Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Dítě do zvláštní školy? Přeřazení získá jasnější pravidla

Ministerstvo školství připravilo novou verzi takzvaného informovaného souhlasu. Ten musí rodiče podepsat, než je jejich dítě umístěno do bývalých zvláštních škol. Nová verze jim vysvětluje rozdíly ve školách.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

skeptik

1. 12. 2009 8:52
Nesmysl

A že romové mají opravdu diagnostikovanou lehkou mentální retardaci, která se zjišťuje standardními testy, které fungují už mnoho let u populace ve všech státech světa, o tom se nepíše. Čím pomůže rodič dítěti, když odmítne vzdělávání v praktické škole a nechá je ve škole spádové, kde bude blbem, posledním v řadě, odstrčencem. S tím nezmůže nic ani informovaný souhlas v romštině!!!!

0 0
možnosti

hr

30. 11. 2009 10:52
chemtrails

Pratele, kdo jeste nevite, co jsou tzv. "CHEMTRAILS", podivejte se na sokujici odhaleni TV-Prima: Jiz prinejmensim treti ceska vlada na nas nechava sypat jedy a tezke kovy z letadel. I dnes rano tomu tak bylo:

http://www.youtube.com/watch?v=30g9hM0xco8

0 0
možnosti

Xi Xao

30. 11. 2009 10:25
zvracím rád

Zvracet velebnosti, zvracet...Čechy krásné, Čechy mé ....do pr..ele spějete...

0 0
možnosti

Nový

29. 11. 2009 1:07
chudáci učitelé

"Nedostatečná znalost vyučovacího jazyka nesmí být důvodem" .

Proboha, co si má učitel počít s nezvladatelným spratkem, kterého rodiče  ani nenaučí mluvit  česky !?

Už by měli ti paraziti zase  někam odkočovat !

0 0
možnosti

Pavel

29. 11. 2009 2:58
Re: chudáci učitelé

A to se podle tebe děti cizinců mají automaticky posílat do zvláštní školy??

0 0
možnosti

Drd

28. 11. 2009 22:22
Čekají nás zlaté časy...

Napadá mě, že nejde jen o Romy. To je prostě styl učitelek. Likvidovat děcka, co jim nesedí. Dodnes si myslím, že u mnohých žen hraje hlavní roli protekce, kterou mohou udělovat. Děcko, nad kterým drží ochranou ruku, ze všeho vybruslí. Jiné je sejmuto za nic.

Pokud se podaří dík Romům zavést stejný metr, otevřené prostředí, poradce a asistenty, mohlo by to spoustě ostatních děcek prospět taky. Průměr kvality školství by mohl jet nahoru. Současně se ale obávám, že opravdu "kvalitní vzdělání" bude o to víc jen na výběrovkách. Možná to bude o tom, směrovat důrazně profesní kariéru děcka někam již od 8-10 let.

0 0
možnosti

Nový

29. 11. 2009 1:13
Re: Čekají nás zlaté časy...

Sám jste v poslední  větě  dokázal, že úvod vašeho  příspěvku je pomatený.

Proč by měli mít  některá děcka  asistenty a jiná ne !? 

Proč má většina  žáků  zpomalit svůj  vývoj kvůli  rozlajdanému  a  zaostalému etniku ?!

Proč mají rodiče kvůli normálnímu vydělání, ketré jsme měli zajitštěno od  dob Marie  Terezie,  posílat  děti do  vybraných, patrně  placených, škol ?

Já tedy žádný důvod k nadšení nevidím !

0 0
možnosti

Pedagožka

28. 11. 2009 14:34
Nevyléčitelná diagnóza.

