Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Ministerský veletoč: Zimní pneumatiky budou na části D1 nakonec povinné

Ještě před týdnem ministerstvo dopravy tvrdilo, že letos budou zimní pneumatiky na dálnici D1 povinné jen pro nákladní vozy. Nyní už je ale zase vše jinak.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

petr

16. 10. 2009 11:49
jak typické

Odvolávám co jsem odvolal a nařizuji, co jsem nařídil. Ještě se divíte Vy dobytkové, že ja tu tak malá úcta k zákonům a nařízením?

0 0
možnosti

lada

16. 10. 2009 9:04
Zase nějaký magor na ministerstvu ,

vyvíjí pochybnou aktivitu . Bordel jako všude v našem státě .

0 0
možnosti

cyglos

16. 10. 2009 8:13
mám návrh

až zase nejaký úřada přijde s nějakou změnou,tak by měla být nejdříve zapojena hlava a až pak HU.A. a ještě než si pozve odborníky a vyslechne si názory druhých,tak by mohl zvednout zadek z ministerskýho křesla, sednout do normálního auta a projet si D1 tam a zpět. možná by, jen selským úsudkem, dospěl k závěru,že bez zimního obutí je D1 jen rizikovým pracovištěm s možnmostí následku smrti.

0 0
možnosti

Martin

15. 10. 2009 21:17
Nákladní auta

A proč vlastně kamiony od určité hmotnosti nejsou povinně s (připojitelným podle situace) pohonem alespoň dvou náprav? To by to vyřešilo. Takový tahač by byl možná o 100 tisíc dražší, ale vzhledem k jeho ceně a kolik toho odvozí za dobu životnosti je to zanedbatelné. Vždyť už teď nesmí na dálnici auta s konstrukční rychlostí nižší než 80 km/h. Stačí to upravit tak, že tam nesmí auto, které není schopno dosáhnout této rychlosti za aktuálních podmínek.

0 0
možnosti

JJ

15. 10. 2009 21:44
Re: Nákladní auta

Je to zbytecne. Dve pohanene napravy znamenaji delsi tahac a to znamena i nemoznost tahat bezne navesy. Pokud by ses snazil nacpat kola vic dopredu, tak prijdes o nadrze. A to nemluvim o vyssi spotrebe pneumatik. Navic 40 tun neurves na snehu ani s dvema napravami.

Behem normalniho snezeni na Vysocine neni schopno bezpecne dosahnout osmdesatky zadne auto.

0 0
možnosti

Jovo Miks

15. 10. 2009 20:38
A co takhle to posolit?

Myslim si, ze uvahy je treba posunout do roviny udrzby silnic.

Napriklad v letecke branzi: V Moskve nikdy neni situace, ze letiste neprijima. Na tom Ruzynskem znamenaji 3 cm snehu odstaveni letiste na 2 dny. A pritom tam pristavaji a vzletaji stejne typy letadel.

0 0
možnosti

JJ

15. 10. 2009 21:13
Re: A co takhle to posolit?

Nevim, co maji v Moskve, nejspis zadny zazrak.

Sul na silnici pomuze tak do -2. Sul je zbytecna. Nici prirodu, nici silnice, nici auta. To uz radsi pisek.

0 0
možnosti

Karla

15. 10. 2009 19:54
shrnutí :-)

Shrnuji diskuzi: zimní pneu na kamion jedoucí ve střední Evropě neexistuje, 1 hnaná náprava to stejně "nevytrhne". Takže jediné "řešení" jak kamionem nezablokovat např D1 je ho ihned při začátu sněžení odstavit ke krajnici ? :-)

0 0
možnosti

Martin

15. 10. 2009 21:32
Technické řešení

Někdo to tady v diskuzi počítal a nechápu, proč se něco takového nedá zakomponovat do technických podmínek pro provoz aut? To by ale asi naši zákonodárci museli něco umět a něčemu rozumět, zvlášť ti, co si hrají na ministry. Prostě stačí zavést podmínku určité kontaktní plochy s vozovkou vzhledem k zatížení hnané nápravy a hmotnosti vozidla. Dnešní kamiony jsou poddimenzované a nestačí na to. Proč nemají poháněné alespoň dvě či ještě více náprav (s připojitelností podle situace)? Cenu tahačů by to nijak výrazně nezvýšilo.

0 0
možnosti

JJ

15. 10. 2009 19:24
Zimni gumy pro kamiony

jsou ptakovina. To musel vymyslet clovek, co nikdy nevidel kamion.

0 0
možnosti

roco

15. 10. 2009 20:13
Re: Zimni gumy pro kamiony

Hlavne cesti odbornici kteri vydeli kamion jeste prad par lety jenom na obrazku.

0 0
možnosti

P

15. 10. 2009 18:55
Milí věřící

vaše víra v zimní pneu je sice správná, přestože fyzikální zákony říkají něco jiného. Pod trestem exkomunikace je zakázáno počítat koeficien tření pro náklaďáky. To by pak mohl někdo pochopit, že jediné řešení, jak takovým problémům předejít, je pohon na více nápravách.

0 0
možnosti

Vlado Z

15. 10. 2009 18:10
No vida!

....co zmůže jedna předčasná sněhová nádilka! :o) Škoda, že to nejde tak zařídit vždy - že by se třeba během projednávání vyhlášky o financování Horské služby utrhla lavina a zasypala alespoň 4 lidi. Nebo během tendrů na stavbu dálnice by se přišlo na nějakou korupční aférku stavařů...

Jinak naši  rozhledění a argumenty po zuby vyzbrojení ministerští úředníci neprohlédnou.

0 0
možnosti

Rudy

15. 10. 2009 18:06
Lopaty z osobáků zrychtujte se:-)

1. Neexistuje vhodná zimní obuv pro kamiony ve střední evropě 2. Jediná opravdu zimní výbava pro kamiony (zimní pneu) se dají použít v severských zemích, kde jsou cesty zasněžené téměř ze 100 %. 3. Použití těchto typů pneu je v podmínkách ČR nevhodné, protože tyto zimní pneu se na rozdíl od osobních zimních pneu na suché vozovce přehřívají a trhají 4. I samo ministerstvo bude do velmi vágně formulované zimní výbavy zahrnovat tzv. "záběrové pneumatiky" jejich nasazením na hnací nápravu bude podmínka zimní výbavy splněna. 5. Naložený kamion s jednou hnanou nápravou přenáší přes svou plochu pneumatiky až 3 x větší točivý moment v porovnání s osobním autem a má li tedy pneumatika o 15 % lepší adhezní schopnosti (záběrová) kamion v zasněženém kopci zůstane stejně viset, stejně tak použije-li někdo originální severskou "zimní" pneumatiku, která má záběrové vlastnosti na sněhu lepší cca o 25 - 30 %. Daní pak budou mnohem častější havárie, kdy se kamiony po roztržení takovéto pneumatiky stávají často neovladatelnými! Soudruzi řidiči osobáků, pochopte, že kamion není "větší osobák" a vyrobit zimní pneu pro kamiony s obdobnými vlastnostmi jako pro osobáky zatím nikdo nedokázal.

0 0
možnosti