Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Nejtragičtější měsíc na českých silnicích: v říjnu zahynulo 103 lidí

Říjen se stal letos na českých silnicích zatím nejtragičtějším měsícem, podle předběžných údajů přišlo při dopravních nehodách o život 103 lidí. Policejní statistiky uvádějí, že jen za uplynulou sobotu zahynulo na silnicích pět osob, říjnové soboty byly v počtu smrtelných nehod vůbec nejhoršími dny v měsíci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Dan

2. 11. 2009 6:34
Prudí mě

hlášky o jasných kategoriích viníků nehod. "Hlavně ti nevychovanci ve drahých a rychlých autech." Přitom nejčastějšími smrťáky vysílanými v TV jsou škodovky 30 let staré.

Jinak mám pocit, že v Praze se zašíná jezdit čím dál tím víc klidněji a plynuleji, často se dodržuje povolená rychlost za každou cenu. Zvlášť přes den, při silném provozu. Jízda je to nudná a otravující ostatní řidiče. Ale s ohledem na to, že každá nehoda znamená dopravní kolaps a pražský provoz obnáší 1/2 provozu v ČR, tak říkám, že je to s nehodovostí u nás velmi dobré. Přijde mi, že mnohé omezování rychlosti je zbytečné (třeba ty nekonečné "30") a jde jen o pruzení řidičů.

Podle mě je příčinou kolizí je neočekávané chování. Mobil v ruce, neobvykle kostrbatá jízda (vidlák ve městě), neukazování změny směru jízdy, myškující cholerici, zlomyslní prosazovatelé dopravních předpisů. Mezi rizikové řidiče řadím taxikáře, totální burani i ženy, nepředvídatelné, hloupé a ochotné oplácet.

Mám teorii smolného řidiče. Jak potkám někoho přede mnou, kdo často hloupě staví na červené, kdo se dostává do problematických situací, pryč od něho. Je třeba rychle přejet do jiného pruhu nebo ho předjet a pryč. Fakt existují smolaři přitahující problémy a září blbostí na sto honů. Asi jsme takovým smolařem občas všichni. To je pak lepší jet metrem.

0 0
možnosti

Tangua

2. 11. 2009 15:39
Re: Prudí mě

Máte pravdu. Zlomysloné dodržování dopravních předpisů a dokonce i zastavovat na červenou je skutečná zhovadilost.

0 0
možnosti

Lukáš D.

1. 11. 2009 22:06
Nejde o silnice, ale

kdy se konečně začneme stavět čelem vůči těm, kteří nás zde kažodenně ohrožují, utlačují a snaží se urvat kousek jakéhosi pocitu moci... Jde o to postavit se čelem a přiznat si, že to prostě není přijatelné...

0 0
možnosti

mmf

1. 11. 2009 21:23
Nezná někdo statistiku

kolik mrtvol bylo vytvořeno z té stotrojky v přímé příčině KAMIONY A NÁKLADNÍMI AUTY ?????????????????? !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jatka na silnicích budou dále velmi prospaerovat , jen VÍCE  KAMIONŮ A ŘEBÍČKŮ K NIM !

0 0
možnosti

Karel

1. 11. 2009 22:07
Re: Nezná někdo statistiku

Jasne, za vsechno muzou kamionaci :-))) Tak ze je zakazme! Protoze se nebude prevazet zbozi, nebude je treba ani vyrabet, tak ze nebude nutno chodit do prace. Ze nebudou penize nebude tolik vadit, protoze by za ne nebylo co koupit, protoze zbozi by stejne nebylo jak dopravit do obchodu. Ale ono by se vlastne stejne nevyrabelo. Do obchodu se nedostanou ani potraviny. Obyvatelstvo ve mestech vymre. Venkove se vrati do stredoveku. Ale, pocet nehod samozrejme poklesne na 0, protoze palivo k benzinkam nebude jak dopravit, tudiz nebude na co jezdit. Ale jake palivo, to se prece prestalo vyrabet, protoze ho nebylo jak prepravit :-)

0 0
možnosti

lion

1. 11. 2009 20:50
Hlavní je, ten rukopis toho bodovýho sytému.

