Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

WEISS: Nechuť ke státním maturitám = strach ze srovnání

Dnes už celá generace středoškoláků vyrostla s představou státní maturity jako něčeho, co je stále na obzoru, ale patrně se nikdy neuskuteční. Mohou ji vidět jako hrozbu, ale taky je to pro ně základní zkušenost se státním aparátem: odnášejí si poznatek, že je neschopný a nedůvěryhodný.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

marian

24. 8. 2009 17:29
souhlas s autorem článku

Konečně dobrej názor. Mám dojem, že pan Weiss by se ke školství měl vyjadřovat častěji a jeho názory by měli číst a občas použít v praxi lidé odpovědní za naše školství...

0 0
možnosti

C.

22. 8. 2009 21:52
Státní maturita je nesmysl

Několik zamindrákovaných matematiků a jazykozpytců nás přesvědčuje o tom, že jedině znalost těchto disciplin dává "puvoár" k tomu správnému státnímu "glejtu".  Jenže existují i discipliny jiné, které je třeba studovat již od dětství, pokud v nich chce dotyčný obstát, či dokonce něčeho dosáhnout. Nejedná se zdaleka jen o známé záliby, jako jsou sporty či umění, ale i jiné obory (strojírenství, elektrotechnika, chemie, fyzika, ekonomie či třeba potravinářství, textilní výroba, doprava a logistika a mnoho dalších). Pokud chceme strojařům vnutit více češtiny, zároveň řekněme, že chceme méně hodin strojírenství či strojírenské technologie a tedy méně kvalitní strojaře. Den má totiž jen 24 hodin.

0 0
možnosti

Strojar

23. 8. 2009 16:23
Re: Státní maturita je nesmysl

Kazdy dobry inzenyr zvladl stredoskolskou matematiku na vybornou ci chvalitebnou, "umelecke" a "socialni " typy obvykle daleko hure. Otazka: Potrebujeme vice schopnych inzenyru anebo parazitickych tajtrdliku?

0 0
možnosti

milan

22. 8. 2009 9:30
má-li být něco srovnatelné,

musí to mít stejné "jakostní" požadavky, čili podmínky.. Proto je státní jednotná maturita NUTNÁ!! a jednotná musejí být i kriteria klasifikace. Pak se třeba ukáže, že absolventi gymnazií měli z matemetiky průměrnou známku 2, průmyslováci všeho druhu 3, absolventi odrborných zčilišť třeba 4..  Je úsměvné, že ti, kteří mají být zkoušeni aa podrobeni jednotným testům, proti domu protestují, a státní aparát za pomoci některých politických stran jim laskavě uhýbá.. Jednotná klasifikace se odsouvá stále někam "do pryč..". Komu to prospívá, a proč? Myslím, že jako u produkce šroubků, chleba... a  dalších produktů, tak i u produkce maturantů musejí být jednostná měřítka...    

0 0
možnosti

C.

22. 8. 2009 22:07
Re: má-li být něco srovnatelné,

Jasně, a  jak oceníte, že gymnazista na rozdíl od strojaře neumí například rýsovat, či na rozdíl od středoškolsky vzdělaného metalurga stanovit teplotní harmonogramy odlévaných materiálů? Že je negramota? Protože, ve vší úctě ke gymnazistům, jazykozpytectví se nenajíme, ani nás neposune ve vývoji technologií vpřed. Nemyslím si tedy, že jednotná státní maturita je nutná. Odborné maturity v minulosti (cca před 150 lety) vznikly právě jako důsledek praktické potřeby některé discipliny rozvíjet již od dětství. A protože den má jen 24 hodin a danou disciplinu nelze nastudovat ani odbornou praxi získat ze dne na den, jiné discipliny se z rozvrhu vypustily. Nyní tuto staletou zkušenost bez rozmyslu zavrhujeme. Státní maturita v navrhované podobě je tedy špatný krok zpět, protože bude nutné ubrat hodinové dotace v odborných disciplinách a přidat hodiny, které studenty připraví k jednotné maturitě. Kterou nota bene vyžaduje kdo vlastně a proč?

