Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

TOMSKÝ: Státní stávky

Vláda ustoupila a tak zřejmě ustoupí i odbory zaměstnanců drah a dopravních podniků. Stávka se odkládá. Zbytečný a hloupý konflikt bude nepochybně zažehnán. Trik státních účtařů, jak nepřímo alespoň o trochu snížit platy ve státní dotované dopravě zdaněním tzv. benefitů, nevyšel. Byl také neuvěřitelně malicherný.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M. Sedláček

4. 3. 2010 19:20
Pravda, ale ne celá

S autorem souhlasím, ovšem s určitou výhradou. Postup státu byl opravdu malicherný a dopraváků se nedivím, ač se mě jejich požadavky netýkají - jsem VŠ ve zcela jiném sektoru. S opakovanou tezí, že plat státních zaměstnanců je vyšší, nežli v soukromé sféře, však nesouhlasím vůbec. Vlivem vysokého zatížené mezd  odvody v nestátní sféře mnohý zaměstnavatel uniká do šedé ekonomiky tím, že často i výraznou část mzdy vyplácí tzv. bokem, případně nechává účtovat zaměstnance fiktivní cestovní náklady a podobně. Souhlasím s tím, že      v y k a z o v a n á   mzda v podnikatelské sféře je nižší, nežli ve sféře státní. Podle  mých zkušeností z okolí to však ve skutečnosti je naopak, a to o nikoli zanedbatelnou částku.

0 0
možnosti

M. Frank

4. 3. 2010 20:33
Promiňte, to je ale jinak, žádná lež.

Plat bokem je nesmysl, musel by jít ze zisku po zdanění. Smiřte se s tím, že státní platy jsou prostě vyšší, což je evropská rarita. Naštěstí nebude trvat dlouho, to žádný stát neutáhne. Co se týče hlavího článku, tam je těch nesmyslů mnohem více. Např. služební vozy k soukromému užití jsou daněny procentem z pořižovací ceny měšíčně(zvýšením daňového základu) což se vám při běžném průjezdu kilometrů ani nevyplatí, tak že mnoho manažerů auto ani nechce,  protože za ty peníze je lepší si platit leassing a auto je pak jejich majetkem a služebky si vyúčtují na ceták.

0 0
možnosti