Diskuze
Ministerský veletoč: Zimní pneumatiky budou na části D1 nakonec povinné
Děkujeme za pochopení.
petr
jak typické
Odvolávám co jsem odvolal a nařizuji, co jsem nařídil. Ještě se divíte Vy dobytkové, že ja tu tak malá úcta k zákonům a nařízením?
lada
Zase nějaký magor na ministerstvu ,
vyvíjí pochybnou aktivitu . Bordel jako všude v našem státě .
cyglos
mám návrh
až zase nejaký úřada přijde s nějakou změnou,tak by měla být nejdříve zapojena hlava a až pak HU.A. a ještě než si pozve odborníky a vyslechne si názory druhých,tak by mohl zvednout zadek z ministerskýho křesla, sednout do normálního auta a projet si D1 tam a zpět. možná by, jen selským úsudkem, dospěl k závěru,že bez zimního obutí je D1 jen rizikovým pracovištěm s možnmostí následku smrti.
Martin
Nákladní auta
A proč vlastně kamiony od určité hmotnosti nejsou povinně s (připojitelným podle situace) pohonem alespoň dvou náprav? To by to vyřešilo. Takový tahač by byl možná o 100 tisíc dražší, ale vzhledem k jeho ceně a kolik toho odvozí za dobu životnosti je to zanedbatelné. Vždyť už teď nesmí na dálnici auta s konstrukční rychlostí nižší než 80 km/h. Stačí to upravit tak, že tam nesmí auto, které není schopno dosáhnout této rychlosti za aktuálních podmínek.
JJ
Re: Nákladní auta
Je to zbytecne. Dve pohanene napravy znamenaji delsi tahac a to znamena i nemoznost tahat bezne navesy. Pokud by ses snazil nacpat kola vic dopredu, tak prijdes o nadrze. A to nemluvim o vyssi spotrebe pneumatik. Navic 40 tun neurves na snehu ani s dvema napravami.
Behem normalniho snezeni na Vysocine neni schopno bezpecne dosahnout osmdesatky zadne auto.
Jovo Miks
A co takhle to posolit?
Myslim si, ze uvahy je treba posunout do roviny udrzby silnic.
Napriklad v letecke branzi: V Moskve nikdy neni situace, ze letiste neprijima. Na tom Ruzynskem znamenaji 3 cm snehu odstaveni letiste na 2 dny. A pritom tam pristavaji a vzletaji stejne typy letadel.
JJ
Re: A co takhle to posolit?
Nevim, co maji v Moskve, nejspis zadny zazrak.
Sul na silnici pomuze tak do -2. Sul je zbytecna. Nici prirodu, nici silnice, nici auta. To uz radsi pisek.
Karla
shrnutí :-)
Shrnuji diskuzi: zimní pneu na kamion jedoucí ve střední Evropě neexistuje, 1 hnaná náprava to stejně "nevytrhne". Takže jediné "řešení" jak kamionem nezablokovat např D1 je ho ihned při začátu sněžení odstavit ke krajnici ? :-)
Martin
Technické řešení
Někdo to tady v diskuzi počítal a nechápu, proč se něco takového nedá zakomponovat do technických podmínek pro provoz aut? To by ale asi naši zákonodárci museli něco umět a něčemu rozumět, zvlášť ti, co si hrají na ministry. Prostě stačí zavést podmínku určité kontaktní plochy s vozovkou vzhledem k zatížení hnané nápravy a hmotnosti vozidla. Dnešní kamiony jsou poddimenzované a nestačí na to. Proč nemají poháněné alespoň dvě či ještě více náprav (s připojitelností podle situace)? Cenu tahačů by to nijak výrazně nezvýšilo.
JJ
Zimni gumy pro kamiony
jsou ptakovina. To musel vymyslet clovek, co nikdy nevidel kamion.
roco
Re: Zimni gumy pro kamiony
Hlavne cesti odbornici kteri vydeli kamion jeste prad par lety jenom na obrazku.
P
Milí věřící
vaše víra v zimní pneu je sice správná, přestože fyzikální zákony říkají něco jiného. Pod trestem exkomunikace je zakázáno počítat koeficien tření pro náklaďáky. To by pak mohl někdo pochopit, že jediné řešení, jak takovým problémům předejít, je pohon na více nápravách.
Vlado Z
No vida!
....co zmůže jedna předčasná sněhová nádilka! :o) Škoda, že to nejde tak zařídit vždy - že by se třeba během projednávání vyhlášky o financování Horské služby utrhla lavina a zasypala alespoň 4 lidi. Nebo během tendrů na stavbu dálnice by se přišlo na nějakou korupční aférku stavařů...
Jinak naši rozhledění a argumenty po zuby vyzbrojení ministerští úředníci neprohlédnou.
Rudy
Lopaty z osobáků zrychtujte se:-)
1. Neexistuje vhodná zimní obuv pro kamiony ve střední evropě 2. Jediná opravdu zimní výbava pro kamiony (zimní pneu) se dají použít v severských zemích, kde jsou cesty zasněžené téměř ze 100 %. 3. Použití těchto typů pneu je v podmínkách ČR nevhodné, protože tyto zimní pneu se na rozdíl od osobních zimních pneu na suché vozovce přehřívají a trhají 4. I samo ministerstvo bude do velmi vágně formulované zimní výbavy zahrnovat tzv. "záběrové pneumatiky" jejich nasazením na hnací nápravu bude podmínka zimní výbavy splněna. 5. Naložený kamion s jednou hnanou nápravou přenáší přes svou plochu pneumatiky až 3 x větší točivý moment v porovnání s osobním autem a má li tedy pneumatika o 15 % lepší adhezní schopnosti (záběrová) kamion v zasněženém kopci zůstane stejně viset, stejně tak použije-li někdo originální severskou "zimní" pneumatiku, která má záběrové vlastnosti na sněhu lepší cca o 25 - 30 %. Daní pak budou mnohem častější havárie, kdy se kamiony po roztržení takovéto pneumatiky stávají často neovladatelnými! Soudruzi řidiči osobáků, pochopte, že kamion není "větší osobák" a vyrobit zimní pneu pro kamiony s obdobnými vlastnostmi jako pro osobáky zatím nikdo nedokázal.