Trestat, trestat, trestat. Nevinné oběti. Vlastní občany. Voly voliče.

0 0
možnosti

luma

2. 11. 2009 5:58
Re: Hlavní je, ten rukopis toho bodovýho sytému.

Souhlas - viníkem je bodový systém a systém trestání, nikoho nezajímá bezpečnost

0 0
možnosti

Martin

1. 11. 2009 16:49
potížisti

Ze všeho nejhorší jsou řidiči s autama s nálepkou Baby on the board, důchodci s čepicí a mnohé ženské - ti všichni většinou jezdí poloviční rychlostí než povolenou, jezdí na levé straně pruhu, brzdí v neočekávaných okamžicích a zrcátka a blinkry moc nepoužívají. Úplně si dokážu představit, jak takový trumbera, co vytváří kalamitní situace, je se sebou spokojený, jak pomalu a bezpečně řídí - že vyrábí pro ostatní řidiče stresové a nebezpečné situace, to ho už nezajímá.

V pátek jsem jel pár kiláků za jedním takovým typem - ani na rovných úsecích hlavní slinice nezrychlil nad 65 km/h a naprosto nelogicky šlapal na brzdu i na rovině. Potom, co do mě zezadu  parkrát málem narazilo auto, když jsem dobržďoval další nelogické sešlápnutí brzdy toho blba přede mnou, tak jsem ho už raději předjel i na plné čáře, když bylo volno - a jak myslíte, že reagoval tenhle blb? Troubil jako pominutý.

0 0
možnosti

Karel

1. 11. 2009 18:19
Re: potížisti

Ano, souhlasim, "Baby on the board" je synonym "Bacha na me, jezdim jak mamlas". Ale oni se i tito ridici obcas vyjezdi, hlavne az jsou nuceni zacit jezdit delsi trasy. Pak zjisti, ze pri rychlosti 60 km/h to proste nejde, a zacnou se chovat citelneji i ohleduplneji.

Taky jsem mel velmi podobnou zkusenost. Chlapik v nalestene fabce si to sinul po okresce max 60, prostredkem silnice, brzdil uz dlouho pred zatackou na nesmyslne nizkou rychlost a do zatacek si najizdel az skoro k levemu kraji. Kdyz konecne prisla rovinka, kde bylo videt a bylo mozno ho predjet, jel porad prostredkem. Bliknul jsem na nej dalkovyma. Nic. Znovu jsem na nej nekolikrat bliknul dalkovyma. Nic. Asi se nediva do zrcatek, zatroubil jsem na nej. Nic, porad prostredkem. Nedalo se nic delat, musel jsem ho predjet skoro prikopem. To na me zacal desne troubit, ale neuhnul. Asi se bal jet vic ke kraji, presto, ze tam mel dost mista. Mozna se citil ohrozeny, protoze jsem ho mijel velmi tesne. Jenze jinak to neslo, protoze mi vlevo opravdu moc mista nenechal a bylo to asi jedine misto v nasledujicich mnoha kilometrech, kde bylo mozno jej predjet. A za nim se fakt jet nedalo.

0 0
možnosti

čtenář

1. 11. 2009 16:19
Paráda.

