Diskuze
'Už se na to nemohu dívat,' kritizují učitelé vysokoškolský systém
Děkujeme za pochopení.
mistr svobodnych umeni
Jan Hus??? by se nemohl divat ? .-))))))))
proc tam ti cesti kantori michaji napr Jana Husa? Ten zazil jeste nemecky mluvici profesory, kteri odesli po proceskem "vylepseni" Vaclavem IV 1409. Jak to vzali do rukou cesi byla to katastrofa, universita upadala a prichodem husitu to bylo dokonano uplne.
Ondra
Pláčou na svém hrobě,
když mají nejvyšší možné vzdělání ve společnosti, měli začít reformovat sami od sebe. Místo toho nabírají rok od roku více studentů z nichž většina ani vyskou školu nevystuduje. Jediné, co vymysleli, je diplom z práv za tři měsíce.
jejda
Jak symbolické
První se ozývají učitelé fakulty humanitních studií. Přitom 3/4 absolventů VŠ získávají titul Mgr. a pouze 1/4 titul Ing. (a to ještě musíme odpočítat ekonomy). V zemi, která už dnes citelně postrádá kvalifikované pracovníky prakticky ve všech odvětvích ekonomiky (tedy tam, kde vznikají peníze, za něž mimo jiné studují studenti) ročně absolvují desítky (možná stovky) lidí takové pofiderní studijní obory jako je politpologie, religionistika, "kunsthistorie" a podobně. Bohužel řada absolventů končí se vzděláním, které nebude žádným přínosem pro zemi, která financovala jejich studium a ani žádnou přípravou pro jakékoliv smysluplné zaměstnání.
Podotýkám, že nejsem "odpůrcem" toho, aby lidé studovali "co se jim zlíbí" nebo obecně "popíračem" společenské potřebnosti i "netechnických" studijních oborů. Ale domnívám se, že kritériem pro státem placené vzdělání by zejména měla být potřebnost/prospěšnost daného oboru pro společnost. Chce-li někdo studovat pro zábavu - prosím - ale za svoje.
Řešením asi nebude "regulace" VŠ jako tomu bylo před rokem 1989, ale určitě by nebylo od věci zavést "odstupňované školné" - podle poptávky po jednotlivých oborech vzdělání a potencionální návratnosti této investice.
homunculus
Re: Jak symbolické
Titul "Mgr" získávají absolventi nejen filozofických fakult, ale i právnických, přírodovědeckých, pedagogických, lékařských (některé obory) atd.
Lenka
Petru Fialovi
Petře Fialo, tabulkový příjem začíná na 15.000 hrubého u začínajícího učitele ZŠ a končí na pouhých 30.000 u docenta na VŠ s mnohaletou praxí (kolem třiceti let). Roční plat je tabulkový plat krát dvanáct plus nějaké osobní ohodnocení (cca 500 - 1.000 na ZŠ měsíčně; ale někde taky jen 260 anebo nic; kol. 1.500 Kč na SŚ - ale často také nic; a cca 3.000 na VŠ, ale někdy kulový) a také odměny na Vánoce - záleží na typu školy. Krásně tyto odměny rozděluje ředitel Václav Klaus ml. na svém gymnáziu, protože mu tam cpe finance otec; Nulové odměny jsou naopak ve škole v Horní Dolní.
mod
nezaštiťujte se historickými jmény
a bílou knihou modrých zlodějů.už se na to nedá dívat,jak vy,učitelé a profesoři jste zkorumpovaní a jak umožňujete v různých-podle vás-zkrácených termínech vystudovat řadě primitivů nové modré šlechty.jděte do sebe,neskrývejte se za poklonkováním jiným a nechtějte,aby vás někdo brál dnes vážně:-)))))vy že učíte?jo jo jo.......
Lenka
Zaštiťujte se historickými jmény, v hrobě se obracejí!
