Úterý 16. dubna 2024, svátek má Irena
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Lékaři-alkoholici přijdou o práci. Doktoři se brání: Je to diskriminace

Schizofrenik nebo aktivní alkoholik v bílém lékařském plášti či v úboru zdravotní sestry. To je představa, která může nahnat strach i otrlým povahám. Ministerstvo zdravotnictví chce lidem s těmito diagnózami i s dalšími vážnými nemocemi účinněji bránit vykonávat zdravotnickou profesi. Navrhuje proto vydat novou speciální vyhlášku. Někteří lékaři s tím ale nesouhlasí. Prý by se neměla týkat výhradně lékařů a zdravotníků, pokládají to za diskriminační.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Tínek

29. 12. 2009 15:34
řidiči-alkoholici protestují, že přijdou o práci

je to diskriminace.....Zažívám za volantem stresy, musím si dát frťana,třeba i během jízdy,jinak bych to nezvádl....

0 0
možnosti

J. Kejkrt

29. 12. 2009 16:55
Re: řidiči-alkoholici protestují, že přijdou o práci

Řidič, pane, má být veselý!

0 0
možnosti

J. Kejkrt

29. 12. 2009 10:41
Podporuji požadavek lékařů na ROVNOST.

Viz: . . .Se zvláštní vyhláškou pro lékaře a zdravotníky proto lékaři z tohoto sdružení nesouhlasí, považují ji za "potenciální diskriminaci jedné skupiny obyvatel". Podle ambulantních specialistů by měla vyjít spíše vyhláška platná pro všechna povolání, která se výrazně dotýkají bezpečnosti, majetku, zdraví nebo vzhledu lidí. . .

Chci proto mít, stejně jako lékaři, tu profesní výhodu, že svým zákazníkům nemusím vydat daňový doklad, že jim nemusím sdělit, kolik je moje práce stojí a že to za ně, ať už si vykážu, co chci, zatáhne nějaká polostátní "pojišťovna".

Chci také nenést žádnou záruku za svou práci, chci také nemít žádnou profesní odpovědnost, chci být také členem zákonem zřízené kliky, která drží při sobě a dělá si, co chce.

Chci se také chovat ke svým zákazníkům jako k pouhému subjektu.

0 0
možnosti

P. Šimurda

28. 12. 2009 16:56
Lékař je vystaven dosti

velkému stresu. Ne vždycky vhodně,dostatečně a správně oceněnému: právě např. u lékaře - operátéra mohou např. chybné zákroky, nebo zákroky ,které nedopadly a o kterých on sám pochybuje, vyvolávat různé reakce. K tomu připočítejme normální společenské, rodinné tlaky.Lékaři musí mít právo, i ostatní profese, na běžné i odborné psychiatrické ošetření a léčení (ať už je to závislost na alkoholu, návykové látce, nebo nějaká forma paranoidní schizofrenie). Pkud ne, a takováto nemoc by se u lékaře projevila..musí být okamžitě uznám jako zdravotně a tělesně postižený (ZTP) s právem na invalidní důchod, jako napřů v SRN kadeřnice nebo lakýrník, alergičtí na chemické prostředky, které používají.

0 0
možnosti

L. Boháč

30. 12. 2009 8:09
Re: Lékař je vystaven dosti

Pane Šimurdo , dokonale si pletete alergii se závislostí způsobenou vlastním přičiněním .Dokážete si vůbec představit, kolik by bylo u nás invalidních důchodců ?Pokud se někdo stane kuřákem , alkoholikem, nebo z vlastní vůle bere jakékoliv omamné látky , tak ho v žádném případě  neomlouvá žádná taková situace, kterou jste popsal ! Všechny případy které popisujete se dají léčit medicínsky a inteligentní lékaři to pochopitelně vědí , je jen a jen na nich, zda různým neřestem propadnou. Proto nemohu vyslovit souhlas s Vaším amaterským příspěvkem .

0 0
možnosti

P. Šimurda

28. 12. 2009 14:56
Alkoholismus

je nemoc. Čili pokud se člověk vyléčí, a je uznán práce schopným, tak by neměla být o čem řeč.Jinak se to o lékařích běžně ví, a pacient si může vybrat, jestli to strpí.

0 0
možnosti

S. Krejcar

28. 12. 2009 16:29
Re: Alkoholismus

Ale z medií,a právě z různých "třináctých komnat" celebrit víme,že uplné vyléčení alkoholiků neexistuje,a je víceméně recidiva běžná.Souhlasím,že to co je u umělců a bohémů běžnou rutinou a jevem by u profesí lékařských nemělo být tolerováno.A ZVLÁŠTĚ PROTO,že tito odborníci sami vědí jak drogová závislost ovlivňuje člověka a jeho jednání.

0 0
možnosti

S. Smutná-Vaňátková

28. 12. 2009 14:47
A to, že díky tomu přijde dítě o mámu není diskriminace ?

Celý život se mu díky tomu změní v peklo ! To už lékaři alkoholici nevidí, co ? ! ! ! ! ! !

0 0
možnosti

M. Bomar

28. 12. 2009 14:06
samozrejme podminky pro

vykon jakehokoli povolani. zatim to plati pouze pro ridice - je nacase, aby toto platilo obecne.

0 0
možnosti