0 0
možnosti

No

22. 8. 2009 7:56
Proc nemit oba druhy maturit ?

A pak prospektivni zamestnavatel si muze vybrat mezi uchazecem se statni

maturitou - a clovekem s nejakou  "jakoby"  maturitou !

0 0
možnosti

sos

21. 8. 2009 13:02
Doufám že

příspěvek Zdendy říká vše,mladí Češi nám rostou v neskutečné blbosti.

0 0
možnosti

Oldthinker

21. 8. 2009 13:21
Re: Doufám že

Já jsem si nejdřív myslel, že si dělá srandu. Ale pak jsem zjistil, že pod jeho hodnotným příspěvkem je ještě jeden, stejně hodnotný. Takže máte asi pravdu: nejspíš produkt našeho poplyšového školství, který nezvládl ani vyjmenovaná slova. Přesto nejspíš studuje na nějakém tom gymnáziu, možná dokonce na vysoké škole.

:-\

0 0
možnosti

Zdenda

21. 8. 2009 11:40
A kcemum mi je srovnani v Maturite

Jeste neco M;ze mi nekdo rict kcemu mi je to uzasni srovnani v maturitni skousce. Totis na visledek se nikdo nepta. Vysoky skoli vezmou kazdyho aby meli penize a po roce cast vihodej, jinak by mohli vyhlasit bankrot. Prvni zamestnavatel se taky nepta za kolik, protoze vy ze nic nevite. A dalsi praci ziskate za skusenosti a ne za znalosti literarury.

Tak proc si delat nasili raci naucit neco poradniho a ne stadartn9 otasky na standardizovani test

0 0
možnosti

jd

21. 8. 2009 14:29
Re: A kcemum mi je srovnani v Maturite

Typický projev odpůrců státní maturity. Každé druhé slovo strašná hrubka, to není ani na absolvování tří tříd ZŠ.

0 0
možnosti

Zdenda

21. 8. 2009 11:32
Proc se vsichni navazite do Soukromech gimplu

Maturita se neudeluje jenom na Giplech. Statni maturitu je i na ucnaku s nastavbou. To si jako nekdo zvas zavistivejch misli ze se pak pozna rozdil mezi dobrim a spatnim gimplem, kdyt to by museli vsechni vostatn9 vihodit. 

0 0
možnosti

Novák S.

21. 8. 2009 22:44
Re: Proc se vsichni navazite do Soukromech gimplu

Nejméně osm hrubek. Vy skutečně maturitu nepotřebujete!

0 0
možnosti

sos

21. 8. 2009 10:59
Modrobolševici

otevřeli Pandořinu skříňku a teď budeme všichni sklízet její plody.

0 0
možnosti

David

21. 8. 2009 10:14
Ano

Ano, naprosto správně. Státní maturita je o srovnání úrovně vzdělání. Na soukromých školách se stalo zvykem, že kdejaký pitomeček s tatínkem v balíku, získá velmi snadno maturitní zkoušku, i když je naprosto vzděláním nedotčený. Ale zaplatil - odmaturoval. Takových lemplíků, je zejména ve státní správě, kam byli uklizeni přecpáno. A odtud hlavně plyne strach ze státních maturit. Od rodičů takto studujících žákůa od škol, které tuto zvrhlost praktikují.

0 0
možnosti

alena

21. 8. 2009 9:43
souhlas

Naprosto souhlasím, že nejvíce křičí soukromé střední školy, kde kvalita výuky leckdy zaostává a slabší  žáci "prolézají" díky nadhodnocenému školnému. Mám srovnání mezi dvěma gymnázii - státní a soukromé, stejný ročník, nebe a dudy v kvalitě (samozřejmě ve státním je kvalita mnohem vyšší, v soukromém dívka prochází bez učení, s neomluvenými hodinami, s prospěchem opravdu na hraně).

Alena

0 0
možnosti