Naprostá většina učitelů je neúplatných a musí být skromných. To, jakou pověst udělala všem slušným učitelům všech typů škol Západočeská univerzita, je bohužel fakt, který nemění nic na tom, co jsem napsala. Učitelé jsou bohužel placeni ze státního, a proto jsou odkázáni na libovůli (idiotských) politiků. Každý chodník či dálnice je důležitější než vzdělání. Vzdělání totiž není vidět. Topolánek ani Paroubek si neumí představit, jak lehký technologický postup je udělat metr chodníku a jak těžké je někoho něco naučit. Na výstavbu chodníku si lze připravit ty nejvýhodnější podmínky. Učit však musíte děti i nevzdělavatelné. v r.1991 (po rozpadu SSSR) bylo ve Finsku 30% nezaměstnaných. To u nás nikdy nebylo. Co Finové udělali, že jsou dnes jednou z nejvyspělekších zemí EU i světa? VSADILI NA VZDĚLÁNÍ! Učitel tam dostal dvojnásobek průměrné mzdy a byl tak motivován ke své náročné práci. Nejsme zvyklí na to, že učitel by měl brát 40.000 Kč a na VŠ 50. Než mi začnete nadávat, uvažte, co o náročném povolání učitele víte. Ve Finsku se tehdy rozdělil třídy na půlku. Od 25ti studentů více nenaučíte efektivně nic.
marek
Ta iniciativa
je mi sympatická - věčná škoda, že je předem odsouzena k výsměchu, když ji vede kdosi z Katedry gender studies Fakulty humanitních studií, tj. ten nejzbytečnější z nejzbytečnějších. Snad je to ale aspoň malá známka toho, že vážnost situace už začínají chápat i akademici,...
jejda
tomu se říká udeřit hřebíček na hlavičku
viz můj příspěvek výše - ano, rozhodně zvýšit investice do vzdělání, ale rozhodně ne plošně
Petr Fiala
Plat a roční příjem
Je velký rozdíl mezi tabulkovým platem a ročním příjmem.
Bylo by možné zveřejnit oba dva údaje, prosím?
mod
Re: Plat a roční příjem
asi neeee....vono to platí u všech prosesí:-)neznáte kapitalistickou křivku lhaní?tak to se divím,u nás ty demokratické šmejdy zdá každej:-))))
David Šimáčk
školné 100% ANO
a nejlépe v plné výši nákladů na studium, stát se pak musí postarat o rovný přístup ke vzdělání formou půjček, stipendií a grantů (stejně typeníze do těch škol nacpe) ale musí mít možnost tyto prostředky cílit tam kam je stát potřebuje, co je nám platný premiant studia když po škole odejde do zahraničí, to jsou prostát vyhozené peníze!
Halt když bude někdo hloupý a chudý tak nebude studovat VŠ a hloupý a bohatý, ať si ji klidně studuje celý život, ale titul smí dostat jen když prokáže, že si ho zaslouží.
Carlos
Re: školné 100% ANO
To by ovšem nemohly být soukromé školy , tam „ nemít možnost“....
tutti
to je srandista
Uz to prohlasil nekdo prede mnou:"...zástupce iniciativy Petr Pavlík z Katedry gender studies Fakulty humanitních studií."
Tohle je opravdu trefny zastupce :-)
A jak dulezita je zrovna jeho katedra pro ostatni.
tutti
taky blbnou
Trochu nechapu proc protestuji zaroven proti nizkym platum a zaroven proti placeni skolneho.
Takze zvysime platy a snizime penize a vsichni budou spokojeni, jen matematikum ten soucet nebude nejak sedet.
hugo
Re: taky blbnou
říká se tomu logika:když zavedete v současné situací školné dojde k masivnímu úbytku studentů na státních školách a k nárustu soukromých škol,kterým nastanou zlaté časy a státu bolavá hlava co s potulujícími se mladými nezaměstnanými,co s budovami zkrachovalých státních vš atd. problémů kupa....