Bývalé zvláštní, dnes praktické školy jsou naše ostuda. Ne pro jejich práci, která je záslužná, ale pro složení svých žáků. Nejedná se jen o Romy, jedná se i o ostatní žáky, kteří jsou ve většině případů všechno jiné než mentálně retardovaní. Vzhledem k téměř naprosté feminizaci základních škol, se není co divit. Vidíme-li fotografii jakéhokoliv sboru ze základky, musí nás napadnout jediné přirovnání - to je ale babinec. Při změně, která nastala v chování a přístupu žáků základní školy ke vzdělávání nestačí staré osvědčené autoritativní postupy (v podstatě ignorující motivaci, přiměřenost rozsahu a přirozenost chování dětí) a tak narůstající neschopnost řešit tuto pedagogicko složitou situaci vyúsťuje do snahy zbavovat se těchto dětí na škole. Tlak je různý - hučení do rodičů, vzájemné domlouvání série nedostatečných na vysvědčení pro zvýšení dojmu, zesměšňování žáka před třídou atd.. Nejhorší na tom je , že si troufnou jen na ty žáky a rodiče kteří se leknou. Na skutečné postrachy žákovské, či rodičovské , kteří jsou skutečně retardovaní, ale otřískaní si netroufnou ze strachu z fyzického konfliktu, tak jako by si troufl muž pedagog. Opatření se souhlasem pokládám za velmi prospěšné. Pro zajímavost v naprostém množství případů žáků poslaných školou na vyšetření, psychologické poradny přeřazení žáků logicky nedoporučují, protože žáci jsou normální, jen obtížněji vzdělávatelní. Ale od toho přeci pedagožky studují vysokou školu, aby to zvládaly i v nových obtížnějších podmínkách.

0 0
možnosti

...

28. 11. 2009 19:08
Re: Nevyléčitelná diagnóza.

Pedagožky studují, jak vzdělávat normální děti. Rozumně socializované, znalé vzdělávacího jazyka, atd. Zacházení s dětmi o kterých mluvíte pokud vím vyučují obory jako speciální pedagogika, psychologie, případně různé sociálně psychologické nástavby pro vychovatele nebo dozorce.

Pokud opravdu jste pedagožka, měla byste vědět, že sociálně poškozené děti vyžadují zcela jinou péči, než ty normální. Já jako otec bych byl velmi nerad, kdyby se mé dítě muselo vzdělávat ve třídě, kde učitel(ka) zároveň věnuje odborně správnou péči sociálně zanedbaným dětem. Znamenalo by to, že tento učitel se nemá čas věnovat řádnému vzdělávání mého dítěte.

Možná tady prostě chybí školy určené dětem, které nejsou postiženy mentálně, ale sociálně. Dokud tomu tak je, nevidím nejmenší důvod, aby se tyto děti nevzdělávaly ve stejných ústavech.

0 0
možnosti

Renata

28. 11. 2009 12:24
Proč rodiče slabé žáky neposílají do školy?

Můj syn navštěvuje základní školy, kde nejslabší žáci mají zameškáno více než polovinu školního roku. Jak je pak má škola vzdělávat, když tam nechodí? Chyba je více na rodičích, které prostě děti do školy neposílají a pišou jim omluvenky, než na učitelích.  Na druhou stranu ale stále chybí koncepce, jak děti učit. Dát jim testy z chytáky a polovina dostane pětku, to myslím, není zrovna nejlepší způsob zkoušení a navíc jsou stresované děti i rodiče.

0 0
možnosti

mira

28. 11. 2009 12:22
to

To bude zase potřeba" teréních pracovníků" aby to těm negramotným rodičúm vysvětlilo.

0 0
možnosti

Kl

28. 11. 2009 11:52
Některým ministerským m@gorům

se zjevně zdá potřebné, dále zhoršit stav našeho školství. Co asi se mají naučit ostatní děti, vedle byť i jen jednoho nudícího se nevzdělavatelného a česky nerozumějícího dítěte, které navíc třeba nemá ani základní hygienické návyky. Tam kde je takových dětí víc, je výuka prakticky nemožná.

K čertu s úředníky, kteří už nechrání ani naše děti.

0 0
možnosti