0 0
možnosti

michal

1. 11. 2009 16:17
SEBEVRAŽDY NIKOHO NZAJÍMAJÍ, pokud jsme se na ně vykašlali z

za živa, nechali je propadnout do izolace a znehodnocení deprivovaného opuštrěného života, běhat komel mrtvol má smysl malý...NĚKTEŘÍ OVEM NEMORDUJÍ JEN SENE SAMA, ALE ÚTOČÍ I NA DRUHÉ, ČESKÁ KLASIKA Z ŠTROSMAJERÁKU, ŘIDIČKA NÁKLAĎÁKU ÚTOČILA NA DRUHÉ= NA REFÍŽI ABY BYLA SAMA POVĚŠENA,M NEB SE NEUMĚLA  ANI ZABÍT...bývají to tedy i okliky, jak dosáhnout vypořádání s tímto světem a se sebou plodem socialistických nefunkčních zneužívajících rodičů zbytečných...(nemocní depresí z jiných důlvodůse obvykle léčí, nejsou zablokováni vůči doktorům a mají i na spoluúčast třeba prodejem lahví)

0 0
možnosti

Karel

1. 11. 2009 15:50
podzim, zima

Na podzim a v zime je vzdy vic bouracek. Klouze to, byva mlha, je brzo tma. Policie s tim nemuze delat vubec nic. Mereni rychlosti a sikana ridicu nic neresi. Smerme se s tim, ze lide jsou tvorove chybujici a tim padem neni mozne jezdit bez nehod. Byt se vsichni snazime, nekdy to nevyjde.  Naprosto nesouhlasim s nazorem, ze by se u nas jezdilo bezohledne. Jezdim dost a za den potkam jen par jedincu, jejihz jizdu bych hodnotil jako agresivni. Pricemz za nejvetsi a nejnebezpecnejsi nesvary povazuju predjizdeni v neprehlednych mistech a nedodrzovani bezpecneho odstupu) pak mnohem vic tech, kteri by se meli vratit zpet do autoskoly (nedivaji se do zrcatek, nepouzivaji blinkry, jedou pomalu prostredkem silnice, jedou prostredkem silnice v zatacce kam nevidi, jedou pomalu v levem pruhu dalnice, pritom v pravo je volno, spi na krizovatkach, naprosto neocekavane a bezduvodne brzdi, kdyz predjizdi traktor, tak na nejvyssi prevodovy stupen, tak ze byt pred sebou meli dostatecne dlouhy prehledny usek,  predjet stejne nestihnou .... proste u toho jezdeni nepremysli bud proto, ze jsou nezkuseni, nebo neschopni) a pak vetsinu normalne, bezpecne jedoucich ridicu. Proto, kdo tvrdi, ze se u nas jezdi bezohledne lze, je zakomplexovany a mel by se nechat vysetrit psychiatrem, pripadne odevzdat ridicak, protoze pravdepodobne patri do skupiny neschopny a zakomplexovany, A takovi ridici jsou na silnici naprosto nejhorsi.

0 0
možnosti

Martin

1. 11. 2009 16:58
Re: podzim, zima

Mně se zdá jako vrchol bezohlednosti vytvořit svou pomalou jízdou za sebou kolonu kilák dlouhou - a neprojevovat nejmenší snahu nechat se bezpečně předjet. Rychlou jízdou už mě dlouho nikdo neohrozil (asi proto, že sleduju provoz a zrcátka), ale tihle nevježdění mamlasové - táhnoucí se prostředkem silnice - ti mě ohrožují každý den několikrát.

0 0
možnosti

NoLimits

1. 11. 2009 15:25
Řidiči jezdí tak, jak jim to policie umožňuje...

Policie není nikde vidět !!! V týdnu jsem jel v pohodě po  D1 190/km h :-) Je to bezpečnejší, než se nechat převálcovat v koloně kamionem ze zadu.

0 0
možnosti

antipirát

1. 11. 2009 20:40
Re: Řidiči jezdí tak, jak jim to policie umožňuje...

Nebud dětina, tohle si myslela spusta borcu-šneku a koupily to ze zadu ani nestačili křiknout jakou chtějí zahrát.Všechno bylo v levém a  nikoliv od kamionu.Taskových jsou plný hřbitovy.

0 0
možnosti

f***456

1. 11. 2009 15:13
Praseci chripka je proti teto statistice v cesku prd !c

0 0
možnosti