Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Havel: v Praze je nebezpečný monopol ODS. Bém vše odmítá

I dvacet let po revoluci se v Česku lze setkat s vládou jedné strany. Znepokojení nad touto situací vyjádřil bývalý prezident republiky Václav Havel. Podle něj je situace na pražském magistrátu alarmující a žádá si zásah veřejnosti, zejména mladých lidí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

L. Hejl

23. 1. 2010 17:39
židozednářské spiknutí

Velmi živě si pamatuji, jak zde před zavedením registrované diskuse kdosi tvrdil, že V. Havel je služebníkem velkého "židozednářského spiknutí" :-). Teď už se tu daný hlas asi neobjevuje. Že by se za svůj názor styděl(a)? :-)

O tom, že v Praze je monopol (byť to označení je terminologicky takové trochu specifické) ODS asi nebude sporu, a to že je nebezpečný - s tím osobně souhlasím. Stačí se podívat na kariéru lidí jako je např. pan Jančík.

0 0
možnosti

L. Brabencová

23. 1. 2010 18:26
Re: židozednářské spiknutí

Na Praze 5 jsou lidé  s jeho prací spokojeni,nemůžete hodnotit jen podle novinových článků.

0 0
možnosti

P. Čech

23. 1. 2010 17:38
Václava Havla si vážím, udělal pro ČSR mnoho

Mohl však udělat víc a zabránit tak tomu, co nyní kritizuje. Stačilo prosadit většinový volební systém a zabránit tak moci nejen jedné politické strany, ale moci politických stran vůbec. Občané za ním z 90% stáli a nebylo pro něj problémen prosadit cokoliv. Většinový volební systém s přímou volbou jenotlivých kandidátů - fyzických osob všeobecně a kamkoliv. Dále opravdu svobodné volby, kdy volič volí z navržených kandidátů, lhostejno z čí kandidátky pochází. Mohl zabránit i rozbití ČSFR a to tím, že by prosadil k věci jedno referendum v celém státě. Mohl zabránit návrhu volebního systému podle poměrného zastoupení, který je nesmyslný, vytváří pouze problémy a patovou situaci ve sněmovně, konzervuje zde zastoupení komunistů a je vždy menšinový, tedy nedemokratický. Jsem si vědom toho, že ani většinový volební systém není samospasitelný, ale ve spojení se zákonem o všeobecném referendu vytváří mnohem bezproblémovější fungování celého státního aparátu. Hlavně však vyjadřuje vůli většiny voličů a je tedy demokratický. Jakýkoliv kozopes mezi většinovým a poměrným systémem nefunguje pořádně nikde, ikdyž jich je v různých státech více. Snaha vytvářet kompromis mezi dvěma protikladnými systémy nikdy nemůže vést k něčemu smysluplnému, stejně jako nutnost vytváření jakýchkoliv jiných kompromisů. Pro důkazy nemusíme chodit daleko. Programy našich koaličních vlád byly a jsou vždy horší, než původní programy jednotlivých stran. Přísně většinový volební systém je opravdu jedinou cestou ze současného politického marasmu. Tento vyhovuje opravdu pouze politickým stranám a zcela nevyhovuje občanům země. Jich se však na názor nikdo neptá, všeobecné referendum uzákoněno není. Politici však vůli občanů znát nechtějí, poněvadž by museli konat tak, jak si přeje většina občanů. To by ovšem současné politiky bez výjimky zbavilo jejich moci nad občany a proto raději voliče ohlupují tím, že prohlašují za demokracii něco, co jí není.

0 0
možnosti

I. BREINDL

24. 1. 2010 10:30
Re: Václava Havla si vážím, udělal pro ČSR mnoho

  Návrh zákona o obecném referendu podali v PS nesčetněkrát komunisté.Pokaždé byl zamítnut hlasy tzv. "demokratických" pol. stran, např. i Zelenými, kteří dokonce měli ve volebním programu prosazení tohoto zákona. Přesto hlasovali proti, prý předloží vlastní, lepší návrh. Nikdy se tak nestalo . Proč ?

0 0
možnosti

L. Brabencová

23. 1. 2010 16:58
Havel se nesmí kritizovat?

Havel udělal hodně neblahého.Na př.jeho amnestie,když propustil přes 22 tisíc odsouzených,byl  rekordní počet 890 znásilnění v CR v roce 1990 po této Havlove

amnestii? Jak si vysvetlíte že se na  zločinech  podilela více

nez třetinou skupina recividistu propuštená právě Havlovou amnestii?

