.iq-test.eu/#9402 a zde už naleznete samotný test.

Po vyplnění všech otázek budete znát své IQ a to se započítá i do soutěže!

Hodně štěstí a správných odpovědí!

0 0
možnosti

Venca

15. 7. 2009 19:15
Problém vědy

Problémem naší země je že jsme vyměnili modlu dělníka za modlu obchodníka s bílím límečkem, který o tom co prodává ví míň než ten dělník, který to vyráběl.  Tak trochu to souvisí s dogmatem papa tunel, že neviditelná ruka trhu vyřeší vše. Opak je pravdou až na pár víjimek většina podniků investuje do stupidních pop star a sportovců a na vízkum jaksi zapomínají (Takto funguje ruka trhu). A jak je dnešní trend stále snižují náklady. Přitom právě doba krize měla být dobou kdy podnky místo propouštění, zaměstnají své pracovníky na zavádění a vývoji nových technologií. Co se vládních prioryt týče měly být věda a infrastruktura tou nejpodporovanější oblastí, které nám pomohou z krize. Všechny ty podpory bankovnictví šrotovné snižování důchodů je nic a v podstatě jen ubohým populismem proti tomu co můžeme získat podporou vědy. Kdyby vláda místo snižování důchodového pojištění nadotovala výzkumné projekty ve fabrikách byl by hospodářský důsledek daleko, daleko lepší. Ale co chtít od dnešních mamlasů, kteří znaj jen jedno čísla a základní matematiku+a-. a ze své VŠE se nazývají elitou národa.

0 0
možnosti

Milan

15. 7. 2009 21:20
Re: Problém vědy

Všude probíhají  nebo by měly proběhnout změny ve státním sektoru a je třeba aby pokračovaly reformy reorganizace chakteristiky práce a.t.d. zatím v některých organizacích to funguje jako za komunismu. Takže pokračovat a hlavně se nebát. Každý ministr hledá kde ušetřit.

0 0
možnosti

medvěd

15. 7. 2009 19:00
vědci se bojí že jim to ztíží návrat do vlast i- hloupost !

kdo tam  chce zůstat a nebojí se obstát v konkurenci v cizině- budiž mu přáno , kdo je schopný se chce vrátiti doČeska práci zde najde. Protest je zcela zbytečný.

0 0
možnosti

Petr Skůpa

15. 7. 2009 19:34
Re: vědci se bojí že jim to ztíží návrat do vlast i- hloupost !

není. Máte pravdu, že kvalitní vědce poškodí profesně méně než se zdá, mohou odejít.

Poškodí ale naši zem a některé tyto vědce pak po osobní stránce. Ikdyž jste např špička, tak když vám je 50 tak vás stěhování za lepším docela poškodí, vaše závazky, rodina atd.

Jiné to je např. u mne, když je mi 31, mám nabídku na postdoka na Univerzitu v Pudue - tak proč neodejít? Vzhledem k paltu tam, můžu jezdit do Jižních Čech skoro steně často, jako se tam dostávám z Prahy...

0 0
možnosti

beruška

15. 7. 2009 18:59
vědci

Jsou pro reformy, ale jinak. Chtějí víc peněz. Kde je ale vzít, když nás socani zadlužili v době prosperity a dne v době krize by všichni chtěli peníze, ale kde je brát? A ti je ve všech odvětvích.

0 0
možnosti

Petr Skůpa

15. 7. 2009 19:29
Re: vědci

Ne nechceme víc peněz. Ne nyní peníze prostě nejsou, nemají je ani ostatní.

Co chcem? Avy se s nimi neplýtvalo !!

Reforma měla přinést situaci, kdy se měla lépe oměňovat kvalitní práce, tedy Ti kteří dokáží - ať už talentem, geniálností nebo dříčstvím - nejlépe vším dohromady přinést zemi a vědě nejvíce smysluplných výsledků měli být odměněni nejlépe!!!

To se nestalo, Topolánkovi to proteklo mezi prsty, neboť jsem věřil, že i chtěl výše zmíněné, v současnosti sytém je nastaven tak, že odmění aktivní blbce, ktří vyprodukují kvantum výsledků - ikdyž BEZCENNÝCH, prostě pravý opak toho co Topálánek i Akademie Věd chtěli (právě Akademie věd tlačila na systém hodnocení), lobby přes RVV do systému protlačila taková kritéria, aby flákači neodumřeli (takže odumře Akademie věd, na ktrerou nezbyde).

Prostě průser. Teď se všelijaký tyhlety týmečky Akademiii smějí a říkají jé - máte co jste chtěli a jste byti. Ale tak to není. Akademie věd má institucionální rozpočet jako průměrná univerzita u nás, ale produkuje až 40% vědeckých výsledků. V ČR prakticky nejsou vědecká pracoviště srovnatelná s top vědou na západě - vyjma některých týmů na AV a i ty ostatní profesionalitou a flexibiltou převyšují maximum našich vysokých škol.

0 0
možnosti

beruška

15. 7. 2009 18:56
vědci

Jedno nám naše vědkyně ale zamlčeli. Kdo platí jejich vědecký výzkum ve Velké Británii? Daňoví poplatníci?

0 0
možnosti

Petr Skůpa

15. 7. 2009 19:06
nemusíte bát, že by vám utekla jediná koruna

Je-li ji Jindřiška Fišerová právě v Britániii, pak se nemusíte bát, že by vám utekla na výzkum z jejích rukou z vaší peněženky  jediná koruna. Její výzkum je profinancován z prostředků britských daňových poplatníků.

Britové vědí proč to dělají, jejich výzkum je v Evropě nejsilnější a to čím jim Dr. Fišerová přispěje, obohatí know how týmu ve kterém právě působí. Ekonomicky se to tomuto státu nevrátí hned, je to dlouhodobá investice, ale v okamžiku kdy už začne nosit zlatá vajíčka, tak ta budou chodit po velmi velmi dlouhou dobu.

0 0
možnosti

Martin Jahn

15. 7. 2009 18:52
Je to těžké

Je těžké najednou změnit reformu, když Topolánkova vláda všechno rozkradla prostřednictvím svých mafiánských bosů made in Dalík a spol. a oni se ještě diví, to je nemorální. Doporučuju se teď trochu věnovat levicovějšímu řešení. Ukázalo se, že pravice na to nemá.

0 0
možnosti

Petr Skůpa

15. 7. 2009 19:17
Mýlíte se

Nejde o Topolánka jde především o RVV (Rada vlády pro výzkum).

za RVV je spoluzodpovědná ČSSD, která jmenovala jeho vedení a podobu za Martina Jahna a ODS jí pak nechala volnou ruku při tvorbě kritérií na hodnocení vědy. Sqělá dvojka.

Myšlenka vlády při tom byla správná, podpořit ty, kteří mají více

dobrých výsledků na úkor peciválů, kteří vyžírají rozpočet. Jak je

vidět, dobrý úmysl nestačí...... Je zapotřebí aby vědci byli hodnoceni podle výsledků. ..... K tomu je, ale potřeba abychom si řekli co ten výsledek je a co by výsledkem kvalitní vědy být nemělo ... právě pozitivní hodnocení nekvalitních výsledků je problém současné reformy, protože ohrožuje kvalitní vědce na úkor aktivních blbců, kterým se nyní přeleje většina peněz.

0 0
možnosti