0 0
možnosti

L. Pixa

23. 1. 2010 17:41
Re: Havel se nesmí kritizovat?

Na ammestii k 1.1.1990 bylo propuštěno z vězení  15.996 odsouzených !

0 0
možnosti

G. Seifert

23. 1. 2010 14:52
Poděkování.

Lidí jako je Havel, Sokol , Němcová, Medek, Tigrid si vážím a kdybych mohl rád bych jim poděkoval. U těch dvou posledních to už už bohužel nejde, ale přesto děkuji aspoň touto formou.

0 0
možnosti

P. Šimurda

23. 1. 2010 13:55
Václav Havel

často otevírá některá pro nás nepříjemná témata.Často jedná intuitivně a vyjadřuje se někdy ne moc jasně a zřetelně, pouze tak, jak to cítí.  Předmětná strana (myslím subjekt, nikoliv zrovna politický, např. Škodovka nebo německé firmy...v souvislosti s kritikou pracovního prostředí "za dráty") se vždy cítí dotčena a to nepříjemně.Komanči ho za to pro jistotu hned zabásli.

Nevím, jestli bychom k Havlovi neměli přistupovat jinak, je to autorita, kterou lze dosti dobře využít..samozřejmě ,je třeba dost velkorysosti, nemít stažený zadek.

0 0
možnosti

M. Komárek

23. 1. 2010 14:04
ano

pro mě zůstane morální autoritou i třeba ve stádiu pokročilého alzheimera. Měli bychom být vděčni za každého jedince, který v tom morálním marasmu 70 let vůbec zvednul hlas. Byli jsme po NDR snad nejpos*anější zemí sovětského bloku :-/

0 0
možnosti

M. Komárek

23. 1. 2010 13:33
je mi celkem smutno z toho

co tu píší lidé, jejichž životní dílo možná není ani tisícinou Havlových zásluh. Rovněž ne vždy souhlasím s jeho názory, stárne (Klaus také a snad ještě rychleji), ale trochu pokory a úcty by to chtělo, ne?

0 0
možnosti

L. Hejl

23. 1. 2010 16:19
Re: je mi celkem smutno z toho

To s Vámi souhlasím. Jistá dávka kverulanství je v naší kotlině velmi pevně usazena. Masaryk si taky užil své...

Já osobně si V. Havla vážím, jednak mám trochu slabost pro jeho divadelní hry a za druhé si myslím, že jedinců, o nichž by bylo možno tvrdit že to jsou morální autority mnoho není. Nadávat se dá pochopitelně na každého a není člověk ten, aby se zalíbil lidem všem. Nikdo nejsme dokonalý a je tedy logické, že činíme chyby.

0 0
možnosti

M. Hájek

23. 1. 2010 13:29
Ad Editor:

0 0
možnosti

M. Hájek

23. 1. 2010 13:27
Slinta...

... má pocit, že on a Dáša mají doživotní monopol na moudrost...

Potěš nás bůh od roku 1997, kdy nesmyslným projevem rozpoutal "blbou náladu"...

Je v penzi, morální autoritu ztratil dávno, tak proč má potřebu se vyjadřovat k čemukoli a neustále???

0 0
možnosti

L. Růžička

23. 1. 2010 13:12
Boží hlas

Havel nejlepší primátor. Nic neukradne, všechno s kamarády prochlastá.

0 0
možnosti

L. Brabencová

23. 1. 2010 11:00
Mám dojem,že co řekne Havel,je pro smích.

Měl by se nad sebou zamyslet,anebo si vybrat lepší rádce.

0 0
možnosti

P. Šimurda

23. 1. 2010 13:45
Re: Mám dojem,že co řekne Havel,je pro smích.

Já nevím, jestli to je tak docela pravda.Mi ro smích nepřijde a to jsem také volič ODS.To je celkem varovný hlas, který je nutno brát pozitivisticky a velmi vážně.Mne tyto volby určitě nějak moc neovlivní, protože eventulní vláda ČSSD a někoho, nejlíp velké koalice, bude pravicovější, tzn.spořivější, než ty před tím, ale přece jenom..na ODS si stěžuje i Václav Klaus, mělo by to být víc slyšet.

0 0
možnosti